روستای ارنگه، زیبا در دل جاده چالوس

۱
9
زمان مطالعه: 2 دقیقه
روستای ارنگه یکی از زیباترین و سرسبزترین روستاهای ایران واقع در جاده‌ چالوس است که از شهر کرج در استان البرز شروع شده و تا شهر چالوس در استان مازندران ادامه دارد. این جاده‌ ۱۶۳ کیلومتری، مملو از آبشارها، چشمه‌ها و زیبایی‌های خارق‌العاده است.
روستای ارنگه

روستاهای استان البرز

روستای ارنگه یکی از زیباترین و سرسبزترین روستاهای ایران واقع در جاده‌ چالوس است که از شهر کرج در استان البرز شروع شده و تا شهر چالوس در استان مازندران ادامه دارد. این جاده‌ ۱۶۳ کیلومتری، مملو از آبشارها، چشمه‌ها و زیبایی‌های خارق‌العاده است. یکی از این زیبایی‌ها در کیلومتر ۱۸ این جاده‌ دیدنی نظرتان را به‌خود جلب می‌کند. روستای ارنگه با هوایی دلنشین به‌دلیل گذر رودخانه از وسط آن آبشارها، چشمه‌ها و باغ‌های زیبایی را پدید آورده است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا در این باره بیشتر بخوانیم.

جاده چالوس

طبیعت روستا

چشم اندازی سبز و قهوه ای سوخته روستای ارنگه که قهوه ای اش را کوه های پشت سر روستا نقش زده و رنگ سبزش به عهده درختان میوه و توت و دیگر درختان است. چرخ های اتومبیل به روی سینه جاده خاکی مسیر روستا می افتد و سنگ ریزه ها زیر چرخ صدا می کنند. از همان آغاز مسیر، روستای ارنگه قدمت خود را با قبرستان زرتشتی بسیار قدیمی که در اول مسیر دارد به رخ همه می کشد و از همان آغاز با میهمانان خود اتمام حجت می کند که این جا، هر جایی نیست. سبرسبزی این منطقه  و تفرجگاه های طبیعی اطراف آن می تواند برای چندین ساعت از شما به خوبی پذیرایی کند؛ حوضچه آبی لاجوردی و درختان توتی که اگر در نزدیکی تابستان آن ها را ببینید پر بار از توت خواهند بود، از دیگر جاذبه های طبیعی این منطقه به شمار می روند.

طبیعت کرج

رودخانه ی هفت چشمه

بهتر است موقع ورود به این روستا، وسایل شنا و لباس اضافی با خود آورده باشید؛ رودخانه باصفایی در روستای ارنگه وجود دارد که جان می دهد برای آب تنی و آرام گرفتن پاها در آب خنکش. روستایی است که شاید به ذهن تان برسد تا باقی زندگی تان را در آنجا زندگی کنید و یا حداقل یک خانه کوچک ییلاقی در آن برای خود داشته باشید. شاید نام هفت چشمه به گوش تان خورده باشد. هفت چشمه در روستای ارنگه قرار دارد و دلیل آبادانی این روستا به یمن وجود همین چشمه ها است. البته در زمان مشخص و وقت باردهی درختان میوه، روستای ارنگه صورت دیگری از خود نشان می‎دهد و میوه های رنگارنگ در میان سرسبزی آن ها خودنمایی می‎کنند.

جاده چالوس

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با روستاهای اطراف تهران نوشته سفر یک روزه به ییلاق های نزدیک تهران را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. فتحی

    ۸ مرداد ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۲ ب٫ظ

    بسیار زیباست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…