تلگرام

۰
15
زمان مطالعه: 31 دقیقه

photo 2020 10 24 09 22 42 تلگرام

زشت‌ترین ماهی دنیا

تصویری که می‌بینید متعلق به حباب ماهی است که زشت‌ترین ماهی دنیا نامیده می‌شود. این ماهی در اعماق دریا زندگی می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 24 09 26 31 تلگرام

شباهت عجیب سنگ عقیق به انگور

عکس بالا تصویر سنگ عقیق است که به دلیل شباهت زیاد آن به میوه انگور این روزها در فضای مجازی بسیار دیده شده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

قدرت و سرعت فوق العاده عقاب در شکار

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄photo 2020 10 22 17 31 58 تلگرام

دریاچه‌های زیبای نمک در استرالیا 

این دریاچه‌های زیبای نمک در استرالیا واقع شده‌اند که علت تفاوت رنگ‌ در این دریاچه‌ها وجود جلبک‌ها و باکتری‌های متفاوت در آب آن‌ها است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

content article profile image 5dba6b975ee90d2b7b5512b4b99fa9b4cfaee67d 9344 تلگرام

شکار لحظه‌ها

عکس بالا تصویر شکم لاکپشتی است که یک عروس دریایی را قورت داده.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سفر به قلب یک سحابی میان ستاره‌ای زیبا

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

Fly Geyser ochen krasivyiy lichnyiy geyzer 0009 تلگرام

زیبایی بی‌نظیر آبفشان فلای

عکس بالا تصویر آب‌فشانی است در نزدیکی مزرعه فلای، شهرستان واشو در ایالت نوادای آمریکا،نکته قابل توجه این است که این آبفشان زیبا بر اثر فعالیت‌های انسانی به‌وجود آمده است و تمامی رنگ‌های آن طبیعی می‌باشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

2006 4c تلگرام

برگ درخت خرمالو و این همه خاصیت 

برگ درخت خرمالو حاوی فلاوونوئیدها می‌باشد که خاصیت ضدفشار خون، ضدسرطان و ضدموتاژن دارد. برگ درخت خرمالو راه چاره‌ بسیاری از مشکلات در فصل پاییز است. اگر یک بدن حساس با واکنش‌های آلرژیک شدید دارید چاره کار شما مصرف دم‌کرده برگ درخت خرمالو می‌باشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

 

ویدیو طبیعت زیبای لرستان و آبشار بیشه دورود

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 21 14 35 47 تلگرام

کشف بچه کوسه تک چشم آلبینو از شکم کوسه بالغ شکار شده

ماهیگیران اندونزیایی کوسه‌ای را شکار کردند و از داخل آن بچه کوسه تک چشمی را پیدا کردند که به رنگ سفید شیری در شکم مادر مرده بود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 21 14 14 24 تلگرام

اگر اعصاب ضعیفی دارید موز بخورید

میوه موز از نظر طب سنتی دارای طب معتدل و تر است که باعث افزایش انرژی در بدن می‌شود و خوردن آن برای کسانی که اعصاب ضعیفی دارند توصیه می‌شود. همچنین به علت بافت نرم آن غذای مناسبی برای کودکان و افراد مسن است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ترفند جالب مرغابی برای شکار نشدنش توسط ببر

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

73f488f9 9f1c 4354 9de6 2fa224dd2eb6 تلگرام

آیا می‌دانستید کنجد ضد ریزش مو است
پزشکان توصیه می‌کنند اگر می‌خواهید از ریزش مو جلوگیری کنید مصرف کنجد را فراموش نکنید. از دیگر خواص کنجد می‌توان به ضد ورم مفاصل و رماتیسم، ضد سرطان و قارچ، دشمن پوکی استخوان، تقویت هوش و بینایی و کاهش کلسترول اشاره کرد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

millennial selfie 1 تلگرام

سلفی گرفتن به عنوان اختلال روانی تایید شد

انجمن روانپزشکی آمریکا، تمایل به عکس گرفتن از خود را به عنوان اختلال روانی تایید کرده است که آن را با اصطلاح «سلفیتیس» یا selfitis نامیده‌اند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

در ویدیو بالا خرگوشی را می‌بینید که از ترس شکار شدن بچه‌هایش آن‌ها را زیر خاک می‌گذارد. این خرگوش زمان غذا دادن به بچه هایش آن‌ها را از زیر خاک در می‌آورد و بعد از غذا دوباره روی آن‌ها خاک می‌ریزد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

بارهنگ تلگرام

بارهنگ، یک گیاه همه فن حریف در درمان بیماری‌ها

دانه «تخم» بارهنگ برای درمان مشکلات گوارشی از جمله یبوست و اسهال مفید می‌باشد و به درمان بیماری‌های مثانه و مجاری ادراری نیز کمک می‌کند. تخم بارهنگ خواص ضدالتهابی داشته و برای درمان آرتروز و روماتیسم هم مفید است. همچنین دانه بارهنگ برای درمان مشکلات تنفسی و درمان سرفه‌های خشک نیز مفید می‌باشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

Deep Sea Creatures Goblin Shark تلگرام

دیو کوسه‌های ترسناک

دیو کوسه‌ها یا شارک‌گابلین، نوعی از کوسه‌ها هستند که قدرت و سرعت آرواره بالایی دارند. این کوسه‌های ترسناک، بازماندگانی از نسل کوسه‌های میتسورکورینا بوده و عمری ۱۲۵ میلیون ساله دارند. قابل ذکر است طول دیو کوسه به ۳ تا ۴ متر و حتی ۶ متر هم می‌رسد. در حالت عادی نمی توان به راحتی آن‌ها را پیدا کرد زیرا در اعماق تاریک اقیانوس‌ها و به ویژه در اقیانوس آرام مشرف بر کشور ژاپن، خلیج مکزیک و اقیانوس اطلس زندگی می‌کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

 

تونل برفی یکی از جاذبه‌های دیدنی دره سبزرود می‌باشد که در ٣۵ کیلومتری شمال شهرستان سرایان در استان خراسان جنوبی قرار دارد. در این منطقه حدود ۱۹ آبشار نیز وجود دارد که ارتفاع آن‌ها بین ۱/۵ تا ۱۸ متر است. حوضچه‌های پای هر آبشار عمقی بین نیم تا ۲ متر دارند. آبشارهای دره سبزرود به صورت پلکانی و به طول حدود ۲ کیلومتر قرار دارند و در مسیری بسیار صعب‌العبور و در عین حال زیبا و دیدنی واقع شده‌اند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 20 14 32 20 تلگرام

کلاغ سفید

کلاغ‌های سفید بعد از تولد توسط مادرشان خورده می‌شوند، حتی اگر شانس بیاورند و بالغ شوند توسط بقیه کلاغ‌ها اذیت می‌شوند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

 

تلگرام

تا به حال نیویورک سیتی را از این زاویه دیده‌اید؟

نیویورک پرجمعیت‌ترین شهر آمریکا است. معروف است که نیویورک را به‌ دلیل اهمیت بالای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آن “پایتخت جهان” می‌نامند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

مکانیزم مرگ جعلی مار برای فریب شکارچی

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photography ideas at home 5 تلگرام

قارچ بازی سوپر ماریو

اسم این قارچ آمانیتا موسکاریا است که اگر خورده شود فرد دچار وضعیت میکروسکوپی می‌شود. یعنی فرد خود را از اشیا اطرافش بسیار بزرگتر می‌بیند. این قارچ سمی و دارای اثر روان‌گردان است. جالب است بدانید که ایرانیان ۷ هزار سال، سرخ پوستان ۶ هزار سال، مصریان ۵ هزار سال و هندیان ۴ هزار سال پیش این قارچ را کشف کردند و از آن ترکیبات توهم زا تولید می‌کردند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 20 13 47 45 تلگرام

