دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

وعده وام ودیعه مسکن چه زمانی اجرایی می‌شود؟

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
جابه‌جایی اجاره نشین‌ها در بازار مسکن در حالی به اوج خود رسیده است که هنوز خبر امیدوارکننده‌ای در خصوص وام ودیعه مسکن شنیده نمی‌شود.
کمک هزینه ودیعه مسکن

به گفته محمد اسلامی مطابق تصمیم‌گیری‌های انجام‌شده برای پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن واحد مسکونی که در اختیار مستاجران قرار دارد باید مطابق با الگوی مسکن باشد؛ به این معنا که حداکثر متراژ واحد مسکونی مستاجران تهرانی برای برخورداری از این تسهیلات ۷۵ و در سایر شهرهای کشور ۹۰ متر مربع در نظرگرفته شده است.

به گزارش مجله دلتا امروز ۲۳ روز از تیرماه گذشته و پروسه جابه‎جایی اجاره‌نشین‌ها در بازار مسکن به اوج خود رسیده است. وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده است که پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن وعده نیست و این تسهیلات پس از نهایی‌شدن به‌عنوان کمک‌هزینه ودیعه مسکن از طریق شبکه بانکی در اختیار مالکان قرار می‌گیرد و مستاجران صرفاً کارمزد تسهیلات را پرداخت می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این ودیعه به مستاجرانی تعلق می‌گیرد که قرارداد آنها رسمی و دارای کد رهگیری باشد. همچنین در صورتی که مسکن متقاضیان تهرانی ۷۵ متر مربع و متقاضیان شهرهای دیگر ۹۵ متر باشد، مشمول کمک هزینه ودیعه مسکن خواهند بود.

وی درباره میزان کمک ودیعه مسکن، افزود: رقم پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی را اعلام نمی‌کنیم و منتظر بانک مرکزی هستیم. بانک مرکزی با بانک‌ها درباره منابع و شیوه اجرایی پرداخت ودیعه مسکن توافق کرده و به زودی آن را اعلام می‌کند تا در ستاد اقتصادی دولت به تصویب رسیده و اعلام شود.

تا اینجای کار مسئولان وزارت راه و شهرسازی با خوشبینی خاصی وعده عملیاتی شدن برنامه پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن را می‌دهند. جابه‎جایی اجاره‌نشین‌ها در بازار مسکن به روزهای اوج خود رسیده، اما هنوز خبر امیدوارکننده‌ای در خصوص وام ودیعه مسکن شنیده نمی‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “وام ودیعه مسکن به کدام خانه‌ها تعلق می‌گیرد؟” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds