۲۰ جاذبه گردشگری با خصوصیات جالب!

۰
0
زمان مطالعه: 8 دقیقه
در دنیا دیدنی‌های جالب و بسیار زیبایی وجود دارد که حتی باور اینکه این جاذبه‌ها، مناظر واقعی است دور از ذهن است.
جاذبه های گردشگری عجیب دنیا

در طبیعت اطراف ما پدیده‌های گردشگری عجیب و جالبی وجود دارد. کوهستان‌های عجیب و مرموز، دریاچه‌های منحصربه‌فرد با رنگ‌های خاص، پدیده‌های طبیعی شگفت‌انگیز که گاهی هیچ جوابی برای معماهای مربوط به آنها پیدا نمی‌شود. در ادامه مجله دلتا را با معرفی جاذبه های گردشگری عجیب دنیا ورق بزنید.

تونل عشق، اوکراین

تونل عشق اوکراین جاذبه های گردشگری

حدود ۱.۸ کیلومتر از راه‌آهن اوکراین از داخل یک جنگل زیبا می‌گذرد که تبدیل به تونلی دوست‌داشتنی و عاشقانه شده است. این مکان بی‌سروصدا می‌تواند یک منطقه بسیار عالی برای زوج‌های عاشق و ماجراجویی باشد که دوست دارند در یک تونل سبز و طولانی راه بروند. این تونل یک صحنه بسیار زیبا برای عکاسی‌های رمانتیک به شمار می‌رود.

دره مک‌موردو درای، قطب جنوب

دره مک‌موردو درای (McMurdo Dry)، قطب جنوب

اگر می‌خواهید حس و حالی شبیه به قدم زدن در سیاره مریخ داشته باشید، دره مک‌موردو درای (McMurdo Dry) می‌‌تواند یک مکان مناسب برای این کار باشد. گردشگران با بازدید از قطب جنوب می‌توانند بیابان‌های مختلفی را مشاهده کنند که بسیار جالب هستند. دره مک‌موردو درای از لحاظ توپوگرافی و شرایط عمومی، شباهت بسیار زیادی به کره مریخ دارد.

غار کرم شب‌تاب، نیوزیلند

غار Glowworm(کرم شب‌تاب)، نیوزیلند جاذبه های گردشگری عجیب دنیا

در جزیره شمالی نیوزیلند یک قایق تهیه کنید و به غار کرم شب‌تاب (Glowworm) بروید. این غار زیست‌گاه نوعی کرم شب‌تاب است که در هیچ جای دیگری دیده نمی‌شود و همین موضوع این غار را به یکی از جاذبه های گردشگری عجیب دنیا تبدیل کرده است. این غار در جهان نمونه دیگری ندارد و استفاده از تور‌های گردشگری برای بازدید از آن مناسب‌تر است. البته حتما دوربین عکاسی‌تان را به همراه ببرید چراکه این سفر، یک تجربه عالی برای گردشگران به‌حساب می‌آید که ممکن است دوباره تکرار نشود.

کاشی‌های نمکی، جنوب بولیوی

کاشی‌های نمکی، Salar de Uyuni، جنوب بولیوی جاذبه های گردشگری عجیب دنیا

شاید بتوان گفت کاشی‌های نمکی جنوب بولیوی هیچ مشابه دیگری در جهان ندارند و گردشگران در بازدید از این منطقه احساس می‌کنند که به یک سیاره بیگانه سفر کرده‌اند. این سفره‌های نمکی زمانی که شرایط آب و هوایی مناسب باشد، توسط یک لایه نازک آب پوشانده می‌شوند که عملکردی شبیه به آینه دارد. گردشگران در این منطقه می‌توانند تصاویری ثبت کنند که به نظر می‌رسد در وسط دریای وسیع و سفیدرنگ گرفته شده‌اند. در کوه‌های اطراف کاشی‌های نمکی، چندین غار وجود دارد که گشت‌وگذار در آن‌ها می‌تواند هیجان‌انگیز باشید.

