تجهیزات توکار آشپزخانه و ویژگی های آن

۱
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در سال‌های اخیر تجهیزات آشپزخانه توکار با استقبال بیشتری نسبت به مدل‌های روکار مواجه شده‌اند. همچنین تمایل طراحان و مجریان دکوراسیون داخلی به استفاده از این لوازم بیشتر است.
تجهیزات توکار آشپزخانه

بدون شک هریک از ما پیش از خرید تجهیزات ضروری آشپزخانه از جمله هود، سینک ظرفشویی و اجاق‌گاز در سایت‌های مختلف جستجو و از اطرافیان تحقیق می‌کنیم و حتی در مورد اینکه تجهیزات آشپزخانه توکار استفاده کنیم یا نه، با خود کلنجار می‌رویم.

چگونگی قرارگیری تجهیزات در آشپزخانه نقشی تعیین‌کننده دارد؛ زیرا بر سبک دکوراسیون و چیدمان کابینت‌ها تاثیرگذار است. پس پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا با انواع مختلف این تجهیزات آشنا شویم. با ما در مجله دلتا همراه شوید.

تجهیزات آشپزخانه

تجهیزات آشپزخانه توکار و روکار را بیشتر بشناسیم

اگر مبنای دسته‌بندی را بر اساس نحوه‌ نصب لوازم بزرگ آشپزخانه قرار دهیم به دو زیرمجموعه روکار و توکار می‌رسیم.

در مورد هود آشپزخانه، مدل‌های شومینه‌ای، مورب (توربولاین) و جزیره‌ای در گروه روکار و هود زیر کابینتی، مخفی و کشویی توکار محسوب می‌شوند.

اجاق‌گازها را نیز بر اساس این تقسیم‌بندی به اجاق‌گاز صفحه‌ای (توکار) و مبله (روکار) معرفی می‌کنند.

جالب است بدانید در سال‌های اخیر تجهیزات آشپزخانه توکار با استقبال بیشتری نسبت به مدل‌های روکار مواجه شده‌اند. اما دلایل انتخاب بیشتر تجهیزات آشپزخانه توکار چیست؟

تجهیزات توکار

تجهیزات توکار بهترین گزینه برای آشپزخانه‌های کوچک است

در چیدمان آشپزخانه‌های کوچک باید با دقت و وسواس بیشتر عمل کرد. طراحان دکوراسیون منزل توصیه می‌کنند حتماً از لوازمی استفاده کنید که علاوه بر اشغال فضای کم، به بزرگ جلوه دادن محیط نیز کمک کنند. به‌عنوان مثال اگر یک اجاق‌گاز صفحه‌ای را جایگزین اجاق مبله کنید، از فضای کابینت پایین آن می‌توان جهت قرار دادن ادویه‌جات استفاده کرد.

با استفاده از تجهیزات توکار یک آشپزخانه‌ مدرن را تجربه می‌کنید

برای اینکه آشپزخانه‌ خود را به‌روز کنید، نیازی به‌صرف هزینه‌ زیاد نخواهید داشت. یکی از ترفندها نصب تجهیزات توکار مانند هود مخفی در آشپزخانه است.

از آنجا که یکپارچگی یکی از ویژگی‌های فضاهای مدرن است، تجهیزات توکار به مدرن شدن فضا کمک بسیاری می‌کند.

نظافت

نظافت تجهیزات توکار آسان‌تر است

کدبانوی امروزی مشغله‌های فراوانی دارد که زمان کافی جهت نظافت محیط خانه به‌ویژه آشپزخانه را برای او محدود خواهد کرد.

نوع طراحی تجهیزات توکار به صورتی است که سهولت بیشتری در امر نظافت خواهد داشت؛ مثلاً سینک ظرفشویی و فضای اطراف آن همواره در معرض رطوبت قرار دارند. این امر به‌ مرور زمان باعث خرابی صفحه کابینت نیز خواهد شد.

در مدل‌های توکار به دلیل قرارگیری ظرف‌شویی داخل صفحه‌ کابینت نوار (لبه صفحه) مانع آبریزی بیشتر می‌شود. همچنین نظافت یک هود مخفی محدود به فیلترهای آلومینیومی است که به‌صورت هفته‌ای یک‌بار انجام می‌شود. اجاق توکار نیز از این قاعده مستثنی نیست و بدون شک تمیز کردن یک صفحه بسیار راحت‌تر از اجاق مبله و کمد زیر آن است.

لوازم توکار

لوازم توکار در بیشتر موارد ارزان‌تر و متنوع‌تر است

هود آشپزخانه توکار نسبت به مدل‌های روکار ارزان‌تر است. اگر یک هود آشپزخانه‌ مخفی را با مدل روکار (مورب، جزیره‌ای یا شومینه‌ای) به‌شرط مشخصات فنی مشابه مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که قیمت آن مناسب‌تر خواهد بود.

در رابطه با جنس و قیمت سینک ظرفشویی، مدل‌های توکار نسبت به روکار از تنوع بالاتری برخوردارند و شامل گروه بزرگ‌تری است.

ظرف‌شویی‌های روکار تنها با جنس استیل در بازار موجودند اما مدل توکار شامل استیل، گرانیت، شیشه‌ای و زیر کورین می‌شود.

سینک ظرفشویی توکار از لحاظ جنس از تنوع بسیار بالاتری برخوردار است.

همچنین مدل‌های زیر کورین محدودیت مکانی را برای نصب ظرف‌شویی از بین برده و قرار دادن آن بر روی کانتر آشپزخانه جزیره‌ای یا کنج را امکان‌پذیر می‌کند.

تجهیزات توکار آشپزخانه

تنوع در انتخاب مصرف سوخت محصولات

اجاق‌های توکار با سوخت مصرفی متفاوتی ازجمله گاز، برق و ترکیبی (گاز وبرق) تولید می‌شوند. درحالی‌که اجاق‌ مبله همیشه گازی است.

اجاق برقی سرعت پخت بالاتری نسبت به گازی دارد و به قابلمه‌ها آسیب وارد نمی‌کند. تنها مساله‌ای که ممکن است برای خریدار تردید ایجاد کند تفاوت هزینه‌ گاز نسبت به برق در کشور است. این مورد را نیز می‌توان با خرید یک اجاق برقی کم مصرف گرید انرژی  (A) حل کرد.

سخن آخر

انتخاب میان تجهیزات توکار و روکار به عواملی مانند سلیقه، بودجه و چیدمان آشپزخانه‌ شما بستگی دارد؛ اما مزایایی ازجمله استفاده‌ بهینه از فضا، نظافت آسان، تنوع در قیمت و داشتن یک دکوراسیون به‌روز لوازم توکار را در اولویت گزینه‌های خرید ما قرار می‌دهد.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۳۹۹ در ۸:۲۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…