طراحی جذاب باغچه دیواری

۱
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وجود گل در محیط داخلی منزل باعث ایجاد روحیه و انرژی بیشتر در اعضای خانواده می شود و علاوه بر این داشتن گل های رنگارنگ شادابی خاصی را به فضای خانه می بخشد.
باغچه دیواری

امروزه خانه‌ها در ابعاد کوچک و به صورت آپارتمانی ساخته می‌شوند، بنابراین اگر شما فضایی کافی برای ایجاد باغچه در تراس یا بالکن ندارید می‌توانید باغچه دیواری با طرحی کاربردی و مناسب را برای بخش‌های مختلف خانه خود طراحی کنید. در این قسمت از مجله دلتا چند ایده برای طراحی باغچه دیواری را مطرح می‌کنیم.

باغچه‌هایی که روی دیوار ساخته می‌شوند در ابعاد بزرگ و کوچک موجود است و می‌توانید با توجه به ابعاد فضایی که قرار است باغچه را در آنجا بسازید اندازه باغچه مورد نظر خود را انتخاب  و از گیاهان مناسب دیوار سبز برای کاشت در باغچه‌هایی که روی دیوار ساخته می‌شوند استفاده کنید.

تزیین باغچه

دیزاین باغچه روی دیوار

برای طراحی باغچه روی دیوار بهتر است از گلدان‌های کوچک استفاده کرده و در گلدان‌ها گیاهان مورد نظر خود را بکارید سپس آن‌ها را به راحتی روی دیوار نصب و به این ترتیب دیوار سبز باطراوتی را در بخش‌های مختلف منزل خود ایجاد کنید.

اگر تمایل دارید فضای آشپزخانه‌تان را سرسبز و شاداب کنید، می‌توانید درون تجهیزاتی که برای نگهداری وسایل آشپزخانه به کار برده می‌شوند گل‌ها و گیاهان رنگارنگ و زیبایی را بکارید، توجه داشته باشید ظروفی را که برای این منظور انتخاب می‌کنید باید در برابر آب و زنگ زدگی مقاومت لازم را داشته باشند.

به راحتی می‌توانید به کمک چند ظرف شیشه‌ای و تخته کهنه یک تابلوی سرسبز و زیبا را روی دیوار بخش‌های مختلف منزل خود نظیر آشپزخانه و اتاق نشیمن و … بسازید همچنین در این شیشه‌ها بهتر است سبزی خوردن بکارید و هر روز سبزی ها را آبیاری و از سبزی‌هایی استفاده کنید که برای رشد نیازی به نور مستقیم خورشید ندارند.

دیزاین باغچه

اگر شما تمایل دارید باغچه‌ای که روی دیوار طراحی می‌کنید زیبا و خاص باشد بهتر است گل‌های رنگارنگ و زیبایی را درون باغچه بکارید همچنین می‌توانید از باغچه‌هایی که روی دیوار ساخته می‌شوند برای تزیین دیوار پشت مبلمان و دیوار پشت تخت خواب و … استفاده کنید.

برای تزیین باغچه روی دیوار ایده‌های خلاقانه‌ای وجود دارد و شما می‌توانید این طرح باغچه‌ها را به کمک گل‌های رونده و رنگارنگ به زیبایی تزیین کنید همچنین اگر باغچه‌ای که روی دیوار طراحی کرده‌اید به صورت طبقه‌ای است،نورپردازی فضای خالی بین قفسه‌ها، جلوه طراحی شما را دوچندان خواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با روف گاردن مطلب “روف گاردن، مزایا و معایب” را مطالعه فرمایید.

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹ در ۸:۵۸ ق٫ظ

    مطلب خوب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…