کابینت های گلاس؛ درخشش آشپزخانه

۰
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انواع مدل کابینت‌های گلاس وجود دارد که از ترکیب رنگ‌های مختلف و های گلاس‌های مات و براق ساخته می‌شوند. این نوع کابینت‌ را با توجه به مزایا و معایب آن‌ها و دکوراسیون خانه خود انتخاب کنید.
کابینت های گلاس

در سال‌های اخیر، در میان انواع مدل‌های جدید کابینت آشپزخانه کابینت‌هایی از جنس گلاس و لمینت به دلیل زیبایی فوق‌العاده‌شان بسیار پرطرفدار شده‌اند. جدای از جنس کابینت‌ها، جنس پوشش روی کابینت بسیار مهم است. هر مدل و متریالی مزایا و معایب خودش را دارد که شما باید با توجه به آن‌ها و اولویت‌ها و استایل آشپزخانه‌تان یکی را انتخاب کنید.‌ در ادامه مجله دلتا درباره مزایا و معایب کابینت های گلاس بیشتر صحبت خواهیم کرد.

های گلاس چیست؟‌

های گلاس درواقع همان ام دی اف است که یک روکش پلکسی گلاس دارد. اما پلکسی گلاس چیست؟ نوعی پلاستیک شیشه مانند و بسیار شفاف است. این پلاستیک از شیشه کم وزن تر، اما مقاوم‌تر است و قابلیت تولید در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی دارد. به علت براقی و تنوع زیاد این متریال در طراحی کابینت‌های آشپزخانه و سرویس بهداشتی بسیار استفاده می‌شود.

مزایای کابینت‌ های گلاس

انواع مدل کابینت‌‌ های گلاس، بسیار چشمگیر است و با دکوراسیون مدرن آشپزخانه یا سرویس بهداشتی همخوانی بالایی دارند. این مدل بیشتر برای آشپزخانه‌های مدرن مناسب است تا آشپزخانه‌های سنتی.

  • یکی از مهم‌ترین دلایلی که صاحبان خانه، کابینت‌ های گلاس را انتخاب می‌کنند، بازتاب خوبی است که نسبت به نور دارد. بازتاب نور توسط متریال‌ های گلاس، باعث می‌شود فضا بزرگتر و روشن‌تر به نظر برسد و این برای کسانی که آشپزخانه کوچک دارند نکته‌ی مهمی است؛ بنابراین مهم نیست آشپزخانه چند متر است، به هر حال کابینت‌ های گلاس آن را بزرگتر نشان می‌دهد.
  • یکی دیگر از مزایای استفاده از کابینت‌ های گلاس این است که این جنس کابینت به سادگی پاک می‌شود. هر لکه‌ای به راحتی و بدون هیچ زحمتی از روی آن تمیز می‌شود. فقط کافیست از یک پارچه‌ی نرم استفاده کنید تا روی کابینت‌ها خش نیافتد.

کابینت آشپزخانه

  • کابینت‌ های گلاس، همچنین ضد آب است. این موضوع هم آ‌ن‌را برای استفاده در آشپزخانه و حمام مناسب‌تر می‌کند.
  • یکی دیگر از مزایای کابینت‌ های گلاس، سادگی طرح است. آشپزخانه محلی است که به علت ظرف و ابزار‌های زیاد، جزئیات بصری بی‌شماری در آن به چشم می‌خورد. این جزئیات در کنار یک کابینت تک رنگ و براق و البته بدون فریم زیبایی عجیبی به دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌تان می‌دهد.

معایب کابینت‌ های گلاس

خب از مزایای مدل کابینت‌های گلاس گفته شد. مسلما هیچ چیز خوب یا بد مطلق نیست؛ های گلاس هم همینطور.

  • کابینت‌ های گلاس از آنجا که رفلکس نوری زیادی دارند، هرگونه لک و اثر انگشت را خیلی زود و واضح نشان می‌دهند. اگر شما زمان زیادی برای رسیدگی به کابینت‌هایتان ندارید و نمی‌توانید وقت زیادی صرف دستمال کشیدن آن‌ها کنید، بهتر است مدل مات آن‌ها را برگزینید تا خط و خش و لک روی آن نمایان نباشد. (البته همانطور که گفتیم تمیز کردن‌ های گلاس بسیار بی دردسر است). همچنین رنگ تیره نسبت به رنگ روشن‌ های گلاس، نقص‌ها و لک‌ها را بیشتر نشان می‌دهد.

مزایای کابینت های گلاس

  • به این نکته توجه داشته باشید که کابینت‌ های گلاس مات، کمی دشوارتر از کابینت‌های گلاس براق تمیز می‌شود. ضمن اینکه‌ های گلاس مات می‌تواند بافت دار هم انتخاب شود. در این صورت درست است که کمتر لک و خش را نشان می‌دهد، اما سخت‌تر هم تمیز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…