کاهو و فواید بی‌شمار آن

۷
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کاهو موجب افزايش گلبول‌های قرمز خون شده و آهن موجود در آن برای درمان کم خونی مفيد است؛ از همين رو اعصاب را منظم می‌کند و بر قدرت بينايی می‌افزايد.
خواص کاهو

کاهو یکی از قدیمی‌ترین سبزیجات دنیا به شمار می‌آید. این ماده غذایی حاوی ویتامین «ث» است. کاهو ارزش غذایی چندانی ندارد، اما از لحاظ درمانی فوق‌العاده و سرشار از نمک‌های معدنی با خاصیت قلیایی است؛ به همین دلیل، خون را تصفیه می‌کند و به حفظ هوشیاری مغز و سلامت بدن کمک می‌نماید. برای آشنایی با خواص کاهو با مجله دلتا همراه باشید.

 ارزش غذایی کاهو

برگ‌های بیرونی کاهو ارزش خوراکی بسیار دارد؛ زیرا این برگ‌ها بیشتر در معرض نور آفتاب قرار دارد و نسبت به برگ‌های داخلی حاوی ویتامین بیشتری است. هر چه کاهو سبزتر باشد، ویتامین بیشتری دارد. کاهو پخته برای ازدیاد شیر مادر مناسب است. این سبزی محتوی چند ماده مهم و شفابخش است. آب کاهو، خنک و شادابی بخش است و میزان فراوان منیزیم در آب آن سبب تقویت بافت عضلانی، اعصاب و مغز می‌شود. آب کاهو جنبه درمانی دارد.

کاهو می‌تواند یک غذای اصلی برای کاهش وزن باشد؛ زیرا یک عدد کاهو فقط ۵ کالری دارد. علاوه بر این، کاهو کمک می‌کند تا ریز مغذی‌هایی که به سختی در رژیم‌های غذایی کم کالری یافت می‌شوند، به دست آید. همچنین حاوی ۹۵% آب و ۱ گرم فیبر است. فیبر باعث می‌شود که احساس پر و سیر بودن کنید و جلوی اشتهای شما را می‌گیرد.

کاهو همچنین بسیار کم چرب است، از این رو برای کاهش وزن بسیار مناسب است. اضافه کردن یک برگ کاهو به ناهار، می‌تواند یک ایده بسیار عالی باشد.

سلامت بدن

یکی دیگر از خواص کاهو این است که سلولز موجود در آن حجم مواد داخل روده و حرکات روده را افزایش می‌دهد که این امر درمان یبوست را آسان می‌سازد. کاهو برای رفع بی‌خوابی نیز مؤثر است؛ زیرا دارای ماده‌ای خواب‌آور به نام لکتوکاریوم است که حاوی کربوهیدرات است. این ماده غذایی برای درمان دیابت مناسب است و افراد دیابتی می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. استفاده از کاهو به علت داشتن املاح فراوان بخصوص منگنز و روی برای جلوگیری از ریزش و سفید شدن مو مفید است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب خواص شگفت‌انگیز سمنو را در مجله دلتا بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۶:۲۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۱۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۴۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۵:۳۳ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۴۳ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ در ۹:۵۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…