غار‌های یخی، آلاسکا

غار‌های یخی، Mendenhall Glacier، آلاسکا، آمریکا جاذبه های گردشگری عجیب دنیا

بسیاری از افراد دوست دارند که از یخچال‌های طبیعی بازدید کنند، اما نظرتان در خصوص سفر به درون یکی از آ‌ن‌ها چیست؟ غار جونو (Juneau) این خیال‌پردازی را به واقعیت تبدیل می‌کند. غار مذکور حدود ۱۹ کیلومتر است و گردشگرانی که می‌توانند صخره‌نوردی کنند و دارای کایاک (نوعی قایق) هستند، قادر خواهند بود تا در این غار تصاویری را ثبت کنند که گویا به‌صورت دیجیتالی ساخته شده‌اند. البته اگر می‌خواهید از این غار‌ها بازدید داشته باشید، بهتر است که عجله کنید؛ زیرا تغییرات آب و هوایی باعث شده است که یخچال‌های طبیعی آب شوند و این موضوع می‌تواند در حیات این غار‌ها نیز تغییراتی را ایجاد کند.

سرزمین لاله‌ها، هلند

سرزمین لاله‌ها (Tulip Fields)، هلند جاذبه های گردشگری عجیب دنیا

اگر عاشق گل هستید و علاقه زیادی به لاله دارید، سرزمین لاله‌ها در هلند می‌تواند یک مکان بسیار عالی برایتان باشد. تنها چند منطقه در سرتاسر جهان وجود دارد که بر روی زمین‌های بزرگ گل لاله تمرکز کرده‌اند و در این بین می‌توان به هلند و ایالت میشیگان در آمریکا اشاره کرد؛ اما هیچ‌کدام از آن‌ها مثل هلند خیره‌کننده نیستند.

دریاچه‌های زمردی (Emerald)، نیوزیلند

دریاچه‌های زمردی جاذبه های گردشگری عجیب دنیا

اگر تصمیم داریم که در سفرتان به نیوزیلند از دریاچه Mavora بازدید کنید، بهتر است که بازدید از دریاچه‌های زمردی را نیز در برنامه خود قرار دهید. نام این دریاچه‌های کوچک از رنگ عجیب آن‌ها گرفته شده است. این منطقه یکی از نقاط دور از دسترس نیوزیلند به شمار می‌رود که حس و حال بسیار خوبی دارد.

جنگل‌ سیاه، آلمان

جنگل‌ سیاه، آلمان جاذبه های گردشگری عجیب دنیا

جنگل سیاه نام یک منطقه کوهی در آلمان است که با ساختار شیطانی خود به‌عنوان یکی از جاذبه های گردشگری عجیب دنیا شناخته می‌شود. درختان بزرگ این جنگل همچون یک خیمه مانع رسیدن نور زیاد به زمین می‌ِشوند. این منطقه در واقع همان جایی است که هانسل و گرتل در آن با جادوگر ستمکار ملاقات کرد (ماجرای یک افسانه)؛ اما هرچه که باشد جنگل سیاه در آلمان یکی از بهترین منطقه‌های پوشیده از درخت جهان است.

دریای یخ‌زده، سوالبارد

دریای یخ‌زده (Sea Ice)، اسپیتس‌برگن، سوالبارد جاذبه های گردشگری عجیب دنیا

دریای یخ‌زده در خارج از اسپیتس‌برگن یک منطقه زیبا است اما اصلی‌ترین ویژگی این بخش به خرس‌های قطبی آن بازمی‌گردد. در طول برخی از این سفر‌ها نیز رفتار‌های نادری از این خرس‌های قطبی به ثبت رسیده است. به عبارت دیگر، این منطقه یک مکان عالی برای گردشگرانی محسوب می‌شود که دوست دارند از یخ و البته خرس‌های قطبی عکاسی کنند.

