جاذبه‌های گردشگری کاتماندو

۱
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کاتماندو پایتخت نپال، شهری پر سر و صدا و سرزنده است. در اینجا می‌توانید تعداد زیادی از کاخ‌ها و معابدی را ببینید که تاریخ این شهر را منعکس می‌کنند.
دیدنی های کاتماندو جاذبه‌های گردشگری کاتماندو

جذابیت سفر به سرزمین‌های کوهستانی اگر بیشتر از دشت‌ها و سرزمین‌های هموار نباشد کمتر از آن‌ هم نیست. مناطق کوهستانی همیشه یکی از مناطق مرموز و پر از شگفتی‌های پیدا و پنهان بوده است. چه علاقمند به کوهنوردی و سفرهای هیجان‌انگیز باشید چه بخواهید بناهای تاریخی و معابد را ببینید، کاتماندو را نباید فراموش کنید. مجله دلتا را با سفر به دیدنی های کاتماندو ورق بزنید.

دره بارون

دره بارون دیدنی های کاتماندو

دره بارون (Barun Valley) از هر طرف با کوهستان‌های برفی باشکوه احاطه شده و در قلب زیبایی طبیعی بکر پارک ملی ماکالو بارون (Makalu Barun National Park) قرار دارد. زیبایی تماشایی این منطقه از دل قصه‌های پریان بیرون آمده و در موقعیتی عالی واقع شده است. این دره در امتداد مسیر کوهپیمایی کمپ اول اورست قرار دارد و تنها بعد از چند روز کوهپیمایی می‌توانید به این مقصد رویایی برسید. این دره زیستگاه بیش از ۳ هزار گونه مختلف بوده و منظره‌ای به همان اندازه متنوع و دلپذیر دارد. آبشارهایی که از بالای کوه‌ها به پایین سرازیر می‌شوند یک بهشت واقعی روی زمین را به شما نشان می‌دهند.

دریاچه تاوداها

دیدنی های کاتماندو دریاچه تاوداها

دریاچه تاوداها (Taudaha Lake) از دیدنی های کاتماندو در حومه این شهر واقع شده و زیستگاه طبیعی پرندگان مهاجر، ماهی‌های بومی و گل‌های رنگارنگ است. دریاچه با پوشش گیاهی سر سبزی احاطه شده و زیبایی بکر آن واقعا برای ذهن، جسم و روح آرام‌بخش و دل انگیز است. می‌توانید به سادگی با یک ماشین یا با استفاده از سیستم حمل و نقل محلی به اینجا برسید. در زمستان هزاران پرنده مهاجر به اینجا کوچ می‌کنند در نتیجه اگر به تماشای پرندگان علاقه دارید بهترین زمان برای شما این فصل خواهد بود.

دهکده بالتالی

دهکده بالتالی دیدنی های کاتماندو

دهکده بالتالی (Balathali) از کاتماندو ۳۰ کیلومتر فاصله دارد. خود دهکده به لطف پروژه‌های توسعه جوامع محلی، خودکفا و بسیار دیدنی است. امروزه این دهکده به خاطر اقامتگاه‌های آرام و تجربه اقامت در میان مزارع، کلبه‌های کوهستانی و تپه‌های زیبا شهرت زیادی دارد. بالتالی در میان گردشگرانی که از دره کاتماندو بازدید می‌کنند و دنبال تجربه یک زندگی دهقانی در نپال هستند محبوبیت فزاینده‌ای کسب کرده است.

سیدا گوفا

 دیدنی های کاتماندو سیدا گوفا

محوطه مقدس سیدا گوفا (Siddha Gufa) در فاصله ۱۳۰ کیلومتری از کاتماندو، در بیمال ناگار»(Bimal Nagar) منطقه تاناهو (Tanahu) واقع شده است. این غار زیبا در دل کوهستان قرار داشته و بزرگ‌ترین غار نپال و دومین غار بزرگ آسیای جنوبی محسوب می‌شود. ماشین‌هایی هستند که به راحتی شما را به بیمال ناگار می‌رسانند. از اینجا باید یک ساعت و نیم پیاده روی کنید تا به غارها برسید. پله‌ها و مسیرهای کوهپیمایی مشخصی برای این کار وجود دارند. این ناحیه برای صخره‌نوردی هم مشهور بوده و علاقه‌مندان طبیعت و آدرنالین را به یک میزان جذب می‌کند.

غار گوراکنات

غار گوراکنات دیدنی های کاتماندو

غار گوراکنات (Yogi Gorakhnath) در نپال غربی، در منطقه گورکا واقع شده و از کاتماندو با ماشین چهار ساعت فاصله دارد. این شهر کوچک از زمان اقامت این قدیس این نام را به خود گرفت و اهمیت فرهنگی زیادی در نپال و هندوئیسم دارد. این غار در دل مجموعه‌ای از فرورفتگی‌ها واقع شده و برای بازدیدش باید از تپه بالا بروید. داخل غار مجسمه «گوراکنات بابا» را می‌بینید که خداوار پرستیده می‌شود.

باغ های چای بوتچاور

باغ های چای بوتچاور جاذبه‌های گردشگری کاتماندو

باغ‌های چای بوتچاور (Bhotechaur) در فاصله ۳۰ کیلومتری شمال شرق کاتماندو واقع شده‌اند. این دهکده با باغ‌های چای احاطه شده و تا جایی که چشم کار می‌کند تپه‌های سبز و آرام می‌بینید. این منطقه به باغ چای اورست هم شهرت دارد و به خاطر مناظر پانورامیکش به یکی از مقاصد گردشگری محبوب نپال تبدیل شده است. کسانی که به دنبال جایی دنج برای پیک نیک یا کوهپیمایی هستند نیز به اینجا سر می‌زنند. ریلکس کردن در این منطقه سبز و آرام بسیار دلپذیر خواهد بود.

شکارگاه دورپاتان

شکارگاه دورپاتان جاذبه‌های گردشگری کاتماندو

شکارگاه دورپاتان (Dhorpatan) از دیدنی های کاتماندو در سال ۱۹۸۷ تأسیس شده و تنها شکارگاه نپال به شمار می‌رود. این شکارگاه حفاظتی تماشایی، سه منطقه روکوم (Rukum)، میاگدی (Myagdi) و باگلونگ (Baglung)‌ را در بر می‌گیرد و از غرب کاتماندو ۱۰ ساعت فاصله دارد. مناظر این شکارگاه از جنگل‌های انبوه گرفته تا علفزارهای سبز تنوع دارند و بسیار مسحور کننده هستند. در اینجا می‌توانید گونه‌های بسیار متنوعی از جانوران و گیاهان را تماشا کنید. هر چیزی در این شکارگاه منحصر به فرد است.

دریاچه روپا

دریاچه روپا جاذبه‌های گردشگری کاتماندو

دریاچه روپا (Rupa) در فاصله ۲۰۰ کیلومتری غرب کاتماندو و در شهر پخارا واقع شده است. این دریاچه زیبا زیستگاه گیاهان و پرندگان بسیار نادری است و سومین دریاچه بزرگ نپال به شمار می‌رود. روپا در ارتفاع ۶۰۹ متری قرار داشته و بهترین زمان بازدید از آن بین ماه مارس تا اکتبر است که گل‌های خیره کننده‌اش در اوج شکوفایی هستند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری اسپانیا “رومانی و جاذبه‌هایی که باید ببینید!” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹ در ۳:۱۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…