روغن کرچک و تاثیر آن بر سلامتی

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روغن کرچک (Castor oil) دارای خواص گوناگونی است که به عنوان یکی از درمان‌های خانگی مورد توجه عموم افراد است. این روغن با دارا بودن اسید ریسینولئیک و چند اسید چرب دیگر، خواصی دارد که آن را محصول مناسبی برای مراقبت از پوست، مخصوصاً پوست صورت می‌کند.
خواص روغن کرچک

روغن کرچک به دلیل خواص شگفت انگیزی که دارد، برای سلامت بدن، پوست و مو بسیار مفید است. اکثر افراد از خواص بی نظیر روغن کرچک  بی اطلاع هستند. در این مطلب از مجله دلتا برخی از خواص روغن کرچک این روغن جادویی را که نه تنها رنگ پوست شما را تغییر می دهد، بلکه به شما کمک می کند پوستی بی نقص و زیبا داشته باشید شرح می‎دهیم.

تقویت سیستم ایمنی بدن

مصرف روغن کرچک می‌تواند تولید گلبول‌های سفید را در دستگاه گردش خون افزایش دهد. از این رو، برای تقویت دستگاه ایمنی و پیشگیری از بروز عفونت‌ها می‌توانید از روغن کرچک استفاده کنید.

روغن کرچک

درمان یبوست

روغن کرچک برای درمان یبوست بسیار موثر است. ترکیبات موجود در روغن کرچک مانند یک ملین قوی عمل کرده که روده را تحریک و با جلوگیری از جذب مایع توسط روده رطوبت آن را حفظ می‌کند.

کاهش درد آرتروز

اسید ریکینولیک موجود در روغن کرچک خواص ضدالتهابی قوی دارد که با ماساژ دادن روی مفاصل و عضلات، درد ناشی از آرتریت و التهاب را کاهش می‌دهد.

درمان بی‌خوابی

اگر از بی‌خوابی رنج می‌برید قبل از خواب مقداری روغن کرچک روی پلک‌ها بمالید. این کار باعث بهبود گردش خون و آرامش بدن شده و بی‌خوابی را درمان می‌کند.

کمک به درمان میگرن

روغن کرچک یک ضددرد طبیعی است که برای از بین بردن سردردهای میگرنی مفید است. برای درمان خانگی میگرن و سردرد، ۱ قاشق روغن کرچک را روی پیشانی مالیده و بعد از ۱ دقیقه بشویید. بعد از ۲ تا ۳ دقیقه اثر آن را احساس خواهید کرد.

روغن کرچک

کمک به کاهش وزن

روغن کرچک باعث کاهش اشتها می‌شود به طوری که بعد از مصرف آن احساس سیری کرده و به لاغری کمک می‌کند. می‌توانید با حل کردن آن در اسموتی‌ها طعم نامطبوع آن را برطرف کنید.

خواص روغن کرچک برای مو

روغن کرچک علاوه بر خواص بی‌نظیر برای سلامت بدن، برای زیبایی و سلامت موها نیز بسیار مفید است. در ادامه مهم‌ترین خواص روغن کرچک برای موها را بخوانید.

  • تقویت و افزایش رشد مو
  • درمان شوره سر
  • نرم کننده و حالت دهنده مو
  • ضخیم کردن موها

چطور از روغن کرچک برای مو استفاده کنیم؟

ابتدا موهای خود را کامل بشویید سپس ۱ گرم روغن کرچک اصل را روی کف دست خود ریخته و دستان خود را به هم بمالید تا نوک انگشتان شما به این روغن آغشته شود. سپس دست خود را به موهای خود کشیده و به مدت ۱۵ دقیقه ماساژ دهید ، مطمئن شوید به تمام مناطق سر و مو روغن رسیده است . پس از آن موضع را مجدد بشویید. دقت کنید این عمل را هفته‌ای ۲ بار باید انجام دهید.

اگر برای موهای خود تصمیم به استفاده از روغن کرچک دارید، پیشنهاد می‌شود این روغن را با روغن نارگیل مخلوط و تاثیر چند برابری آن را در چند ساعت بعد مشاهده کنید. همچنین می‌توانید از روغن کرچک اصل و ترکیب با شامپو بچه یک شامپو بسیار مفید برای خود بسازید.

خواص روغن کرچک برای مو

 

عوارض جانبی روغن کرچک

  • زنان باردار، مادرانی که به نوزاد‌شان شیر می‌دهند، و آن‌هایی که به انسداد روده، آپاندیس، بیماری التهاب روده، و درد شکمی مبتلا هستند، نباید بدون مشورت با پزشک از روغن کرچک استفاده کنند.
  • هرگز فراموش نکنید پیش از مصرف خوراکی روغن کرچک با پزشک مشورت کنید و نکات و دستورالعمل‌های مندرج روی جعبه‌ محصول یا بروشور داخل آن را به دقت مطالعه‌ کنید.
  • هرگز بیشتر از نصف تا یک قاشق چای خوری روغن کرچک را در یک روز مصرف نکنید.
  • مصرف بیش از اندازه‌ روغن کرچک می‌تواند به حالت تهوع، اسهال، استفراغ، گرفتگی ماهیچه‌ معده، و شکم درد منجر شود.
  • از مصرف روغن کرچک برای کودکان (به ویژه زیر ۶ سال) اجتناب کنید.
  • استعمال خارجی روغن کرچک گاهی باعث خارش، کهیر و حساسیت پوستی می‌شود. برای درمان آن بهتر است منطقه آسیب دیده را با صابون و آب بشویید یا از ترکیب سرکه سیب و آب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…