آنفولانزای خوکی جدید با همه گیری کووید ۱۹

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برخی دانشمندان چینی از شناسایی نوع جدیدی از ویروس آنفولانزای خوکی خبر داده اند که می تواندبه یک بیماری همه گیر تبدیل شود.
آنفلوانزای خوکی

دانشمندان از شناسایی آنفولانزای خوکی جدید در چین خبر داده‌اند که خوک‌ها به آن مبتلا می‌شوند و از نظر ژنتیکی بسیار شبیه به آنفولانزای خوکی سال ۲۰۰۹ است. آنفلوانزا خوکی جدید باعث بیماری‌های تنفسی می‌شود و طبق گفته دانشمندان در صورتی که جهش پیدا کند می‌تواند پاندمی بعدی باشد و از شخصی به شخص دیگر منتقل شود. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

رشته ژنتیکی مرتبط با آنفولانزای خوکی جدید کشف شده G4 EA H1N1 نام دارد و درون سلول‌هایی تکثیر می‌شود که در مسیر هوایی انسان رشد می‌کنند. این رشته اخیرا در خوک‌ها کشف شده اما طبق پژوهش تازه‌ای که در یک نشریه علمی منتشر شده است توانایی آلوده کردن انسان را هم دارد.

دانشمندان حالا با انتشار مقاله ای در نشریه یافته های آکادمی ملی علوم آمریکا نسبت به دنیا گیر شدن یک آنفلوانزای خوکی جدید هشدار داده و خاطرنشان کرده‌اند که این بیماری کلیه شرایط و نشانه‌های یک پاندمی ویروسی بالقوه را دارد.

کووید ۱۹ هم مانند این آنفولانزای خوکی جدید منشاء حیوانی دارد به باور دانشمندان از تره بارهایی شیوع پیدا کرده که محل عرضه و فروش گوشت حیوانات وحشی در ووهان چین بوده‌اند.

 آنفلوانزای خوکی جدید

محققان همچنین شواهدی کشف کرده‌اند که نشان می‌دهد، آنفولانزای خوکی جدید ابتدا در افرادی پیدا شده که در کشتارگاه‌ها و مزارع پرورش خوک چین کار می‌کرده‌اند. همچنین گفته می شود که این ویروس به ژنوتیپ G4 تعلق دارد که از سال ۲۰۱۶ تاکنون در میان خوک ها بسیار رایج و شایع شده است.

به دنبال شناسایی آنفولانزای خوکی جدید محققان خواستار نظارت فوری بر خوک‌ها و افرادی شده‌اند که با ویروس این بیماری در تماس بوده‌اند.

بعد از شیوع آنفولانزای خوکی سال ۲۰۰۹ (که ویروس آن A/H1N1pdm09 نام داشت)، واکسن آن بیماری ساخته شد و به صورت سالانه به آن‌ها که تمایل دارند تزریق می‌شود.

در این پژوهش هشدار داده شده که ایمنی و واکسیناسیون در برابر آنفلوانزای فصلی حفاظتی در برابر این ویروس نسل چهارم ایجاد نمی‌کند و ضروری است که واکسن تازه‌ای برای آن ساخته شود.

ویروس آنفلوانزا

پروفسور کین چو چانگ که در دانشگاه ناتینگهام انگلستان کار می‌کند در این باره گفته است:

هم اکنون ما تمام تمرکزمان را روی کرونا ویروس قرار داده‌ایم که این درست است. اما نباید از ویروس های خطرناک دیگر غافل شویم. البته ویروس جدید کشف شده را نمی‌توان یک تهدید نزدیک در نظر گرفت اما نباید هم آن را نادیده گرفت.

پیشنهاد مطالعه: درباره ضرورت ماسک مطلب “برای پیشگیری از کرونا، لطفا ماسک بزنید!” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. بزرگی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹ در ۲:۲۰ ب٫ظ

    فقط می خوان نسل بشر منقرض بشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…