دخمه‌های پاریس، فرانسه

دخمه‌های پاریس (Catacombs of Paris)، فرانسه

برای برخی از مردم مکان‌های ترسناک نمی‌توانند جالب باشد؛ اما دخمه‌های پاریس از جاذبه های گردشگری بسیار عجیب دنیا است که باید از آن بازدید کنید. در این مکان استخوان و جمجمه‌های بسیار زیادی وجود دارد که ممکن است وحشتناک باشند اما به صورتی هنرمندانه شما را به یاد تاریخ و گذشته خواهد انداخت و در هر دخمه می‌توانید اطلاعات بسیار زیادی از زندگی گذشتگان را به دست آورید. دخمه‌های پاریس یکی از مناطق پربازدید تاریخی در جهان هستند که سالانه افراد زیادی از آن‌ها بازدید می‌کنند.

جنگل بامبو، ژاپن

جنگل بامبو، ژاپن جاذبه های گردشگری عجیب دنیا

جنگل بامبو (خیزران) در توکیو، یکی از زیباترین مناطق سبز جهان است که زیبایی‌های خاص خود را دارد و گاهی در ژاپن به نام جنگل ۱۰۰ صدا نیز شناخته می‌شود. این بدان معناست که بازدید از جنگل مذکور، لذتی سمعی و بصری برای گردشگران خواهد داشت.

استخر رویایی‌، اسکاتلند

استخر رویایی‌ (Isle of Skye ،(Fairy Polls، اسکاتلند جاذبه های گردشگری عجیب دنیا

برای رسیدن به استخر رویایی Fairy Polls باید حدود ۴۰ دقیقه پیاده‌روی کرد، اما در انتها یک منظره بسیار زیبا در مقابل دیدگانتان قرار خواهد گرفت که یک استخر (حوضچه) با آب سرد و زلال نیز در آن وجود دارد که آب آن از رودخانه Brittle تامین می‌شود. بسیاری از گردشگران این منطقه دوست دارند که از این استخر زیبا عکاسی کنند و البته اگر علاقه به شنا کردن داشته باشید، با وجود اینکه آب سردی دارد، اما با تحمل این سرما می‌توانید در یکی از زلال‌ترین آب‌های جهان شنا کنید.

ماچو پیچو، پرو

ماچو پیچو (Machu Pichu)، پرو جاذبه های گردشگری عجیب دنیا

اگر علاقه به ماجراجویی دارید و می‌‌توانید به یک منطقه دور از دسترس بروید، ماچو پیچو یک مکان عالی برای این هدف شما به حساب می‌آید. در ماچو پیچو می‌توانید به بازدید از یک فرهنگ گم‌شده بپردازید. البته تاکنون مشخص نشده است که از این بنا‌ها در قرن ۱۵ میلادی چه استفاده‌ای می‌کردند. رسیدن به این منطقه بدون استفاده از هلیکوپتر کار بسیار دشواری است.

جزیره مامانوکا، فیجی

جزیره مامانوکا (Mamanuca)، فیجی جاذبه های گردشگری عجیب دنیا

۲۰ جزیره در فیجی وجود دارد که جزیره مامانوکا در رأس آن‌ها قرار گرفته است و گردشگران در این جزیره می‌توانند از فرصت‌های تفریحی بسیار زیادی استفاده کنند. در این بین می‌توان به شنا کردن و لذت بردن از آب، ثبت تصاویر خیره‌کننده، تماشا کردن دلفین‌ها، چتربازی و بسیاری از سرگرمی‌های دیگر اشاره کرد.

گذرگاه غول، ایرلند و اسکاتلند

Giant’s Causeway، ایرلند و اسکاتلند جاذبه های گردشگری عجیب دنیا

گذرگاه غول(Giant’s Causeway) منطقه‌ای در ساحل ایرلند و اسکاتلند است که گفته می‌شود در گذشته یک پل باستانی بوده و این دو کشور را به یکدیگر متصل می‌کرده. البته دانشمندان می‌گویند که این موضوع ریشه علمی ندارد و بیشتر شبیه به یک افسانه است؛ اما هرچه باشند، بسیار شگفت انگیز است. گفته می‌شود که دلیل به وجود آمدن Giant’s Causeway سرد شدن سریع گدازه‌های آتش‌فشانی بوده است.