کلم خام مصرف کنید تا به سرطان سینه مبتلا نشوید 

تحقیقات نشان داده فلاونوئید موجود در کلم خام خاصیت ضدسرطانی دارد و روزی یک کاسه از آن کمک می‌کند تا سلول‌های سرطانی هرگز شکل نگیرند. کلم را می‌توانید هر روز به شکل سالاد میل کنید و از خواص انرژی‌ بخش و ضد سرطانی آن بهره‌مند شوید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

نام علمی این ماهی گالاپاگوس است که یک ماهی با شکلی غیر معمول است که در جزایر گالاپاگوس یافت می‌شود. این ماهی‌ها شناگران ضعیفی‌ هستند بنابراین از باله‌های سینه‌ای، لگنی و مقعدی بسیار سازگار خود برای راه رفتن در کف اقیانوس استفاده می‌کنند. این ماهی لب‌هایی قرمز و برجسته دارد و بسیار پرخور است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 20 13 45 32 تلگرام

یک روز از هفته را به خودتان اختصاص دهید و تفریح کنید

از لحاظ علمی داشتن حداقل ۱ روز تفریح و استراحت در هفته می‌تواند باعث کاهش استرس شود، همچنین فشار خون را تنظیم می‌کند و باعث کاهش احتمال سکته هم می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 20 13 57 31 تلگرام

گیاه همیشه سبز چند هزار ساله

عکس بالا تصاویر یارتا گیاهی همیشه سبز است که قدمت ۳ هزار ساله دارد. این گیاه ژنتیکی شبیه به جعفری دارد و ترکیب خزه مانندش از هزاران غنچه درهم روییده روی ساقه بلند تشکیل شده که می‌تواند وزن انسان را تحمل کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

محتویات درون یک صدف زنده

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

1200px Mousir By R.Boroujerdi تلگرام

چرا باید موسیر بخوریم؟ 

به گفته پزشکان موسیر سرشار از خواص مفید برای بدن است؛ از جمله خواص آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

_از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.
_فشار خون راکاهش می‌دهد.
_سردردهای میگرنی را کاهش می‌دهد.
_سطح قند خون در بیماران دیابتی را کاهش می‌دهد.
_شفاف کننده پوست است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

estados unidos تلگرام

نبرد سمور آبی و تمساح

اگر تا به حال سمورهای آبی را موجوداتی ضعیف یا بامزه می‌دانستید جالب است بدانید این سمورها تمساح می‌خورند! در نبردهایی که بین این دو موجود رخ می‌دهد سمور از پشت به تمساح حمله می‌کند و بدن تمساح را به دفعات چنگ می‌اندازد تا جایی که مدتی بعد طی حملات متعدد می‌تواند وارد بدن تمساح شود و از درون بدن آن را بخورد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

روند جوانه زدن گوجه

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

Magdeburg Water Bridge Magdeburg Germany 01 تلگرام

آلمان پل آبی ماگدبورگ

عکس بالا تصویر پل آبی ماگدبورگ است؛ ماگدبورگ یکی از شهرهای آلمان و مرکز ایالت زاکسن آنهالت این کشور است که بر کرانه رودخانه البه جای دارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

42fc8cdd3ca202e311873fe90b730e0a تلگرام

تنبل‌ترین قورباغه جهان

تنبل‌ترین قورباغه جهان قورباغه درختی ژاپنی است که چون حال راه رفتن ندارد برای جابه‌جایی سوار حلزون می‌شود و برای او مهم نیست مسیر حلزون از کدام طرف است. نکته قابل توجه این است که  سرعت حرکت حلزون ۰.۰۳ مایل در ساعت است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

آبشار سردابه از زیباترین دامنه‌های شرقی کوه سبلان در نزدیکی آبگرم معدنی روستای سردابه، دارای آب شفاف، بیرنگ و کمی ترش می‌باشد و از مکان‌های تفریحی و توریستی اردبیل به شمار می‌آید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 19 13 54 30 تلگرام

لبخند عجیب شامپانزه‌ها

جالب است بدانید شامپانزه‌ها وقتی می‌ترسند لبخند می‌زنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

blurred vision تلگرام

یک قدم مانده به حذف عینک

دو سال پیش یک نوع قطره چشمی از مواد نانو ساخته شد که مدعی شدند نزدیک‌بینی یا دوربینی چشم را اصلاح می‌کند و دیگر نیازی به عینک و عمل لیزر نمی‌باشد. این روش درمان نیازی به دکتر ندارد و در یک دوره مشخص قطره داخل چشم می‌ریزید و با دوربین گوشی چشمتان را چک می‌کنید، که خوب شده یا نه و چقدر باید قطره ریختن را ادامه بدهید. این قطره روی چشم خوک جواب داده و به تازگی اعلام کردند که به تجاری شدن این قطره‌ها نزدیک شدند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ویدیو فرار کردن گوش‌ماهی

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

almond almond milk bottle 1446318 تلگرام

شیر بادام باعث تقویت استخوان می‌شود

به گفته پزشکان شیر بادام با وجود این که به اندازه‌ شیر گاو کلسیم ندارد، ولی ۳۰ درصد از میزان مصرف مجاز روزانه و همچنین ۲۵ درصد از مقدار مجاز مصرف ویتامین D را تأمین می‌کند. به این ترتیب خطر آرتریت و پوکی استخوان را کاهش می‌دهد و عملکرد ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد. به‌علاوه، این دو ماده مغذی به سلامت استخوان و دندان کمک می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 19 13 59 48 تلگرام

کوه‌های رنگی

آلاداغلار” یا کوه های رنگی یکی از شگفتی‌های آفرینش است که در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی تبریز قرار دارد. این کوه‌ها به سبب رنگی بودن به‌ویژه رنگ مسی و زرد در نور مناسب جلوه خاصی دارند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

نمونه‌ای شگفت‌انگیز از اعجاب طبیعت، گردباد عرضی بر روی دریاچه میشیگان

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

عناب تلگرام

عناب، مروارید سرخ

برای خلاص شدن از سرفه، سرماخوردگی، آنفولانزا و انواع گلو درد جوشانده عناب مصرف کنید. عناب سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به قدری خاصیت دارد که به آن لقب مروارید سرخ را داده‌اند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

7E94B31543ED454086ECD0ADE679FF2E تلگرام

مرگ عجیب تنبل‌ها

برخی تنبل‌ها حتی زمان طولانی بعد از مرگ هم از شاخه آویزان می‌مانند عکس بالا یک نمونه از آن‌هاست.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ویدیو بالا شهاب سنگی غنی از آهن و نیکل و مواد معدنی سیلیکات مانند الیوین است که یکی از عجیب‌ترین شهاب سنگ‌هایی است که به زمین آمده.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

3 33 تلگرام

بهشتی در دل کویر

دریاچه اوباری در بیابان لیبی و شمال صحرا بزرگ آفریقا است. اطراف این دریاچه به‌قدری سرسبز و زیبا است که باورش سخت است که در دل کویر چنین بهشتی وجود دارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

11402134 883 تلگرام

دیوار چین، طولانی‌ترین گورستان جهان

دیوار بزرگ چین نه تنها طولانی‌ترین و بزرگ‌ترین سازه تدافعی و نظامی از لحاظ زمان ساخت در جهان است بلکه به عنوان طولانی‌ترین گورستان جهان نیز شناخته می‌شود. باستان‌شناسان بقایای بیش از یک میلیون نفر انسان را در بدنه این دیوار شناسایی کرده‌اند که یا در حین ساخت دیوار مرده‌اند یا طبق رسم‌هایی پس از تکمیل دیوار در آنجا دفن شده‌اند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

