ماجراجویی و تفریح در بام تهران

۲
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
یکی از گزینه‌های روی میز بیشتر گردشگران برای گذراندن اوقات فراغت و تجربه تفریحات متنوع و هیجانی، بام تهران است.
تفریح در بام تهران

بام تهران معروف‌ترین بخش مجموعه تفریحی توچال است و در بالاترین نقطه خیابان ولنجک قرار دارد. این جاذبه به خاطر دید فوق‌العاده زیبا، خوش آب و هوایی و محیط دلچسبش بسیار محبوب شده است. البته رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی نیز در بام تهران دیده می‌شود که گردش شما در بام تهران را کامل می‌کند. همچنین وجود یک سینمای چندبعدی، سورتمه، باشگاه بگ جامپ، باشگاه تنیس و … می‌تواند تفریح در بام تهران را هیجان انگیزتر کند.

معرفی مجموعه تفریحی توچال

قله ۳۹۶۲ متری توچال، معروف ترین و مرتفع ترین قله استان تهران است که محبوبیت زیادی بین کوهنوردان سراسر کشور دارد. اگر شما هم کمی آمادگی بدنی داشته باشید، می توانید به این قله صعود کنید و از بلندای آن مناظر حیرت‌انگیز قلل اطراف تهران و همچنین شهر تهران را مشاهده کنید. اما جدای از مسیر کوهنوردی قله توچال، در پایین دست این قله مجموعه تفریحی بسیار وسیعی ایجاد شده که پذیرای خیل عظیمی از گردشگران و مردم تهران است. این مجموعه از سال ۹۴ به بعد و با ایجاد یکسری زیرساخت ها و امکانات رفاهی از جمله زیپ لاین، باشگاه اسکی، سورتمه، کافه ها و رستوران‌های جدید، پرش از ارتفاع، تله سیژ، ون های برقی برای حمل و نقل، نیمکت‌های جدید در بخش‌های مختلف و … رونق چشم‌گیری گرفت.

توچال تهران

مسیر سلامتی

اگر به پیاده‌روی علاقه‌مندید، بهترین مکان برای شما مسیر سلامتی بام تهران است. بدون شک قدم زدن در مسیری کوهستانی به دور از هیاهو و آلودگی شهر لذت زیادی دارد. این مسیر حدود ۲ کیلومتر است و از پارکینگ مجموعه توچال شروع شده و تا ابتدای ایستگاه تله کابین توچال ادامه می‌یابد. به تازگی در این مسیر، رستوران‌ها، کافه‌ها و برخی مجموعه‌های تفریحی هم ساخته‌اند که اگر مایل باشید می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. در ابتدای مسیر سلامتی، ون هایی برای کسانی که مایل به پیاده روی نیستند، تدارک دیده شده‌اند که مسافران را از پارکینگ به ایستگاه یک منتقل می‌کند.

اتاق فرار

اسکیپ روم یا اتاق فرار یکی دیگر از سرگرمی‌هاییست که به تازگی در مجموعه بام تهران ساخته‌اند. در این مجموعه شما را در یک اتاق حبس می‌کنند. شما باید با توجه به سر نخ هایی که به شما می‌دهند خودتان را از این اتاق خارج سازید. مجموعه اتاق فرار توچال، در بخش‌های انتهایی مسیر سلامتی و قبل از رسیدن به ایستگاه یکم قرار گرفته است.

زیپ لاین

زیپ لاین یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های تفریح در بام تهران است. این مجموعه نیز در میانه‌های مسیر سلامتی و قبل از رسیدن به ایستگاه یک توچال قرار گرفته است. در زیپ لاین توچال، شما در ارتفاع ۶۰ متری سطح زمین پرواز خواهید کرد و حدود ۲۰۰ متر آن طرف تر فرود خواهید آمد.

بام تهران

کابین سینما ۵ بعدی و VR بام تهران

سینما ۵ بعدی توچال، یکی از بهترین سینماهای ۵بعدی در سطح شهر تهران است. در مجموعه واقعیت مجازی (VR) توچال نیز می‌توانید انواع و اقسام بازی‌های هیجان‌انگیز روز دنیا را تجربه کنید.

سورتمه

سورتمه توچال توسط یک شرکت آلمانی به نام شرکت ویگاند در سال ۹۴ ساخته شده است. این سورتمه ۱۴۲۰ متر طول دارد و سواری با آن هیجان زیادی را به همراه خواهد داشت. هنگام سواری این سورتمه، حواستان باشد که لبخند بر لب داشته باشید، چرا که دوربین مخصوص سورتمه از شما در حین سواری عکس می‌گیرد. در انتهای مسیر، مسئولان این سورتمه عکس را به شما نمایش خواهند دارد و در صورت تمایل می‌توانید آن را بخرید. سورتمه توچال، طولانی‌ترین خط سورتمه در کشور را دارد.

تله سیژ

اگر از ارتفاع می‌ترسید، تله سیژ را فراموش کنید! تله سیژ توچال شما را از ایستگاه یک تا رستوران چشمه بالا می‌برد. اگر از این مکان حدود ۲۰۰ متر به سمت بالا پیاده‌روی کنید، به نیمکت و آلاچیق‌هایی می‌رسید که تمام تهران از آن ها به خوبی مشخص است.

تهرانگردی

تله کابین

تله کابین ۷۵۰۰ متری توچال، یکی از طولانی‌ترین تله کابین های پیوسته در دنیاست. عملیات احداث این تله کابین در سال ۵۳ آغاز و در سال ۱۳۵۷ پایان یافت. البته نگران نباشید، در طی این سال‌ها بازسازی‌های خوبی بر روی خط انجام شده است. با تله کابین توچال، می‌توان تا ایستگاه هفت این مجموعه بالا رفت.

محوطه تفریحی بام تهران

بسیاری از مردم فقط برای تماشای شهر تهران به این مکان می‌آیند. دور تا دور این محوطه، نیمکت‌هایی وجود دارد که مردم بر روی آن ها می‌نشینند و منظره زیبای شهر تهران را نظاره می‌کنند. بام تهران، به خصوص در هنگام شب که چراغ همه خانه‌های شهر روشن است، بسیار زیباست. بیشتر رستوران‌ها و کافه‌های مجموعه توچال نیز در همین محوطه قرار دارد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر “ارزان‌ترین شهرهای اروپایی برای سفر” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹ در ۳:۱۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹ در ۶:۱۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…