ارزان‌ترین شهرهای اروپایی برای سفر

۲
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
اگر برنامه گشت و گذار و سفر به اروپا را دارید پیش از هر اقدامی با شهرهای ارزان اروپایی آشنا شوید.
ارزان‌ترین شهرهای اروپایی

یکی از واقعیت‌های اجتناب ناپذیر در مورد سفر، میزان هزینه‌ای است که برای آن در نظر می‌گیرید. بسیار اتفاق افتاده است که مقصد مورد نظر شما خیلی گران‌تر از آن چیزی بوده که فکرش را می‌کردید. ارزان‌ترین شهرهای اروپایی در بخش گردشگری مجله دلتا به شما معرفی خواهد شد که سفر به آنها فشار چندانی به حساب بانکی تان وارد نمی‌کند. با ما همراه باشید.

بوداپست، مجارستان

ارزان‌ترین شهرهای اروپایی بوداپست

بوداپست، پایتخت افسانه‌ای کشور مجارستان اولین مورد در فهرست ارزان‌ترین شهرهای اروپایی است. اگر قصد سفر به بوداپست را داشته باشید احتمالا قیمت بلیط هواپیما، گران ترین هزینه‌ای است که خواهید داشت. در این شهر فعالیت‌های ارزان بسیاری وجود دارند که می‌توانید با هزینه‌ای مناسب انجام بدهید. جالب است بدانید که رود دانوب از وسط شهر بوداپست عبور می‌کند، به همین دلیل قدم زدن در ساحل رودخانه، تماشای چشم‌انداز زیبای رود دانوب و شهر از جمله توریستی‌ترین فعالیت ها در سفر به این شهر است. غذاهای خوشمزه، جاذبه‌های گردشگری فراوان و رود سرزنده دانوب این شهر را به مقصدی ایده آل برای سفر تبدیل کرده است.

پراگ، جمهوری چک

پراگ، جمهوری چک ارزان‌ترین شهرهای اروپایی

پراگ نقشی مهم در تاریخ و فرهنگ اروپا داشته است و به اعتقاد بسیاری زیباترین شهر دنیاست! شاید باورتان نشود که این شهر با جاذبه های فراوانی که دارد در زمره ارزان‌ترین شهرهای اروپایی قرار گرفته است. شهر پراگ که به «شهر صد مناره» نیز شهرت دارد طبق نظرسنجی‌ها پنجمین مقصد پرطرفدار اروپا به حساب می‌آید. با این حال، همچنان فعالیت‌های ارزان و گاه رایگان زیادی در این شهر وجود دارند که سفری کم‌هزینه را برای شما رقم می‌زنند. جاذبه‌های گردشگری مثل میدان شهر قدیم و میدان ونتسل پراگ که جزو توریستی ترین مکان ها در شهر هستند هزینه‌ای برایتان نخواهند داشت. در محله‌های کمتر توریستی نیز می‌توانید غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه پراگی را با قیمتی ارزان و مقرون به صرفه خریداری کنید.

ویلنیوس، لیتوانی

ویلنیوس، لیتوانی ارزان‌ترین شهرهای اروپایی

ویلنیوس، پایتخت کشور لیتوانی، مسلما در مقایسه با سایر پایتخت‌های اروپایی شهرت کمتری دارد. با این حال، اگر به عنوان یکی از ارزان‌ترین شهرهای اروپایی برای سفر شهرت پیدا کرده و مسافران زیادی آن را به عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنند. در شهر ویلنیوس فعالیت‌ها و تفریحات زیادی وجود دارند که هزینه‌ای برایتان نخواهند داشت یا آن که بسیار ارزان هستند.
در این شهر می‌توانید در منطقه قدیمی شهر قدم بزنید و از تماشای بناها و ساختمان‌های تاریخی و قدیمی لذت ببرید. ورودی مکان‌های دیدنی نیز اگرچه رایگان نیست، اما قیمت بالایی ندارند و با صرف هزینه‌ای اندک می‌توانید از بسیاری از جاذبه های گردشگری پایتخت لیتوانی دیدن کنید. قیمت هتل، غذا و تفریح هم در مقایسه با سایر پایتخت‌های اروپایی به میزان قابل توجهی ارزان‌تر است.