دریاچه ماوورا، نیوزیلند

دریاچه ماوورا (Mavora)، نیوزیلند جاذبه های گردشگری عجیب دنیا

دریاچه ماوورا که در نیوزیلند واقع شده، یکی از نقاط زیبا برای گردشگری است که اطراف آن را نیز جنگل، کوه و زمین های صاف تشکیل داده است. دریاچه مذکور یک منطقه بسیار مناسب برای گردشگران به حساب می‌آید و می‌توانند از زیبایی‌ها و بخش‌های مختلف آن لذت ببرند. البته یکی دیگر از کار‌هایی که گردشگران در دریاچه ماوورا می‌توانند انجام دارند، تماشا کردن آسمان شب است. شب‌ها در این دریاچه نور بسیار کمی وجود دارد و همین موضوع باعث می‌ِشود که تجربه‌ای بی‌نظیر در ذهن گردشگران ثبت شود.

سوراخ بزرگ آبی (Great Blue Hole)، بلیز

سوراخ بزرگ آبی (Great Blue Hole)، بلیز

در حدود ۱۵۰ هزار سال پیش، یک غار آهکی در بلیز به وجود آمد. در طول زمان سطح آب‌ دریاها افزایش یافت و همین موضوع باعث شد که سقف غار فرو ریزد و یک سوراخ بزرگ آبی به وجود آید. گفتنی است که سوراخ بزرگ آبی یکی از نقاط منحصر‌به‌فرد در جهان برای غواصی است.

قلعه دراکولا، رومانی

قلعه دراکولا (Dracula)، رومانی

قلعه بران (Bran) که در رومانی واقع شده است، اغلب تحت عنوان قلعه دراکولا شناخته می‌شود و یک منظره خیره‌کننده در این کشور به حساب می‌آید. گردشگرانی که ترس و هیجان را دوست دارند، می‌‌توانند در بخش‌های مختلف این قلعه گردش کنند و البته بازدید از حومه شهر نیز بسیار لذت‌بخش خواهد بود. این باور وجود دارد که دراکولا و ولاد سوم، دو روز در زندان این قلعه مانده‌اند. اگر بسیار ماجراجو هستید، گردش در ویرانه‌های قلعه می‌‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. این همان جایی است که گفته می‌شود دراکولا در آن زندگی می‌کرد.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با شهرهای توریستی ترکیه ”۱۰ ساحل صورتی در دنیا” را مطالعه کنید.

دره ۱۰ قله، کانادا

دره Ten Peaks، آلبرتا، کانادا

دره ۱۰ قله در پارک ملی بانف در کانادا قرار گرفته و دریاچه زیبای موران را دربر گرفته است. می‌توانید با دنبال کردن جاده دریاچه موران به این دره برسید. مرتفع‌ترین قله این دره به ۳۰۵۱ متر می‌رسد و منظره‌ای پانوراما از تمام محیط اطراف دارد.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با شهرهای توریستی ترکیه ”به این دره؛ تنها سفر نکنید!” را مطالعه کنید.

کوه‌های Candy Cane، آذربایجان

 کوه‌های Candy Cane، آذربایجان

کوه‌های Candy Cane در منطقه قفقاز آذربایجان قرار گرفته‌اند. نام این کوه‌ها از رنگ‌بندی مختلف و خیره‌کننده‌شان گرفته شده است و دلیل این تفاوت رنگ‌ها نیز شرایط طبیعی است که در این بین می‌توان به تغییر اکسیداسیون آهن مخلوط با آب‌های زیرزمینی اشاره کرد. کوه‌نوردی در این کوهستان برای افرادی که تجربه مشابهی نداشته‌اند، می‌تواند خطرناک باشد. البته تماشا کردن زیبایی‌های این کوه‌ها بدون بالا رفتن از آن‌ها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با شهرهای توریستی ترکیه ”کافه‌های استانبول؛ شهر همیشه‌بیدار ترکیه” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…