فواید و مضرات شکلات

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از خوراکی‌هایی که بسیار خوشمزه است و کمتر کسی است که می‌تواند از خیر خوردن آن بگذرد، شکلات نام دارد. انواع بسیار گوناگونی از این ماده وجود دارد با طعم‌ها و شکل‌های مختلف. اما آیا این شکلات‌ها برای بدن سود دارد یا ضرر؟
فواید و مضرات شکلات

شکلات سیاه، شکلات شیری، شکلات فندقی و غیره. هر چه باشد بچه ها عاشقش هستند. البته عشق به شکلات بزرگ و کوچک نمی شناسد. شکلات همه را وسوسه می کند. با مجله دلتا همراه باشید تا شما را با فواید و مضرات شکلات آشنا کنیم.

شکلات نخور جوش می‌زنی!

حتماً شما خودتان بارها و بارها این حرف را شنیده‌اید یا شاید خودتان هم یکی از افرادی هستید که این نهیب را به دیگران می‌زنید. اما آیا واقعاً شکلات باعث جوش‌های پوستی می شود؟

واقعیت این است که تاکنون هیچ پژوهش علمی ارتباطی بین جوش و مصرف شکلات سیاه را به اثبات نرسانده است.

خواص شکلات

شکلات نخور دندان‌هایت می‌پوسد!

خیالتان راحت مصرف شکلات دندان‌ها را خراب نمی‌کند حتی می‌توان گفت ترکیبات شکلات با پوسیدگی دندان‌ها نیز مقابله می‌کند.

در واقع ثابت شده است که پودر کاکائو حاوی ترکیباتی به نام های «تانین»، «فلور» و «فسفات» است که به آن قدرت مقابله با پوسیدگی را می‌دهد. تانین جلوی رشد باکتری‌ها را می‌گیرد و فسفات با اسیدهای تشکیل شده از سوخت و ساز قندها مقابله می‌کند.

با این حال توجه داشته باشید که شکلات نیز حاوی قند است که عامل اصلی پوسیدگی دندان‌ها محسوب می‌شود. توصیه می‌کنیم بعد از این که به کودکتان شکلات دادید از او بخواهید تا دندان هایش را مسواک بزند.

مضرات شکلات

افسردگی را از بین می‌برد

کاملا درست است. شکلات افسردگی و کسالت را از بین می‌برد زیرا حاوی «آندورفین» است. این ترکیبات با درد مقابله کرده و احساس نشاط ایجاد می‌کند. همچنین باید بدانید که شکلات باعث تولید «سروتونین» نیز می‌شود که باعث آرامش و خوش اخلاقی می‌شود.

فواید شکلات

شکلات نخور سنگین می‌شوی

برخی‌ها تصور می‌کنند که شکلات دیر هضم است و باعث احساس سنگینی می‌شود. اما این باور اشتباه است. کاملاً برعکس، شکلات جزو خوردنی هایی است که به هضم غذا کمک می‌کند. نتایج پژوهش‌ها نشان می ‌دهد که ۲۰۰ گرم شکلات در معده دوام چندانی ندارد و زود هضم می‌شود به خصوص اگر شکلات شیری باشد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با خواص گل گاو زبان، مطلب “خواص گل گاو زبان” را مطالعه کنید.

منبع: دکتر سلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…