۱۹ میلیون تومان؛ قیمت یک متر خانه در تهران

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در شهر تهران طی خرداد ماه ۹۹ به بیش از ۱۹ میلیون تومان رسیده است که حدود ۲ میلیون تومان بیشتر از اردیبهشت ماه است.
میانگین قیمت مسکن شهر تهران

میانگین قیمت مسکن شهر تهران  در خردادماه ۹۹، به ۱۹ میلیون و ۷۱ هزار تومان در هر متر مربع رسیده است که در مقایسه با ماه گذشته که میانگین قیمت ۱۷ میلیون تومان بود، ۱۲.۱ درصد و در مقایسه با ماه مشابه سال قبل که نرخ خانه در تهران متری ۱۳ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان بود ۴۲.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش مجله دلتا طی این مدت تعداد معاملات نیز در پایتخت افت کرده است. خرداد ماه سال ۹۹ تعداد ۱۱ هزار و ۴۶ قرارداد خرید و فروش مسکن در شهر تهران به امضا رسیده که در مقایسه با ماه قبل ۴.۵ درصد کاهش داشته و در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۸۰.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد. طی سه ماهه نخست امسال ۲۳ هزار و ۹۱۵ معامله مسکن در شهر تهران انجام شده که نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.

ارزش ریالی معاملات مسکن انجام شده نیز در خرداد ماه ۹۹ در شهر تهران ۱۷ هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان بوده که رشد ۱۲.۳ درصد نسبت به ماه قبل و افزایش ۱۶۱.۵ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل داشته است.

طی سه ماهه ابتدای سال جاری میانگین قیمت مسکن شهر تهران ۱۷ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان بوده که افزایش ۳۷.۵ درصدی را نسبت به سه ماهه ابتدایی سال ۹۸ نشان می‌دهد.

همچنین آمار تعداد واحد مسکونی در پروانه‌های ساختمانی صادره در اردیبهشت امسال که آمار آن خردادماه ارائه شده ۵۰۱۹ واحد بوده که حاکی از افزایش ۱۰۲ درصدی نسبت به فروردین امسال و افت ۲۴ درصدی نسبت به اردیبهشت پارسال است. طی دو ماهه ابتدای سال جاری نیز برای ۷۵۰۱ واحد مسکونی پروانه ساختمانی صادر شده که از کاهش ۲۰.۵ درصد نسبت به دو ماهه سال قبل حکایت دارد.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “هجوم سرمایه‌گذاران مسکن به شمال پایتخت” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…