ویژگی فرش فانتزی مناسب خانه

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدت‌ها است که فرش‌های متفاوتی به خانه‌های ما راه پیدا کرده‌اند. فرش‌هایی که با طراحی‌های جدید و متفاوت نوعی دیگر از دکوراسیون را به تصویر می‌کشند.
فرش فانتزی

امروزه طراحی فرش‌ دیگر تنها به شکل کلاسیک و سنتی نیست و مطابق سلیقه‌های امروز طراحی می‌شود. این تغییر سبک و طراحی، بیشتر به ذائقه مردم بازمی‌گردد، چون به نظر می‌رسد از یک دوره‌ای به بعد فرش‌های کلاسیک جذابیت خود را از دست داده، بین قشری از جامعه که بیشتر جوان‌ها بودند فرش فانتزی طرفداران بیشتری دارد. همراه مجله دلتا باشید تا در ادامه بیشتر درباره دکوراسیون فرش فانتزی  صحبت کنیم.

کاربرد اصلی فرش‌های فانتزی برای کجاست؟

خرید فرش فانتزی

فرش فانتزی که به‌صورت ماشینی بافته می‌شود از طرح‌های ساده و خلوت تشکیل شده که غالباً الگوهای درشتی مانند اشکال هندسی درشت، گل‌های درشت و … دارند. این ویژگی ظاهری آن‌ها را از حالت رسمی و کلاسیک دور کرده و شکل و شمایل مدرنی به آن‌ها داده است؛ بنابراین به جرات می‌توان گفت اگر دکوراسیون کلاسیک و رسمی دارید بهتر است از این فرش‌ها استفاده نکنید.

ویژگی‌های یک دکوراسیون برای استفاده از فرش فانتزی چیست؟

باید بدانید دکوراسیون فرش فانتزی که اغلب از سادگی بیش‌تری استفاده کرده‌اند و به‌علاوه نقش و نگار شلوغ و تزئینات پیچیده در آن‌ها دیده نمی‌شود. در این فضاها رنگ‌ها به‌صورت یکدست و تندتری استفاده شده‌اند و نقش بیشتری در دید بصری دارند که این ویژگی در کنار استفاده ازاین مدل فرش همخوانی بالایی دارد.

فرش کلاسیک

فرش فانتزی از دید کلی

این نوع فرش نیز مانند تمام فرش‌ها باید ازنظر دوام و کیفیت در جایگاه خوبی قرار بگیرد تا رضایت مشتری را جلب کند. بافت این فرش‌ها به‌طور معمول با نخ‌های پلی‌استر و پلی پروپیلن انجام می‌شود و این نخ‌ها اگر به‌صورت هیت‌ست شده استفاده شوند کیفیت و دوام فرش را ارتقا می‌دهند؛ چون در فرایند هیت ست، نخ‌ها در برابر موارد فرسایشی که به بافت فرش آسیب می‌زند مقاوم می‌شوند و به‌علاوه پرزدهی خود را از دست می‌دهند که طبیعتاً دیگر باعث ایجاد حساسیت نمی‌شوند. نکته دیگر در فرش فانتزی میزان شانه و تراکم آن‌هاست. این فرش‌ها در تراکم متفاوت بافته می‌شوند و هرچه میزان تراکم و فشردگی فرش افزایش یابد فرش ازنظر کیفی و همین‌طور قیمتی در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۳۹۹ در ۳:۴۲ ب٫ظ

  2. روزبهانی

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ در ۲:۵۹ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…