خرید آپارتمان در پونک؛ یک فرصت طلایی

۹
8
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پونک به معنای کوچه‌های پونه از محله‌های پرطرفدار منطقه 5 پایتخت برای سکونت است.
خرید آپارتمان در پونک

محله پونک از محله‌های شمال غرب تهران است که بخش اعظم آن در منطقه ۵ و بخش کوچکی از آن در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار دارد. آب و هوای مناسب پونک همراه با پارک‌ها و فضاهای سبز، بافت نوساز و مقاوم‌ و دسترسی آسان آن به وسایل حمل‌ونقل عمومی، بازار مسکن این محدوده را همیشه پررونق نگه داشته و خرید آپارتمان در پونک را در اولویت بسیاری از متقاضیان قرار داده است. مجله دلتا این بار در محله‌گردی خود به پونک رفته است. با ما همراه باشید.

پونک از غرب با جنت‌آباد و بزرگراه شهید ستاری و از شرق با دره پونک و شهرک غرب که در انتها به بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی می‌رسد، همسایه است. همچنین این محله از شمال به محله حصارک و از جنوب به محله باغ فیض و بزرگراه شهید همت، منتهی می‌شود. خیابان سیمون بولیوار و محله چهاردیواری از همسایگان شمال غربی پونک به شمار می روند.

پونک در گذشته

ساختار شهری و جدید پونک که در گذشته یک روستا با توتستان‌هایی وسیع در خارج از تهران بوده، از نیمه‌های دوره پهلوی دوم شکل گرفت. توسعه شهری در آن زمان بسیاری از روستاهای خوش و آب و هوای شمال تهران مانند پونک را جزیی از بافت تهران کرد. در چهل سال گذشته نیز با ساخت و ساز گسترده‌ای که در پونک انجام شده است ، بناها و برج های مرتفع زیادی در این محله ساخته شده‌اند.

مراکز تفریحی و تجاری

پارک نهج‌البلاغه در بخشی از پونک قرار دارد. این پارک با برخورداری از امکاناتی مانند مسجد، پارکینگ ۷۵۰ واحدی، ۴۰ سرویس بهداشتی، فضاهای جانبی برای استراحت خانواده‌ها و سه مجموعه بازی برای کودکان میزبان گردشگران است. علاقه‌مندان پرواز نیز می‌توانند در سایت پرواز پاراگلایدر در محدوده محله پونک در انتهای غربی خیابان سیمون بولیوار آموزش ببینند و پرواز را تجربه کنند. پارک فراز در حاشیه بزرگراه ستاری در محدوده محله پونک واقع است و از نظر محوطه‌سازی و نورپردازی چیزی از پارک نهج‌البلاغه کم ندارد. پاساژ تیراژه که سرزمین عجایب تیراژه یک در آن واقع‌شده، مکان بسیار مفرحی برای کودکان و بزرگسالان است. همچنین پردیس سینمایی زندگی با ۵ سالن به رشد فرهنگی و تفریحی این محله کمک کرده است.

محله پونک

دسترسی به پونک

خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در پونک خیال شما را از لحاظ دسترسی به نقاط مختلف پایتخت راحت خواهد کرد. خوشبختانه محله پونک محدودیت ترافیکی ندارد و با وجود خیابان‌هایی مانند اشرفی اصفهانی، سیمون بولیوار، چهاردیواری، میرزابابایی، سردار جنگل، بلوار عدل و شهید مخبری دسترسی به بزرگراه‌های همت، هاشمی رفسنجانی و حکیم آسان بوده و مشکلی برای تردد با خودروی شخصی نخواهید داشت. می‌توانید در امتداد بلوار اشرفی اصفهانی تردد داشته باشید. ایستگاه‌های تاکسی در نزدیکی میدان پونک حمل و نقل این منطقه را پوشش می‌دهند. محله پونک مترو ندارد، اما به ایستگاه مترو صادقیه نزدیک است.

خرید آپارتمان در پونک

بافت غالب پونک مسکونی و در دو دسته ویلایی و آپارتمانی است. با نوسازی و ساخت‌‌وسازی که اکنون در این محله در حال انجام است طبیعی است که تعداد خانه‌های ویلایی از تعداد آپارتمان‌ها در این محله کمتر باشد. از آنجا که مساحت واحدهای ویلایی در پونک بیش از ۲۰۰ متر مربع است؛ پیدا کردن واحدهای مسکونی ویلایی با قیمت پایین در این محله دشوار است.

در میان محله‌های مختلف تهران، بازار خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در پونک همیشه رونق داشته است و دلیل آن هم وجود واحدهایی با متراژ ۷۰ تا ۱۵۰ مترمربع در این محله است. خانه‌های کمتر از ۱۰۰ مترمربع در پونک طرفداران بسیاری به‌ویژه در بین زوج‌های جوان دارد.

قیمت مسکن در این محله برای واحدهای نوساز از ۳۵ میلیون تومان برای هر متر مربع شروع می‌شود و برای واحدهای بسیار لوکس به حداکثر ۶۰ میلیون تومان می‌رسد. هرچند خرید آپارتمان در پونک نیازمند بودجه متوسط رو به بالا است، اما در سال‌های اخیر ساخت آپارتمان‌های کم متراژ در این محله بالا رفته است؛ بنابراین اگر همچنان اصرار به خرید خانه در پونک دارید، می‌توانید شانس خود را روی این واحدها امتحان کنید.

فراموش نکنید بلوار کمالی، خیابان اشرفی اصفهانی، بلوار عدل، بلوار همیلا و خیابان زیتون از محدوده‌های خوب پونک برای زندگی محسوب می‌شوند. برای اطلاع دقیق از قیمت خرید آپارتمان در پونک و سایر مناطق تهران به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

۹ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۷:۲۷ ب٫ظ

    ممنون جالب بود

    پاسخ

  2. مسعود

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۳:۲۴ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  3. مسعود

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ در ۶:۲۰ ب٫ظ

    بسیار مطالب جامع و کامل بود ممنون

    پاسخ

  4. یوسفی

    ۸ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۴ ق٫ظ

  5. رهام

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۳:۴۱ ب٫ظ

    آمار جالبی است. محله پونک به جهت دسترسی‌ها. هوای به نسبت مطبوع، وجود مراکز تجاری معتبر، محله پر کششی است

    پاسخ

    • پیروی

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱:۰۵ ب٫ظ

      بله درست میفرمایید. ممنون

      پاسخ

  6. جعفری

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۵ ق٫ظ

    ممنون از مطالب مفید سایت

    پاسخ

    • پیروی

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱:۵۱ ب٫ظ

      ممنون از توجه شما

      پاسخ

    • مسعود

      ۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۴۷ ب٫ظ

      منطقه پونک به واقع یکی از بهترین محله های غرب تهران میباشد و از نظر موقعیت و دسترسی محلی بسیار مناسب خانواده هاست ، دسترسی به اتوبان های اصولی شرق به غرب مثل سیمون بولیوار ، نیایش ، همت و حکیم و اتوبان ها و بزرگراههای شمال به جنوب مثل باکری ، ستاری ، اشرفی ، یادگار و شیخ فضل الله میتواند دسترسی اهالی این منطقه را با مراکز مهم شهر مثل ولیعصر ، ونک ، تجریش ، انقلاب ، آزادی ، به راحتی امکان پذیر سازد واز همه مهمتر اتوبان تهران کرج که نیاز همه تهرانیها برای مسافرت به شمال کشور است ودر مجموع میتوان گفت منطقه غرب تهران یکی از بهترین مناطق برای سکونت و حتی سرمایه گذاریست

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…