سردرگمی خریداران در بازار مسکن

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حذف قیمت‌های پیشنهادی از آگهی‌های خرید و فروش و اجاره مسکن منجر به ایجاد یک خلأ بزرگ برای هر سه ضلع فعال بازار مسکن شده است.
حذف قیمت‌ مسکن از سایت‌ ها

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین شرایط بازار معاملات خرید و فروش و اجاره مسکن در مناطق مختلف شهر تهران حاکی است به دنبال حذف قیمت‌ مسکن از سایت‌ ها و فضای مجازی بسیاری از فروشنده‌ها هم‌اکنون با بی‌اطلاعی از عرف قیمتی واحد مسکونی‌شان برای فروش و تعیین قیمت مردد هستند.
به گزارش مجله دلتا به رغم آنکه برخی از فروشنده‌ها با استفاده از شرایط موجود اقدام به تعیین قیمت‌های نجومی و غیرواقعی می‌کنند، برخی دیگر به دلیل بی‌اطلاعی از سطح قیمت‌ها عرضه آپارتمان خود به بازار را تا بازگشت قیمت‌ها به فضای مجازی و کسب اطلاع از چند و چون قیمت‌های پیشنهادی به تاخیر انداخته‌اند.

در این میان شرایط برای متقاضیان خرید و اجاره مسکن دشوارتر از مالکان متقاضی فروش و موجران است. هم‌اکنون اطلاع از قیمت مسکن در مناطق مختلف به واسطه حذف قیمت‌های پیشنهادی از سایت‌های مجازی به امری بسیار دشوار برای این طیف فعال بازار مسکن تبدیل شده است و مستاجران و متقاضیان خرید با نرخ‌های بسیار متفاوتی در بازار برای اجاره یا خرید آپارتمان‌های موردنظرشان مواجهند؛ طوری‌که تصمیم‌گیری برای آنها با دشواری بسیار زیادی همراه شده است.

واسطه‌های خرید و فروش ملک نیز از حذف قیمت‌ مسکن از سایت‌ ها و معرفی املاک به بازار اظهار سردرگمی می‌کنند. برخی از آنها می‌گویند تا قبل از آنکه قیمت‌های پیشنهادی از سایت‌های مجازی حذف شود می‌توانستند به عرف مشخصی از قیمت مسکن در مناطق مختلف دسترسی داشته باشند و به این وسیله قیمت‌های پیشنهادی در سایر آگهی‌ها را نیز مدیریت کنند، اما در شرایط فعلی هر کدام از فروشنده‌ها یا موجران به‌صورت کاملا سلیقه‌ای اقدام به تعیین قیمت پیشنهادی می‌کنند که این موضوع هم واسطه‌ها و هم خریداران و مستاجران را با مشکل و بی‌تصمیمی مواجه کرده‌اند.

مظنه خرید آپارتمان در تهران

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “آه مستاجران از گرانی اجاره درآمد” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ در ۶:۵۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…