انتخاب فرش اتاق کودک

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
داشتن یک فضای شاد و کودکانه از الزامات اصلی محیط رشد و زندگی کودک است که در شکل‌گیری شخصیت و نوع رفتار اجتماعی آن‌ها تأثیرگذار است. این موضوع یکی از نکات پراهمیت است که در کنار حفظ سلامتی و ایمنی اتاق کودک باید در نظر گرفته شود.
فرش اتاق کودک

کف‌پوش‌ها قسمت اصلی اتاق به شمار می‌روند که هم می‌توانند نقش ایمنی بالایی داشته باشند و هم از نظر زیبایی به تکمیل دکوراسیون کمک کنند که از بین انواع کفپوش برای اتاق کودک، فرش ماشینی یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود چون در حالی که خطر برخورد با زمین را کاهش می‌دهد حس گرمای بیشتری نیز ایجاد می‌کند. در این بخش از مجله دلتا نکاتی درباره خرید فرش اتاق کودک را مطرح می‌کنیم.

خرید فرش اتاق کودک

چه نوع فرشی برای اتاق کودک مناسب است؟

در زمینه خرید فرش کودک تولیدکنندگان فرش ماشینی، فرش‌هایی با طرح‌های اختصاصی برای کودکان در نظر گرفته‌اند از جمله این فرش‌ها می‌توان به فرش کودک فانتزی اشاره کرد. این فرش با نخ‌های پلی‌استر بافته می‌شود و نخ‌های آن برای این‌که پرزدهی نداشته باشند حتماً طی فرآیندی به نام هیت ست مقاوم می‌شوند.

اما این فرش تنها نمونه فرش اتاق کودک نیست و نمونه دیگری به نام فرش کلاریس کودک در بازار تولید می‌شود. در بافت فرش کلاریس کودک از نخ‌های اکرولیک استفاده می‌شود که تمام آن‌ها نیز هیت ست شده هستند و از کیفیت عالی برخوردارند اما مزیت اصلی این فرش‌ها انتخاب طرح دلخواه برای بافت فرش است که حتی می‌توان از عکس‌های خانوادگی نیز برای طرح روی فرش استفاده کرد.

دکوراسیون اتاق کودک
فرش‌های دیگری که برای اتاق کودک استفاده می‌شود فرش مدرن شگی است. این فرش شکل و شمایل متفاوت‌تری دارد چون ارتفاع نخ خاب آن بسیار بلندتر بوده و نخ‌های این فرش از بافتی پیچیده و ضخیم‌تر تشکیل شده‌اند به همین دلیل حس نرمی زیادی دارد، تنها باید به این نکته دقت کنید که فرش به دلیل نخ‌های بلند ممکن است گرد و خاک بیشتری را در خود نگه دارد و به نظافت بیشتری احتیاج داشته باشد.

نقش فرش در دکوراسیون اتاق کودک

انتخاب فرش مناسب برای اتاق کودک خیلی کار سخت و پیچیده‌ای نیست؛ چون اکثر فرش‌ها ویژگی‌های استاندارد لازم برای قرار گرفتن در اتاق کودک را دارند تنها باید با توجه به دکوراسیون و تِم رنگی اتاق، سبک مناسبی از فرش را انتخاب کنید.

اتاق کودک

بهتر است ابعاد فرش را نه بیش از اندازه بزرگ انتخاب کنید که تمام سطح اتاق را بپوشاند و نه به قدری کوچک باشد که فضای خالی زیادی داشته باشد. از طرفی طرح‌هایی آموزشی با مفاهیم ابتدایی مانند شمارش اعداد، رنگ‌ها، اشکال هندسی و … در نمونه‌هایی از فرش کودک وجود دارد که می‌تواند قدرت فکر و تخیل کودکان را برانگیزد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با چیدمان اتانشیمن مطلب ” طراحی و چیدمان اتاق نشیمن “ را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…