دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

فراوانی آگهی‌های قابل تبدیل در بازار اجاره

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اختیار مستاجران برای تعیین نسبت بین مبلغ رهن و اجاره ماهانه در بین آگهی‌های رهن و اجاره املاک مسکونی افزایش چشمگیری پیدا کرده است.
آگهی آپارتمان‌های اجاره‌ای در تهران
مشاهده تازه‌ترین آگهی آپارتمان‌های اجاره‌ای در تهران نشان می‌دهد، موجران بسیاری هستند که اختیار تعیین نسبت بین مبلغ ودیعه و اجاره‌بها را با افزودن قید «قابل تبدیل» به قیمت پیشنهادی خود، به مستاجران سپرده‌اند.
به گزارش مجله دلتا پیش از سال ۹۶ که نرخ سود در شبکه بانکی به‌طور غیررسمی از ۲۰ درصد فراتر می‌رفت و بازار معاملات ملکی نیز رکود چند ساله را تجربه می‌کرد، شرایط بازار اجاره نیز متاثر از این وضعیت قرار داشت و تعداد آپارتمان‌های رهن کامل نیز قابل توجه بود.

این در حالی است که شرایط بازار اجاره از اواخر سال ۹۶ به بعد با رونق معاملات مسکن شرایط متفاوتی به خود گرفت و دو مرحله جهش را در سال‌های ۹۷ و ۹۸ پشت سر گذاشت. در این مدت تعداد آپارتمان‌های عرضه شده به‌صورت رهن کامل، کاهش قابل توجهی در مقایسه با سال‌های گذشته داشت و این وضعیت برای مستاجرانی که همواره پرداخت ودیعه را به اجاره ماهانه ترجیح می‌دهند، دشوار بود. نرخ تورم که شتابان در حال افزایش بود، موجران را از پذیرش ودیعه بیشتر بازداشته و آنها را به دریافت اجاره‌های ماهانه بیشتر در ازای رهن کمتر ترغیب کرده بود.

بازار اجاره سال ۹۹ وضعیتی متفاوت از سال گذشته پیدا کرده است، طوری که به نظر می‌رسد شرایط به نفع مستاجران در حال بهبود است. این وضعیت در افزایش تعداد آپارتمان‌های رهن کامل عرضه شده به بازار و نیز افزودن قید «قابل تبدیل» به قیمت پیشنهادی آنها منعکس شده است؛ طوری که به نظر می‌رسد اختیار مستاجران برای تعیین نسبت بین مبلغ رهن و اجاره ماهانه افزایش چشمگیری پیدا کرده است. هم‌اکنون اغلب فایل‌های رهن کامل قید «قابل تبدیل» نیز دارند و این یعنی مستاجران می‌توانند از اجاره‌بهای صفر تا چند میلیون تومانی را برای قرارداد خود پیشنهاد کنند و مبلغ پیشنهادی موجر به ترکیبی از رهن و اجاره با فرمول هر ۱۰۰ هزار تومان ودیعه معادل ۳۰ هزار تومان اجاره ماهانه تبدیل شود.

در جدول زیر جدیدترین آگهی آپارتمان‌های اجاره‌ای در تهران ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

قیمت رهن و اجاره آپارتمان در تهران

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “دریافت مالیات از خانه‌های ۱۵۰ متر به بالا” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ در ۸:۵۹ ق٫ظ

    مستاجرین باید حق انتخاب داشته باشند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds