دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

قیمت رهن کامل آپارتمان‌های زیر ۶۰ متر

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تمایل موجران به عرضه آپارتمان‌های اجاره‌ای نقلی خود به‌صورت رهن کامل، می‌تواند به نفع یک گروه از مستاجران که پرداخت اجاره ماهانه را دشوارتر از تامین ودیعه می‌دانند، تمام شود.
آپارتمان تا 60 متر مربع

نگاهی به آگهی‌های فروش آپارتمان تا ۶۰ متر مربع در تهران نشان می‌دهد که تعداد این آپارتمان‌های نقلی که اجاره‌بهای پیشنهادی آنها از سوی موجر به‌صورت «رهن کامل» اعلام شده است، در حال افزایش است.

به گزارش مجله دلتا واسطه‌های ملکی افزایش آپارتمان‌های رهن کامل در بازار واحدهای نقلی تا ۶۰ مترمربع را عمدتا به شرایط رونق در بورس مرتبط می‌دانند. شواهدی که آنها از بازار اجاره دریافت کرده‌اند نشان می‌دهد امسال حتی برخی از مستاجران که پیش‌تر با قرارداد ترکیبی از رهن و اجاره در یک واحد آپارتمان سکونت داشته‌اند، به دلیل اصرار موجر به تمدید قرارداد صرفا به شکل رهن کامل، ناگزیر به جابه‌جایی شده‌اند.

تمایل موجران به عرضه آپارتمان‌های اجاره‌ای نقلی خود، به‌صورت رهن کامل می‌تواند به نفع یک گروه از مستاجران که همواره پرداخت اجاره ماهانه را دشوارتر از تامین ودیعه می‌دانند، تمام شود؛ اما این منفعت مشروط به آن است که قیمت پیشنهادی عادلانه باشد. در برخی از محله‌های مصرفی تهران در حالی که ارزش آپارتمان‌های اجاره‌ای تا سال گذشته در قراردادهای رهن کامل زیر مترمربعی ۲ میلیون تومان بوده، اکنون قیمت‌های پیشنهادی به بهای مترمربعی ۳ میلیون تومان رهن مشاهده می‌شود که از استطاعت خانوارهای مستاجر ساکن در این مناطق به مراتب بالاتر است. طبیعی است مستاجرانی که قدرت پرداخت ودیعه آنها برای یک واحد آپارتمان رهنی ۵۰ مترمربعی حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان بوده، امکان افزایش ۵۰ میلیون تومانی این رقم را برای تمدید قرارداد در سال جاری ندارند؛ آن هم بدون اینکه بر مطلوبیت واحد اجاری آنها افزوده شود.

در جدول زیر جدیدترین آگهی‌‌های فروش آپارتمان تا ۶۰ متر مربع در تهران ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

رهن و اجاره آپارتمان 60 متری

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “وام ودیعه مسکن به کدام خانه‌ها تعلق می‌گیرد؟” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹ در ۹:۱۴ ق٫ظ

    قیمت رهن واجاره بی منطق بالا رفته

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds