کابینت کلاسیک چیست؟

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کابینت کلاسیک به کابینتی گفته می شود که در طراحی آن از سبک معماری رومی الگو برداری شده است و دارای درب های غیر ساده و طرح دار، ستون های ابزار خورده و سرستون های منبت کاری شده باش
کابینت کلاسیک

جنس کابینت کلاسیک اغلب از چوب است و از نظر قیمتی در مقایسه با سایر کابینت ها از ارزش بالاتر برخوردار است. در این بخش از مجله دلتا سعی داریم بیشتر در مورد طراحی انواع کابینت کلاسیک و ۶ المان‌ تاثیر گذار در این سبک از کابینت صحبت کنیم.

۱– انتخاب رنگ کابینت

کابینت سفید یکی از پرطرفدارترین کابینت‌های آشپزخانه سبک کلاسیک است اما شاید همیشه هم انتخاب رنگ سفید برای آشپزخانه منزل شما گزینه مطلوبی نباشد، گاهی اوقات رنگ‌های تیره و حتی رنگ چوب طبیعی جلوه بهتری به فضای دکوراسیون شما می بخشد پس در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه بر روی یک رنگ خاص تاکید نداشته باشید و سعی کنید رنگ های مختلف کابینت را ببینید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

استفاده از رنگ‌های کرم و طوسی در کابینت کلاسیک،جز رنگ‌هایی است که با سلیقه بیشتر افراد تطابق دارد. این دو رنگ‌ به راحتی و با ترکیب شدن با سایر رنگ‌ها، خنثی می‌شود و به همین دلیل، در ساخت کابینت کلاسیک بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طراحی کابینت

۲ رعایت سادگی در طراحی

هر طرحی بسته به سبک و مدلی که دنبال می‌کند، ممکن است از جزئیات مختلفی استفاده کند. مثلا ممکن است در طراحی یک دکوراسیون سبک کلاسیک، کابینت‌ جزیره‌، کاور هود، تاج‌ و منبت های زیاد به کار رفته باشد. در صورتیکه بیشتر افراد به آشپز‌خانه کلاسیک با طراحی ساده تمایل دارند.

این نکته بدین معنی نیست که در ساخت کابینت کلاسیک، به جزئیات توجه نمی‌شود بلکه بدین معناست که بر خلاف کابینت چوبی سنتی، این نوع کابینت از جزئیات کمتری برخوردار است. نمونه بارز این سبک کابینت نئوکلاسیک است که این روزها طرفداران زیادی برای خود پیدا کرده و ویژگی های مثبت هردو سبک مدرن و کلاسیک را به یدک می کشد.

۳صفحه کابینت تیره یا روشن؟!

در آشپزخانه کلاسیک بطور معمول از ترکیب رنگ‌های تیره و روشن استفاده می‌شود. برای این منظور اغلب از صفحه کابینت‌‌های سنگی کوارتز و کورین استفاده می‌کنند که تنوع رنگی بسیاری دارد. سنگ مرمر و گرانیت دو سنگی هستند که بیشترین کاربرد را در کابینت آشپز‌خانه‌ کلاسیک با رنگ تیره دارند. در واقع این تضاد رنگی بین کابینت و صفحه روی کابینت است که باعث زیبای دکوراسیون داخل آشپزخانه می‌شود.

۴رنگ سایر اجزاء محیط

توجه به رنگ سایر اجزای آشپزخانه مانند رنگ دیوار‌ها و سقف، رنگ مبلمان، میز ناهارخوری تاثیر زیادی در بهتر دیده شدن کابینت و دکوراسیون آشپزخانه دارد. یکی از گزینه های خوب برای پوشش دیوار آشپزخانه استفاده از سنگ‌هایی با رنگ روشن در قسمت بالای گاز و بین کابینت‌های دیواری و زمینی است که به نظر کم اهمیت می‌رسد اما همین نکات کوچک می‌تواند کمک زیادی به زیباتر شدن آشپزخانه شما نماید.

کابینت آشپزخانه

۵مدل درب کابینت کلاسیک

 یکی از خصوصیات مهم کابینت کلاسیک داشتن درب‌های برجسته است، در انتخاب مدل درب کابینت چوبی باید دقت بیشتری به خرج دهید، مثلاً اینکه اگر با مشکل کمبود فضا مواجه هستید بهتر است از طرح‌های ساده‌‍تر استفاده کنید تا فضای شما دلباز‌تر جلوه کند.

۶طراحی انعطاف پذیر

یکی از موضوعات جذاب در رابطه با طراحی آشپزخانه کلاسیک این است که مدل کلی آن قابل تغییر است یعنی می‌توانید همزمان از ویژگی‌های سبک مدرن در کنار سبک کلاسیک استفاده کنید. در واقع اجباری نیست که اگر در حال حاضر از سبک کلاسیک استفاده می‌کنید حتماً سایر المان‌های محیط را هم بر اساس سبک کلاسیک انتخاب کنید گاهی یک تضاد کوچک می‌تواند باعث زیبایی بیشتر کابینت و دکوراسیون شما شود.

 

پیشنهاد مطالعه : برای آگاهی از ترفندهای بزرگتر کردن اتاق خواب، مطلب “۶ ترفند برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب” را مطالعه فرمایید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ در ۹:۴۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…