آلاچاتی ترکیه؛ بهشتی زیبا با ساحل مخفی

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آلاچاتی به عنوان یکی از سنتی‌ترین شهرهای ترکیه با خانه‌های سنگی، خیابان‌های باریک، هتل‌های بوتیک و رستوران‌ها با میزهای خیابانی است.
آلاچاتی ترکیه آلاچاتی ترکیه؛ بهشتی زیبا با ساحل مخفی

شهر بندری آلاچاتی ترکیه، با کوه‌های کم ارتفاع خود در افق، دریایی فیروزه‌ای آرام و بکر، به همراه خیابان‌های باریک و سنگفرش شده در کنار کافه‌ها و رستوران‌های دنج و راحت، اوقات فراغت ایده آلی را در ساحل دریای اژه فراهم می کند. این شهر که قدمت آن به حدود قرن چهاردهم میلادی باز می‌گردد، مکانی بی‌آلایش و با خانه‌های سنگی پراکنده به رنگ عاج و بوتیک هتل‌های به سبک روستایی با درهای چوبی قدیمی و کرکره‌های پنجره‌ای با رنگ روشن است که با گل‌های کاغذی بنفش و صورتی پوشیده شده‌اند. آلاچاتی را با مجله دلتا بیشتر بشناسید.

آلاچاتی ترکیه که در ساحل غربی ترکیه قرار دارد، در خارج از این کشور هنوز کشف نشده و محلی است که بسیاری از شهروندان ترک ، برای فرار از فضای توریستی تر بدروم، تعطیلات خود را در آن می‌گذرانند. این شهر همچنین به عنوان بهترین مقصد بادسواری در جهان شناخته می‌شود و جام جهانی بادسواری انجمن حرفه ای بادسواری (PWA)، در ماه اوت در اینجا برگزار می‌شود.

ınvyn76 آلاچاتی ترکیه؛ بهشتی زیبا با ساحل مخفی

راهنمای تعطیلات تابستانی 

در روز که بیشتر بازدید کنندگان به سواحل شنی اطراف آلاچاتی می‌روند، این شهر بسیار آرام است. این گردشگاه‌ها شامل کلوپ‌های ساحلی پر جنب و جوش که میزبان میهمانی‌ها و کنسرت‌ها در هنگام غروب آفتاب است، و فضاهای صمیمی‌تر برای خانواده‌ها و دوستداران آفتاب می‌شود. آن‌ها بین یک تا ۱۶ کیلومتری شهر قرار دارند و برخی فقط با قایق در دسترس‌اند. اما آلاچاتی عصرها، وقتی که خیابان های سنگفرش شده، کافه های روباز، مغازه های عتیقه و سوغات فروشی های عجیب اش، با محلی ها و گردشگران پر می‌شود چهره واقعی خود را نشان می‌دهد. عده‌ای دیگر به سمت کافه‌های کنار آب و رستوران‌های بندر و تفرجگاه قایق‌های بادبانی می‌روند. این بندر توسط معمار فقید فرانسوی فرانسیوس اسپوئری (Francois Spoerry) طراحی شده، که یک مکان توریستی در بندر گریماد (Grimaud) در کوت دازور (Cote d’Azur) را نیز طراحی کرده است و قایق‌های خصوصی می‌توانند به طور مستقیم در باغ های پشتی چندین خانه سنتی مدیترانه‌ای با سقف‌های سفالینی که الهام بخش جوّ قدیمی روستاهای ماهیگیری اژه است، پهلو بگیرند.

دریا کنار اژه فقط مربوط به سواحل آن نمی شود. منطقه اطراف ازمیر شامل آلاچاتی و شهر مجاورش چشمه است. چشمه باجیلیک (Çeşme Bağcılık)، در فاصله حدود ۱۵ دقیقه ای از آلاچاتی، یکی از تاکستان‌های پیشرو بوده و ارزش بازدید چشم‌اندازهای زیبا از روی سکوی بازدید آن را دارد. بازدید کنندگان می‌توانند در این سکو بنشینند و از تماشای مناظر لذت ببرند.

شهر بندری آلاچاتی

ساحل مخفی چیرالی (Çıralı) در ترکیه

آلاچاتی ترکیه همچنین میزبان مجموعه‌ای از جشنواره‌ها و رویدادها از جمله جشنواره جدید ناپدید شدن طعمها (Vanishing Tastes) است که هر سال در تابستان و پاییز برگزار می‌شود. این جشنواره دستورالعمل‌های غذایی و سنت های آشپزی غذاهای اژه ای را از طریق چشیدن و برگزاری کارگاه ها و نمایشگاه ها توسط سرآشپزهای محلی و بین‌المللی جشن می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر “ارزان‌ترین شهرهای اروپایی برای سفر” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…