خانه خود را نورانی کنید

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا روشنایی خانه اهمیت زیادی دارد؟ شما طرفدار کدام هستید؟ خانه‌ای روشن و پر نور یا خانه‌ای با نور کم؟ تحقیقات نشان داده است اشخاصی که اهمیت بیشتری به نور و روشنایی می‌دهند و برای افزایش نور در خانه خود تلاش می‌کنند، افراد باانگیزه و شادتری هستند.
افزایش نور خانه

وجود روشنایی و نور کافی، به خانه جلوه درخشانی می‌دهد و منزل شما را دلباز می‌کند. ترفندهایی برای افزایش نور خانه را در این مطلب از مجله دلتا بخوانید.

نور خورشید را به خانه خود دعوت کنید

مهم نیست تا چه اندازه نور خورشید به درون خانه شما می‌تابد، فقط اجازه دهید نور به داخل فضا وارد شود. به جای استفاده از پرده‌های رنگ تیره و ضخیم، از پرده‌هایی که رنگ روشن و جنس لطیف و نازک دارند استفاده کنید. پرده‌هایی مانند حریر یا تور که رنگ‌های روشن دارند به راحتی نور را به داخل خانه هدایت می‌کنند. همچنین می‌توانید از آینه‌های دیواری دکوراتیو استفاده کنید. آینه یک وسیله بسیار خوب برای بازتاب نور و رنگ در فضای خانه است.

نورپردازی خانه

رنگ سفید مساوی با روشنایی است

یکی از بهترین ترفندهای افزایش نور در خانه استفاده از رنگ سفید در دکور و طراحی داخلی منزل است. حتی اگر شما به میزان کمی رنگ سفید را وارد یک فضای بسیار تاریک کنید باز هم به بهبود روشنایی اتاق کمک کرده‌اید و می‌توانید تاثیر آن را به خوبی مشاهده کنید.

یکی از ترفندهای استفاده از رنگ سفید در خانه، استفاده از قاب عکس‌های سفید یا قفسه و کتابخانه به رنگ سفید است. با وجود این که این وسایل، تزیینی و دکوراتیو هستند، باز هم تاثیر به‌سزایی روی افزایش نور در خانه می‌گذارند.

استفاده از رنگ سفید برای دیوار نیز به عنوان یکی از ترفندهای بهبود نورپردازی خانه، می‌تواند گزینه خوبی باشد. برای این کار کافی است یک دیوار از خانه یا حتی یک در را انتخاب و آن را سفید کنید. اگر دوست دارید به جای رنگ سفید از کاغذ دیواری برای پوشش دیوار‌ها استفاده کنید، هیچ اشکالی ندارد. می‌توانید کاغذ دیواری‌های سفید با طرح خیلی کم یا ساده را جایگزین رنگ سفید کنید.

همچنین خالی از لطف نیست که به لامپ‌های فلورسنت سفید اشاره کنیم. استفاده از این مدل لامپ، نور سفید ملایم و طبیعی را در خانه ایجاد می‌کند. پس اگر خانه شما نورگیری خوبی ندارد، این مدل نور مصنوعی می‌تواند به بهبود روشنایی خانه شما کمک کند.

تاثیر نور در دکوراسیون

توجه به جزئیات کوچک برای بهبود روشنایی خانه

فراموش نکنید که گاهی کوچک‌ترین جزئیات و وسایل خانه می‌تواند تاثیر به‌سزایی در شرایط جوی خانه بگذارد. برای ایجاد تغییرات لازم و افزایش نور در خانه می‌توانید از وسایل دکوری کمک بگیرید.

اولین و بهترین پیشنهاد برای شما استفاده از رنگ‌های متنوع و روشن است. لازم نیست برای بهبود روشنایی اتاق، فقط از رنگ سفید استفاده کنید؛ بلکه یک قالیچه رنگی وسط پذیرایی خانه یا بالشت‌هایی با پارچه رنگی روی تخت می‌تواند فضای خانه و اتاق شما را دلبازتر و روشن‌تر جلوه دهد.

یک پیشنهاد هیجان انگیز دیگر برای بازتاب نور بیشتر در فضای خانه، این است که چندین گلدان شیشه‌ای رنگی را پر از آب کنید و پشت پنجره قرار دهید. شنیده‌اید که از قدیم می‌گویند آب روشنایی می‌آورد؟ حال می‌توانید این کار را انجام دهید و از تلفیق نوری که از آب و شیشه رنگی عبور کرده و وارد فضای خانه شده لذت ببرید. تلفیق آب و نور همیشه در بهبود نورپردازی خانه نقش به‌سزایی داشته است. یکی از روش‌های دیگر برای ایجاد این تلفیق، استفاده از آکواریم در فضای خانه است. آکواریوم نه تنها کمک به روشنایی بیشتر خانه می‌کند، بلکه موجب آرامش نیز می‌شود.

نورپردازی خانه

به بی نظمی‌ها نظم دهید

تا به حال توجه کرده‌اید هر چه فضای خانه یا اتاق شلوغ‌تر و نامنظم‌تر باشد، فضا تیره‌تر به نظر می‌رسد؟ اگر تا کنون به این نکته توجه نکرده‌اید، برای مدتی همیشه فضای خانه و اتاق خود را مرتب نگه دارید تا حضور نور و روشنایی بیشتر در خانه را احساس کنید.

از تابلوهای بزرگ و شلوغ برای تزیین دیوار استفاده نکنید. این دسته از تابلوها، به‌خصوص برای خانه یا اتاقی با فضای کم، باعث شلوغ جلوه دادن خانه و تیرگی فضا نیز می‌شود.

تاثیر نور در دکوراسیون

بیش از حد از مبلمان استفاده نکنید. قرار نیست تمام فضای خانه یا اتاق مبلمان شود، گاهی یک فضا با وجود خالی بودن زیباتر جلوه می‌کند. پس به اندازه از مبلمان استفاده کنید تا خانه روشن‌تر نیز به نظر برسد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با تاثیر رنگ در دکوراسیون مطلب “دکوراسیون منزل با رنگ های شاد” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…