دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

وام اجاره مسکن به کدام مستاجران تعلق می‌گیرد؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به نظر می‌رسد با پرداخت وام اجاره مسکن، از 2 میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار نیازمند کمک‌های دولت، حدود ۹۰۰ هزار خانوار پوشش‌دهی شوند.
شروط دریافت وام کمک ودیعه

عدم استفاده از تسهیلات یارانه‌های دولتی در بخش مسکن یا به عبارتی سبز بودن فرم «ج»، عدم مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد، متاهل یا سرپرست خانوار بودن از شروط دریافت وام کمک ودیعه اجاره مسکن است.

به گزارش مجله دلتا کسانی که متقاضی دریافت وام ودیعه اجاره مسکن هستند نباید قبلاً از تسهیلات یارانه ای دولت استفاده کرده و فرم «ج» آنها نباید قرمز باشد. بر این اساس، افرادی که مسکن مهر دریافت کرده یا متقاضی طرح اقدام ملی مسکن هستند از شمول دریافت وام ودیعه خارج می‌شوند.

پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اعلام این خبر افزود: از شنبه (۴ مردادماه) ثبت‌نام پیامکی دریافت تسهیلات وام ودیعه مسکن آغاز شده است و تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه (۹ مرداد) ادامه خواهد یافت. متقاضیان این تسهیلات باید کد ملی سرپرست خانوار را به سرشماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ پیامک ‌کنند. همزمان فرآیند پالایش آغاز شده و از بین افرادی که پیامک ارسال کرده‌اند دعوت می‌شود به سایت اقدام ملی مسکن به نشانی TEM.MRUD.IR مراجعه کرده و اطلاعات خود را تکمیل کنند. در نهایت افراد واجد شرایط به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در خصوص مدارک لازم برای دریافت وام از بانک‌های عامل تعیین شده از سوی بانک مرکزی، گفت: تلاش بر این است که حداقل وثیقه از افراد واجد شرایط، دریافت شود.

وام ودیعه مسکن

اصلانی ادامه داد: از تاریخ مصوبه ستاد ملی کرونا که چهارم مرداد است اجاره‌نامه‌ها مشمول استفاده از این تسهیلات می‌شوند. فرآیند پایش از طریق کد ملی افراد آغاز شده است. اما به شکل دقیق تر اطلاعات افراد تحت تکفل سرپرست خانوار نیز پایش خواهد شد.

وی درباره آغاز پرداخت تسهیلات وام اجاره  مسکن، گفت: تلاش این است که قبل از پایان مرداد بتوانیم افراد را به بانک‌های عامل معرفی کنیم. آنچه ملاک عمل قرار خواهد گرفت مستاجرانی است که بعد از چهار مرداد اجاره نامه تنظیم کرده‌اند که این افراد مشمول دریافت کمک ودیعه مسکن می‎شوند.

اصلانی با اشاره به اینکه میزان این وام از صندوق توسعه ملی تامین می‌شود، توضیح داد: بخشی از این وام می‌تواند در حوزه مشاغل صرف شود تا توانمندی خانوار در حوزه کسب درآمد افزایش یابد و افراد از پرداخت اجاره خود برآیند.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “آخرین مهلت ثبت‌نام وام اجاره” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds