خواص آلو قطره طلا که شما را بیمه می‌کنند!

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آلو قطره طلا، یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های تابستان است. میوه‌ای آبدار با طعمی ملس و بافتی لطیف. این آلو خواصی دارد که شما را حیرت‌زده‌ می‌کند!
خواص آلو قطره طلا

آلو قطره طلا، میوه‌ای بسیار مغذی با خواص فراوان برای سلامتی است. آلو سرشار از ویتامین‌ها، فیبر و آنتی‌اکسیدان است که خطر بروز برخی بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد. اگرچه این میوه یکی از نمادهای منطقه لورن فرانسه است، اما در بسیاری از مناطق دیگر دنیا نیز کشت می‌شود. اگر می‌خواهید درباره خواص آلو قطره طلا بیشتر بدانید با مجله دلتا باشید.

کمک به جذب آهن

آلو منبع بسیار خوبی از آهن است و برای جلوگیری از کم‌خونی بسیار مفید است. افرادی که مقادیر کمی گوشت‌قرمز استفاده می‌کنند و گیاه‌خوار هستند در معرض خطر کم‌خونی هستند. فقدان‌آهن در نهایت به کم‌خونی منجر می‌شود که خستگی مفرط و عدم تمرکز از عوارض آن است.

ویتامینC موجود در آلو به جذب آهن کمک می‌کند. همچنین این میوه موجب سلامت بافت بدن مادر و جنین شده و مصرف آن به سبب سرشار بودن از ویتامین‌ها و املاح فراوان، در دوره شیردهی هم توصیه می‌شود.

تقویت بینایی

یکی دیگر از خواص آلو قطره طلا تقویت بینایی است. آلو قطره طلا، به دلیل وجود ویتامینA برای قوه‌ بینایی مفید است.

فواید آلو زرد

بهبود یبوست

در روزهای گرم تابستان به دلیل کاهش میزان زیادی از آب بدن، فرد به خشکی مزاج مبتلا می‌شود که در نهایت عمل دفع بسیار سخت می‌شود. یکی از شناخته شده‌ترین خواص آلو، پیشگیری از یبوست است.

سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها

آلو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که در کاهش التهابات و محافظت از سلول‌های بدن موثر است. آلو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های پلی‌فنلی است که تاثیر مثبتی بر سلامت استخوان و کاهش خطر بیماری‌های قلبی و دیابت دارد. جالب است بدانید، میزان پلی‌فنل‌ها در آلو بیش از دو برابر شلیل و هلو است.

عفونت‌‌های تنفسی

ویتامینC موجود در آلو قطره طلا، برای پیشگیری از عفونت‌های مجاری تنفسی بسیار مفید است.

خواص آلو زرد

کمک به سلامت استخوان

آلو برای سلامت استخوان مفید است. آلو می‌تواند در کاهش بروز بیماری‌های ناشی از ضعف استخوان مانند پوکی استخوان و استئوپنیا (کاهش تراکم استخوان) موثر باشد. آلو نه‌تنها می‌تواند از بروز مشکلات استخوان جلوگیری کند، بلکه در بهبود آن‌ها نیز موثر است.

کمک به کاهش قندخون

آلو می‌تواند در کاهش قندخون موثر باشد. آلو علی‌رغم داشتن کربوهیدرات نسبتا بالا، باعث افزایش قندخون نمی‌شود. این امر به‌خاطر خاصیت آلو در افزایش سطح آدینوپکتین است. این هورمون نقش مهمی در تنظیم قند خون دارد. علاوه‌بر‌ این فیبر موجود در آلو می‌تواند تا حدی مسئول تاثیر آن بر قند خون باشد. فیبر می‌تواند میزان جذب کربوهیدرات را پس از وعده غذایی در بدن کاهش بدهد. درنتیجه باعث می‌شود قند خون به‌جای جهش ناگهانی، به‌طور تدریجی بالا برود. بنابراین مصرف میوه‌هایی مانند آلو خطر بروز بیماری‌هایی مانند دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند خواص طالبی، از تقویت بینایی تا جوان‌سازی پوست!

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۳۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۳۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۳۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۲۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۱۲ ب٫ظ

  7. 09153257310

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۲۵ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۶ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰ در ۷:۳۷ ب٫ظ

  10. روزبهانی

    ۲۲ تیر ۱۳۹۹ در ۸:۴۸ ق٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…