دکوراسیون اتاق‌های کوچک

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگراتاق کوچکی دارید حتما بارها به این فکر افتاده‌اید که چه کاری انجام دهید و چه نکاتی را در طراحی دکوراسیون در نظر بگیرید که فضای اتاق کمی بزرگتر به نظر برسید.
دکوراسیون اتاق‌های کوچک

برای طراحی دکوراسیون اتاق‌های کوچک، ایده‌ها و نکات متعددی مطرح می‌شود که البته تمام آن‌ها مطلقا درست نیستند. در این قسمت از مجله دلتا به بررسی قوانین درست و غلط در طراحی دکوراسیون اتاق‌های کوچک می‌پردازیم.

دیوارهای تیره برای فضاهای کوچک مناسب نیست!

در مورد دکوراسیون فضاهای کوچک شنیده‌ایم که اگر فضا کوچک است، رنگ‌های تیره یا تند را فراموش کنید اما توجه داشته باشید در دکوراسیون، هر فضایی شامل ۳ قسمت است: سقف، سطح چشم و دیوارها.

وقتی این سه قسمت را در نظر می‌گیرید و نور را در هر منطقه کنترل می‌کنید، هر رنگ دیوار را می‌توانید در هر اتاق کار کنید. برای تکمیل استراتژی خود از نورپردازی سقف برای ایجاد نور ملایم و آباژورها استفاده کنید و تأکید ویژه ای روی نور گرم داشته باشید.

نورپردازی اتاق

استفاده زیاد از اشیاء شیشه‌‌ای!

یکی دیگر از نکات کلاسیک برای اتاق‌های کوچک شامل مبلمان شیشه‌ای و سایر تزئینات شیشه‌ای در اتاق است.  البته یک میز شیشه‌ای می‌تواند جلوه‌ای از سبکی و شفافیت به دست آورد و حتی می‌تواند برای افزایش روشنایی اتاق نیز مفید باشد. اما توجه داشته باشید که نباید در استفاده از اشیا شیشه‌ای اغراق کنید.

فقط از صندلی های نیمکتی و بدون پشت استفاده کنید!

برخی می‌گویند صندلی‌های نیمکت یا بدون پشت برای اتاق‌های کوچک مناسب هستند ، به خاطر این که از نظر بصری موارد کمتری را در اتاق نشان می‌دهد و احساس سبکی ایجاد میکند. با این حال، بسیاری از دکوراتورهای داخلی ایده‌ای متناقض را به این نظریه اضافه کرده‌اند.

پس چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ صندلی‌های جمع و جور یا طرح‌هایی به اندازه را استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید از صندلی‌های نمادین برای افزودن شخصیت به اتاق استفاده کنید برای مثال یک صندلی ناهار خوری چستر کلاسیک می‌تواند تقریبا با هر نوع دکوراسیون هماهنگ باشد کافی است در ابعاد و سبک آن‌ها و تناسب با دکوراسیون خود دقت کنید!

طراحی اتاق کوچک

آیا اندازه مبلمان در اتاق های کوچک اهمیت دارد؟

به نظر منطقی است، اتاق های کوچک = مبلمان کوچک. اتاق های بزرگ = مبلمان بزرگ،  با این حال، استفاده زیاد از مبلمان کوچک در یک اتاق نیز می‌تواند جلوه‌ای برعکس ایجاد کند .

بهترین کار انتخاب تنها چند قطعه مبلمان متناسب با نیاز و تناسب با فضا و بدون توجه به اندازه است. مبلمان مدولار نیز در فضاهای کوچکتر کاملا جابجا می شود و می‌توانند ایده خوبی محسوب شوند.

فقط رنگ‌های خنثی

یک اتاق با پالت تک رنگ ممکن است برای اتاق‌های کوچک ایده آل باشد. با این حال، می‌تواند اثر متضاد نیز ایجاد کند. چشم به کنتراست و حرکت نیاز دارد تا بتواند به راحتی اتاق را مقایسه و در آن حرکت کند. وقتی از رنگ‌های مشخصی استفاده می‌کنید ، غنای بصری اتاق را افزایش می‌دهید. این تضاد باعث می شود اتاق بزرگتر به نظر برسد.

دکوراسیون اتاق های کوچک

قفسه بندی باز بهتر است!

احتمالا این ایده را شنیده‌اید که قفسه‌های باز برای اتاق‌های کوچک ایده آل هستند تا حس فضای بیشتر و بازتری ایجاد کنند. با این حال، اگر شما یک فرد مرتب نباشید، اثر متضادی را به دنبال خواهد داشت.

سادگی برای اتاق‌های کوچک

یک نقطه کانونی چشمگیر به اتاق اضافه کنید تا مرکز توجه باشد زیرا سادگی بیش از حد فضایی کسل کننده و یکنواخت ایجاد می کند ضمن اینکه هر اتاقی به نقطه کانونی برای ایجاد تمرکز بصری نیاز دارد .

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با طراحی پیشخوان آشپزخانه مطلب “تزیین پیشخوان آشپزخانه با ایده‌های ساده” را مطالعه فرمایید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…