ساحل شیشه‌ای کالیفرنیا

۰
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ساحل شیشه‌ای کالیفرنیا یکی از زیباترین چشم‌اندازهای ساحلی در دنیاست که از انباشت زباله‌های شیشه‌ای و ترکیب آن با آب شور دریا به وجود آمده است.
ساحل شیشه ای کالیفرنیا

ساحل شیشه ای کالیفرنیا (Glass Beach)، منظره ای شگفت انگیز و بی‌نظیر است که علاوه بر ظاهر، نحوه شکل‌گیری آن نیز جذابیت خاصی دارد و با سرگذشتی جالب در گوشه‌ای از جهان هستی پدیدار شده است. شاید بپرسید ساحل شیشه ای کالیفرنیا چگونه به وجود آمده است و چطور می‌تواند تا این حد شگفت انگیز باشد؟ در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا درباره این چشم انداز بی‌نظیر بیشتر بخوانید.

ساحل شیشه ای

پیدایش ساحل شیشه‌ای 

این ساحل شیشه‌ای رنگارنگ که در فورت براگ کالیفرنیا در کشور آمریکا واقع شده؛ از قبل چنین ظاهر زیبا و منحصر به فردی  نداشته و مانند هر ساحلی شنی دیگری توسط مردم محلی، منطقه‌ای برای انباشت زباله‌ها شده بود. بعد از ۶۷ سال، اهالی این منطقه تصمیم گرفتند تا ساحل را از زباله‌ها پاکسازی کنند و در نهایت همه زباله‌ها به جز شیشه‌ها جدا شدند اما شیشه‌هایی که در بین زباله ها بود، به مرور جذب زمین شده بودند و این ساحل را به یکی از زیباترین چشم اندازهای جهان بدل کرد.

سواحل دنیا

قدم زدن روی ساحل شیشه‌ای کالیفرنیا

تصور راه رفتن روی شیشه بسیار هیجان انگیز است؛ صدای برخورد شیشه‌ها آدمی را به وجد می آورد. در واقع شیشه‌ها سختی خود را در اثر فشار و گرما از دست داده‌ و بسیار نرم شده اند. از طرفی لایه شنی زیر آنها باعث نرمی و کم شدن سختی آن می‌شود. این شیشه‌ها کاملا صیقل یافته‌اند و هیچ گوشه تیزی برای بریدن ندارند. پس می‌توانید با خیالی آسوده روی شیشه‌ها قدم بزنید.

جهانگردی ساحل شیشه ای کالیفرنیا

ترکیب شیشه‌ها با حلزون و گوش ماهی‌ها

جذابیت بیشتر این ساحل زمانی شکل می‌گیرد که ترکیب شیشه‌ها را با گوش‌ماهی‌ها و حلزون‌هایی که اکثر اوقات در بین شیشه‌ها قرار گرفته‌اند مشاهده می‌کنید. برخی از این شیشه‌ها به حدی شفاف و صیقل یافته‌اند که با تماشای آن‌ها، انعکاس تصویر خود را خواهید دید.

ساحل شیشه ای

تبدیل شیشه‌ها به ماسه‌های شیشه‌ای در ساحل

بیشتر زباله هایی که دو قرن پیش در این محیط ریخته شده بود، شیشه‌های نوشابه و بطری‌های شیشه‌ای بود. از آن جا که آب اقیانوس شور است و پی اچ بالایی دارد، به مرور زمان، خرده شیشه ها را نرم کرده است و این خرده شیشه ها با آب دریا صیقل یافته اند. در واقع اگر آب اقیانوس شیرین بود، هیچ وقت ساحل شیشه‌ای کالیفرنیا به وجود نمی‌آمد و همچنان زباله‌های بد شکل، در این ساحل وجود داشت.

دیدنی های جهان

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن چشم اندازهای بیشتر  زیباترین جای دنیا ؛ این‌ها آبنبات نیستند!(+ویدئو) را تماشا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…