ایده هایی برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک و عالی

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دراین پست 7 تکنیک برتر وروش های ضروری و کارآمد را برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک و عالی بررسی کرده و به تشریح هر یک از آنها خواهیم پرداخت.
دکوراسیون اتاق خواب کوچک

 دکوراسیون اتاق خواب کوچک می تواند جذاب وپرچالش باشد. با رعایت اصول وروشهای درست  می شود یک اتاق خواب کوچک ودلگیر را به اتاق دلخواه خود تبدیل کرد.

به گزارش مجله دلتا، در این مطلب که دکتر ابراهیم یوسفی آن را تهیه و نگارش کرده است ،تکنیک ها وروش های کارآمد در این باره را بررسی خواهیم کرد.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

۱ – تونالیته های رنگی خود را محدود کنید

یکی از راهکار های کار آمد در دکوراسیون اتاق خواب کوچک، استفاده از تونالیته های رنگی محدود است به عنوان مثال اگر از تونالیته رنگهای آبی استفاده می کنیم سایر رنگها نیز تیره تر یا روشن تر از همین تونالیته استفاده شود و ازبه کار گیری رنگ های مختلف و رنگین کمانی کردن فضا می بایست پرهیزکرد.

۲ – نور طبیعی را به داخل اتاق راه دهید

نور طبیعی در فضای منزل می تواند محیط را وسیع تر نشان دهد و همچنین باعث می شود انرژی درفضا گسترش یابد. با دریافت نور خورشید ساعت بدن ما تنظیم خواهد شد پس اگر پرده ای ضخیم در اتاق خواب دارید هر روز صبح آن  را کنار بزنید و از نور طبیعی خورشید استفاده کنید.

دکوراسیون

۳ – از بیشترین امکانات درایجاد و ساخت کمد استفاده کنید

در بسیاری از محیط ها، دیوارهای نافرم و نا منظمی وجود دارد که می توان با ایجاد کمد دیواری درآن محیط ،ازبه هم ریختگی دکوراسیون اتاق خواب کوچک جلو گیری وسعی کنیم تقسیم فضای داخل کمد دیواری براساس نیاز هایمان باشد. پس پیش از ساخت کمد ، باتوجه به نیازهایمان تصمیم گیری کنیم و سازنده کمد را در جریان بگذاریم.

۴ – نگران چیدمان وسایل درکنار پنجره نباشید

در بسیاری از اتاق های کوچک، پنجره های بزرگ ساخته شده است. باید توجه داشت که قانونی وجود ندارد که مانع از قرار دادن مبلمان و وسایل در کنارپنجره باشد. کافی است تاج تخت خواب خود را به پنجره تکیه دهید و با یک پرده بلند که تا روی زمین کشیده شده است، نور مزاحم را هنگام استراحت از دکوراسیون اتاق خواب کوچک حذف کنید.

دکوراسیون داخلی

۵- از خطای دید در دکوراسیون اتاق خواب کوچک بهره بگیرید

سطوح براق، باعث ایجاد خطای دید می شوند. با نصب شیشه و آیینه می توان فضای موجود را وسیع تر نشان داد. در ضمن سطوح براق فضای را تمیز تر نشان داده  و احساس تمیزی و روشنایی را در محیط افزایش می دهد و طبیعی است که اتاق روشن تروسیع تر نیز دیده می شود.

دکوراسیون اتاق خواب

۶ – یکی از دیوار ها را برجسته کنید

با طراحی و ایجاد بافت روی یکی از دیوارها ،نگاه ها را از سمت دیوارهای ساده منحرف کنید. این کار را می توان با استفاده از رنگ بافت و طرح کاغذ دیواری و یا بافت و رنگ و طرح مصالحی متفاوت مثل چوب سنگ و … ایجاد کرده و هرگز از اهمیت نورپردازی روی آن دیوار غافل نشویم.

اتاق خواب کوچک

۷- محیط کاملا سفید ، محیطی بی روح است

مادامی که با محیطی محدود روبه رو هستیم، با انبوهی از مواردی که از رنگ سفید استفاده شده روبرو می شویم که می تواند حس امنیت و آرامش ما را مختل کند بنا بر این، هرگز سراغ نورهای سفید و محیط کاملا سفید نرویم چرا که محیط  مورد نظر را برای زندگیمان طراحی کرده ایم  ومحیط وسیع تر که به ما حس آرامش و امنیت ندهد ،محیطی  نامناسب و غیر دلخواه است.

 برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…