لوستر آشپزخانه مدرن

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نورپردازی یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین موارد در زیبایی فضاهای مختلف می‌باشد و یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های هر خانه آشپزخانه‌ است که نورپردازی آن‌ می‌تواند در فضای کلی منزل جلوه‌گری کند.
لوستر آشپزخانه 

نورپردازی می‌تواند با استفاده از لوستر آشپزخانه یا چراغ‌های هالوژنی و غیره انجام شود. در صورتیکه شما برای نورپردازی از لوستر در آشپزخانه خود استفاده کرده باشید، باید قبل از خرید آن موارد مختلفی را مد نظر قرار دهید تا فضای مورد نظر به بهترین حالت ممکن تبدیل شود .در این بخش از مجله دلتا بیشتر درباره مدل لوستر آشپزخانه صحبت می‌کنیم.

ابعاد لوستر

یکی از این موارد ابعاد لوستر آشپزخانه می‌باشد و باید اندازه و سایز لوستر را متناسب با متراژ محیط و حتی طول سقف انتخاب کنید. به طور مثال قرار دادن لوسترهای خیلی بزرگ و مجلل در آشپزخانه خانه‌های کوچک و آپارتمانی نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد. حتی در میزان نور آشپزخانه باید توجه داشته باشید که نورپردازی در قسمت‌های مختلف به گونه‌ای انجام شود که کنتراست نور در فضا کاهش پیدا کند و آرامش بیشتری در فضا برقرار باشد.

نورپردازی آشپزخانه

هرچه لامپ‌ها بیشتر باشند روشنایی بیشتر خواهد بود و شما می‌توانید در بالای کابینت‌ها و در کناف‌کاری سقف آشپزخانه از نور پردازی‌های ریز هالوژنی استفاده کنید و یا در صورتی که در آشپزخانه خود کابینت‌های گلاس دارید، به علت براق بودن سطح این کابینت‌ها نوری که در فضا پخش می‌شود منعکس شده و چند برابر می‌شود. پس بهتر است کنترل نور فضا را در این موارد در نظر بگیرید و سپس لوستر آشپزخانه را متناسب با سلیقه و نیاز خود خریداری نمایید.

انتخاب لوستر مناسب برای آشپزخانه

در صورتی که شما لوستر آشپزخانه خود را به درستی و با در نظر گرفتن تمامی فاکتورهای لازم خریداری کنید، نه تنها نور پردازی فضا به خوبی انجام می‌شود، بلکه آشپزخانه شما به عنوان یک نقطه کانونی در خانه به حساب می‌آید. لوستر حکم یک وسیله دکوری و تزیینی را در خانه خواهد داشت.

دکوراسیون آشپزخانه

بهتر است در آشپزخانه از لوسترهایی استفاده کنید که ارتفاع آن ها قابل تنظیم باشد و همچنین میزان نور آنها قابل کنترل باشد. به طور مثال در مهمانی ها بتوانید از تمام میزان روشنایی استفاده کنید و هنگامی که یک فضای تاریک تر و رمانتیک نیاز دارید میزان نور را با توجه به نیاز خود تنظیم کنید.

جایگاه نصب لوستر آشپزخانه

در صورتی که تصمیم دارید میز ناهار خوری را در آشپزخانه بگذارید بهتر است لوستر در بالای میز ناهارخوری باشد و ارتفاع آن قابل کنترل باشد.

لوستر آشپزخانه

انتخاب لوستر مناسب سبک دکوراسیون منزل

چنانچه در خانه خود و در قسمت آشپزخانه از سبک مدرن استفاده کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم به جای لوسترهای مجلل و پر زرق و برق از لوسترهای فلزی ساده و یا چوبی استفاده کنید. در صورتیکه سبک کلاسیک و سنتی را انتخاب کرده‌اید، لوسترهایی با آویزهای کریستال و پرنور گزینه مناسب تری برای شما خواهند بود.

در آشپزخانه هایی که از طراحی‌های مختلف در تزیین دکوراسیون استفاده می‌شود می‌توانید لوسترهای تک رنگ استفاده نمایید.

نورپردازی آشپزخانه

چنانچه سبک کلاسیک را برای خانه خود انتخاب کرده و بین دوراهی لوستر های پر زرق و برق و لوسترهای ساده گیر کرده‌اید، بهتر است از لوسترهایی استفاده کنید که نه آنقدر ساده باشند که با سبک مدرن مطابقت داشته باشند و نه آنقدر پر زرق و برق و کریستالی که برای سبک کلاسیک سنگین به نظر برسند .

اگر فضای آشپزخانه شما به گونه‌ای کوچک و با سقف کوتاه هست که نمی‌توانید از لوسترها استفاده کنید، می‌توانید به صورت پراکنده و در فواصل مشخص از لامپ‌های تو کار استفاده کنید تا نورپردازی به میزان دلخواه شما در بیاید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با انواع فرش، مطلب “فرش فانتزی در دکوراسیون” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…