موهای سالم و زیبا با چند ترفند ساده

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر هنوز باور ندارید که یک رژیم غذایی سالم می‌تواند موی شما را ترمیم و سالم‌تر کند، این مطلب را بخوانید.
موهای سالم

احتمالاٌ همیشه به اینکه جنس موهایمان چگونه است فکر کرده‌ایم. خیلی از ما می گوییم که ژنتیک ما تعیین می‌کند که چطور مویی داریم! این در حالی است که رژیم غذایی، آب‌و هوایی که در آن زندگی می‌کنیم، آلودگی که در معرض آن هستیم و رویکردمان در مراقبت از مو بسیار اهمیت دارد. در این قسمت از مجله دلتا چند راهکار ساده مطرح می‌کنیم تا بتوانید موهای سالم و زیبا داشته باشید.

موهای سالم و زیبا

پروتئین

یک رژیم غذایی مناسب، عامل مهمی در سلامت مو و پوست سر است. مو‌ در درجه اول از پروتئین تشکیل شده‌ است بنابراین به ازای هر کیلو وزنتان حتما یک گرم پروتئین مصرف کنید. حداقل مصرف پروتئین روزانه شما باید ۴۵ گرم باشد. از منابع خوب پروتئین برای شما مرغ، ماهی، گوشت قرمز بدون چربی، لوبیا، محصولات لبنی کم‌چرب و تخم‌مرغ است.

رژیم‌های غذایی که پروتئین کافی ندارند، می‌توانند منجر به ضعف، شکنندگی موها، از بین رفتن رنگ مو و همچنین ریزش مو شوند.

روی

کمبود روی می‌تواند باعث ریزش مو شود. برای مقابله با ریختن موهایتان از آجیل‌هایی مانند گردو و بادام استفاده کنید. به وفور از سبزیجات، میوه‌ها و سالاد‌های برگ‌دار استفاده کنید.

آب تمیز و تصفیه شده را جدی بگیرید و بدن خودتان را از آب محروم نکنید. در صورتی که بدن شما از نظر فلز روی ضعیف باشد، می‌توانید از مکمل مولتی ویتامین استفاده کنید.

مواد مغذی

امگا۳

افزایش میزان دریافت اسید‌های چرب امگا ۳ ممکن است باعث تحریک فولیکول‌های مو و غدد سبابه شود. اگرچه این کار باعث رشد مو‌های شما نمی‌شود، اما می‌تواند سلامت پوست سر را بسیار بالا ببرد.

امگا۳ در ماهیان آب سرد مانند سالمون، ساردین و شاه ماهی وجود دارد. منابع دیگر امگا۳، دانه کتان، ماست، سالاد و غلات است.

جنس موی خودتان را بشناسید

در مورد اینکه بهتر است موی خود را چند بار شامپو کنیم نظرات متناقضی وجود دارد. همه این‌ها به سلیقه شخصی و نیاز‌های فردی بستگی دارد مثل : نوع و بافت مو، چند بار از محصولات استفاده می‌کنید و چه سطحی از فعالیت را دارید.

به عنوان مثال فردی که موی چربی دارد ممکن است هر روز نیاز به شامپو کردن داشته باشد، در حالی که فردی که مو‌های خشک دارد ممکن است  شامپوی کمتری مصرف کند. توجه داشته باشید که از شامپوی مناسب خودتان استفاده کنید. شامپو‌هایی را که سولفات دارند مصرف نکنید.

راز سلامتی موی سر

هنگام شستشو توجه کنید

هنگامی که مو‌های شما رطوبت دارد، سه برابر بیشتر از حالت عادی آسیب‌پذیر است. مو‌های مرطوب را بیش از حد با حوله مالش ندهید. برای جدا کردن مو‌ها از یک شانه پهن استفاده کنید و بیش از حد هم موی خود را شانه نکنید.

چند نکته نهایی

  • هنگام خشک کردن مو، از کم‌ترین حرارت شروع کنید و به تدریج گرما را افزایش دهید.
  • اجاره دهید موهایتان کم‌کم خشک شود و صبور باشید.
  • برای رشد مو و افزایش گردش خون، پوست سر خود را ماساژ دهید.
  • از مصرف الکل پرهیزکنید.
  • رژیم‌های بسیار کم کالری برای مو‌های شما بسیار مضراست .
  • هورمون تیروئید خود را بررسی کنید که در سلامت مو‌های شما بسیار مؤثر است.
  • استرس بیش از حد برای سلامت مو خطرناک است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با راه‌های درمان حالت تهوع در ماشین مطلب “حالت تهوع در ماشین، راه‌های کنترل و درمان آن” را مطالعه کنید.

منبع: برترین ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…