یک روزه بانکوک را بگردید!

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بانکوک پایتخت تایلند یکی از پر بازدیدترین شهرهای جهان است؛ بنابراین چرا شما به جمعیت گردشگران این شهر ملحق نشوید؟
دانستنی های سفر به بانکوک یک روزه بانکوک را بگردید!

دانستنی های سفر به بانکوک کمک می‌کند تا پیش از آن که راهی سفر شوید، بانکوک را بشناسید و بدانید در این شهر پر هیاهو چه چیزهایی در انتظار شماست و سفر با کیفیت‌تری را تجربه کنید، مخصوصا اگر فرصت بسیار کمی داشته باشید. با مجله دلتا همراه شوید، ما به شما خواهیم گفت چطور بانکوک را فقط در ۲۴ ساعت بگردید.

آغاز روز در وات پرا کاو

آغاز روز در وات پرا کاو دانستنی های سفر به بانکوک

روز خود را در «وات پرا کاو» (Wat Pra Kaew) معبد «بودای زمردین» و مجموعه «کاخ بزرگ» آغاز کنید. در معبد، دیوارهای پرتزیینی را خواهید دید که تصاویری از «راماکین»، تفسیر پادشاهی از رامایانا یکی از داستان‌های حماسی بزرگ هندو را به نمایش می‌گذارند. کاخ توسط معماران انگلیسی طراحی شده و ترکیبی از سبک‌های معماری تایلندی و ایتالیایی را منعکس می‌کند. همچنین بازدید از «پارک کاخ دوسیت» در بلیت کاخ بزرگ لحاظ شده است. جاذبه اصلی اینجا عمارت باشکوه «ویمارنمائک تیک» (Vimarnmaek Teak) بوده که از ساعت ۹:۳۰ تا ۳ بعد از ظهر می‌توانید آن را تماشا کنید. این سازه بزرگ‌ترین ساختمان تیک (نوعی سازه چوبی استوایی) دنیا به شمار می‌رود. برای جابه‌جایی بین دو کاخ باید مسافت کوتاهی را با تاکسی طی کنید.

ناهار به سبک سنتی تایلندی

دانستنی های سفر به بانکوک ناهار به سبک سنتی تایلندی

وقت ناهار سنتی تایلندی رسیده است! سوار تاکسی شده و به سمت «هارمونیک» (Harmonique) در جنوب بروید. این رستوران بهترین غذاهای تایلندی را در خانه‌ای چوبی و قدیمی نزدیک به رودخانه به شما ارائه خواهد کرد. اگر دنبال گزینه دیگری هستید، به سمت چاینا تاون رفته و در آنجا رستوران‌های بیشماری را خواهید یافت که غذاهای گوناگونی از استیک تا سوپ را به شما عرضه می‌کنند. غذاهای چینی هم در این محله زیادند.

بازدید از خانه جیم تامسون

بازدید از خانه جیم تامسون دانستنی های سفر به بانکوک

«خانه جیم تامسون» (Jim Thompson House) در باغی زیبا واقع شده که شامل اسباب و وسایل شخصی یکی از مرموزترین ساکنان خارجی بانکوک است. مالک ثروتمند و مشهور این ساختمان زیبای چوبی یک جاسوس آمریکایی در جنگ جهانی دوم بود که صنعت ابریشم تایلند را به راه انداخت. اگر مغازه کنار آن شما را به خرج نینداخته می‌توانید قبل از ترک شهر به سراغ «MBK» یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید بانکوک بروید و سوغاتی‌های لحظه آخری خود را همراه لباس و بسیاری محصولات دیگر خریداری کنید.

گردش در چاینا تاون

گردش در چاینا تاون دانستنی های سفر به بانکوک

در امتداد «خیابان یائووارات» (Yaowarat) در قلب چاینا تاون گردش کنید و درپی «تروک ایتسارانوپپ» (Trok Itsaranuphap) چشم بگردانید. این خیابان باریک فرعی از خیابان اصلی منشعب شده و پر از مغازه‌هایی است که طیف وسیعی از خوراکی‌های خوشمزه چینی را به صورت خام و پخته می‌فروشند. در این گشت و گذار تماشای «وات ترایمیت» (Wat Traimit) را نیز از دست ندهید. بد نیست بدانید بزرگ‌ترین بودای طلای خالص دنیا در اینجا قرار دارد و موزه-معبد کنار آن داستان زندگی بودا را برای بازدیدکنندگان شرح می‌دهد.

قایق سواری بر رود چائو پرایا

قایق سواری بر رود چائو پرایا

در ادامه دانستنی های سفر به بانکوک جالب است بدانید که این شهر در امتداد کرانه رود «چائو پرایا» (Chao Praya) به زیباترین حالت خود درمی‌آید. سوار یکی از قایق‌های اکسپرس چائو پرایا شوید و به سمت اسکله «تا تین» (Tha Thien) بروید. یکی از معروف‌ترین معابد بانکوک در اینجا قرار دارد. «وات پو» (Wat Po) به سبب مجسمه بودای خوابیده‌اش معروف است. همچنین ماساژهای سنتی داخل معبد را به شما توصیه می‌کنیم.

پرسه زدن در پات پونگ

پرسه زدن در پات پونگ

برای برخی از گردشگران سفر به بانکوک بدون پرسه زدن در «پات پونگ» (Patpong) کامل نمی‌شود. در اینجا کافه‌ها و رستوران‌های زیادی را می‌بینید و در برخی از آن‌ها گروه‌های پاپ یا راک اجرای زنده دارند. تجربه زندگی پر جنب و جوش جریان یافته در بازارهای شبانه هم برای خرید لباس ارزان، سوغاتی و برخی کالاهای غیر اصل ایده‌آل خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…