کراکوف، لهستان

دیدنی های کراکوف

کراکوف به دلیل بناهای تاریخی و معماری بی‌نظیر ساختمان‌هایش شهرت جهانی دارد. این شهر یکی از قدیمی‌ترین شهرهای کشور لهستان است و بناهای زیبایی متعلق به قرن ۱۱ میلادی در این شهر وجود دارند. در حقیقت همین جاذبه‌ها و البته قرارگرفتن این شهر در بین ارزان‌ترین شهرهای اروپا باعث شده تا کراکوف در بین مسافران و گردشگران محبوبیت زیادی پیدا کند. زندگی شبانه کراکوف در سرتاسر اروپا شهرت دارد و به ویژه در اطراف منطقه تاریخی کراکوف می‌توانید از تفریحات مختلف لذت ببرید. کوله‌گردها، مسافرانی که تنها سفر می‌کنند و هر کسی که دوست دارد با هزینه‌ای ارزان به یک شهر اروپایی سفر کند در انتخاب کراکوف شک نمی کند.

دوبروونیک، کرواسی

ارزان‌ترین شهرهای اروپایی دوبروونیک، کرواسی

دوبروونیک شهری تاریخی در کرواسی است که به خاطر بافت شهری تاریخی اش شهرت دارد و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. بسیاری از فیلم ها و سریال‌های تاریخی مشهور مثل بازی تاج و تخت هم در همین شهر فیلمبرداری شده و در سال‌های اخیر باعث بالا رفتن هزینه‌های سفر به این شهر شده است، اما باز هم این شهر تاریخی و رویایی را می‌توان در فهرست ارزان‌ترین شهرهای اروپایی برای سفر معرفی کرد.

صوفیه، بلغارستان

صوفیه، بلغارستان ارزان‌ترین شهرهای اروپایی

صوفیه که در غرب کشور بلغارستان و در میانه کوهستان باشکوه ویتوشا قرار دارد، یکی از ارزان‌ترین شهرهای اروپا برای سفر است. هتل‌ها و اقامتگاه‌های صوفیه در مقایسه با سایر شهرهای اروپایی هزینه چندان بالایی ندارند و رستوران‌های شهر نیز خوشمزه‌ترین غذاهای بلغاری را با قیمتی مناسب سرو می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری تایلند “پاتایا؛ زیباترین نگین تایلند” را مطالعه کنید.

ورشو، لهستان

ورشو، لهستان ارزان‌ترین شهرهای اروپایی

ورشو، پایتخت لهستان نیز در فهرست ارزان‌ترین شهرهای اروپایی برای سفر قرار دارد. ورشو در جریان جنگ جهانی دوم آسیب زیادی دیده بود و بعد از جنگ مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفت. به همین دلیل بافت کنونی شهر ترکیبی جالب از معماری مدرن و تاریخی است که با زیبایی هرچه تمام تر کنار هم قرار گرفته اند. هزینه سفر به ورشو زیاد بالا نیست و ورودی موزه‌ها، گالر‌ی‌ها، مکان‌ها و بناهای تاریخی و گردشگری نیز بسیار مقرون به صرفه است. علاوه بر این، با پرداخت هزینه‌ای مناسب می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای لهستانی را در رستوران‌های شهر نوش جان کنید.

 لیسبون، پرتغال

 لیسبون، پرتغال ارزان‌ترین شهرهای اروپایی

بسیاری از افراد فکر می کنند ارزان ترین شهرهای اروپایی تنها در بخش شرقی این قاره قرار دارند. اما جالب است بدانید که کشور پرتغال که در نزدیکی کشورهای توریستی مثل اسپانیا، فرانسه و ایتالیا قرار دارد، کشوری ارزان قیمت است. لیسبون، پایتخت دوست داشتنی پرتغال، بهشتی پنهان برای مسافرانی است که به دنبال سفر ارزان هستند. هتل‌ها و اقامتگاه‌های ارزان، هزینه مقرون به صرفه غذا و خورد و خوراک و فستیوال‌ها و فعالیت‌های رایگان، این شهر را به یک از محبوب‌ترین و ارزان‌ترین شهرهای اروپایی برای سفر تبدیل کرده است. نکته جالب در مورد شهر لیسبون این است که اولین یکشنبه هرماه بازدید از بسیاری از جاذبه‌های گردشگری شهر رایگان است و همین موضوع باعث شده تا مسافران زیادی این شهر زیبا را به عنوان مقصد سفر اروپایی خود انتخاب کنند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر “ورشو؛ پرشورترین شهر لهستان” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. روزبهانی

    ۱ تیر ۱۳۹۹ در ۹:۱۵ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱ تیر ۱۳۹۹ در ۸:۴۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…