منعکس کردن طیف نور زیبا از گیاه بگونیا پاونینا

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 18 17 20 28 تلگرام

رکورد پرواز بدون توقف

دانشمندان بر روی یک پرنده به‌نام گودویت فرستنده نصب کرده‌اند که توانسته رکورد پرواز بدون توقف از آلاسکا تا نیوزلند یعنی مسیر بیش از ۱۲ هزار کیلومتر را طی ۱۱ روز پرواز کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

N83057469 72588132 تلگرام

به جای نمک به نیمرو فلفل بزنید 

به گفته پزشکان مصرف تخم مرغ نیمرو همراه با نمک باعث افزایش کلسترول و فشار خون می‌شود. بهتر است به جای نمک از فلفل سیاه استفاده کنید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

میکرو انفجار بر فراز دریاچه میل اشتات استرالیا

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 18 17 16 42 تلگرام

روباه تبتی

تبت از مناطقی است که گونه‌های جانوری خاص خود را دارد که در هیچ جای دنیا یافت نمی‌شود. یکی از این گونه‌ها روباه تبتی است. این روباه را می‌توان از روی چهره‌‎اش به راحتی تشخیص داد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 18 17 08 04 تلگرام

خرما برای درمان سرطان

مصرف خرما روش شناخته شده‌ای برای درمان سرطان و سایر بیماری‌های عفونی است. علت ابتلای بسیار کم ساکنان شبه جزیره عربستان به بیماری‌هایی نظیر: تصلب شرایین، دیابت و سرطان که ناشی از رادیکال‌های آزاد است، مصرف فراوان خرما می‌باشد. جالب است بدانید اگر هر شخص روزانه ۱۰ الی ۱۵ مغز بادام را با ۳ تا ۵ عدد خرما بخورد، تا آخر عمرش نه ساییدگی استخوان و نه آرتروز به سراغش نخواهند آمد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

جدال وحشتناک دو خرس

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 18 17 58 51 تلگرام

قبیله‌ای با چشمان آبی متالیک

قبیله‌ای بومی در یکی از جزایر اندونزی بر اثر جهش ژنتیکی چشم‌هایی به رنگ آبی براق دارند. سندروم واردنبورگ جهشی ژنتیکی و وراثتی است که بنا به تخمین، از هر ۴۲ هزار نفر، یک نفر آن را دارند. این سندروم علاوه بر تاثیرات غیرعادی بر رنگدانه‌های عنبیه چشم، که باعث پیدایش چشمانی با رنگ‌های متفاوت می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

9456087 731 تلگرام

خواص جوانه ماش

به گفته پزشکان جوانه ماش منبع غنی لسیتین است و سبب کاهش کلسترول خون می‌شود در نتیجه به کاهش چربی کبد کمک می‌کند و از کبد چرب نیز پیشگیری می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

قدرت شگفت‌انگیز پلنگ

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 15 17 31 51 تلگرام

درخت آتشین در برزیل

عکس بالا درختی در کشور برزیل است که به دلیل شکل ظاهرش درخت زبانه های آتش یا شعله نامیده می‌شود، این درخت در کشورهای گرمسیری جهان می‌روید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 15 17 21 25 تلگرام

عکس برتر ماه

تصویر برتر ماه به انتخاب کاربران که با متن زیر محبوب شده: مراقب باشید ! بیشتر رفاقت ها واقعی نیستند !

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ویدیو بالا دهکده ماتاماتا در نیوزلنداست؛ این دهکده که در فیلم ارباب حلقه‌ها به‌عنوان روستاى هابیت‌ها نشان داده شد شاید گمان شده که دهکده‌اى ساختگى باشد اما کاملا واقعی است. سالیانه تعداد زیادی از طرفداران این فیلم‌ها به این روستا سر می‌زنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

balenciaga 21 تلگرام

برای سلامت ستون فقرات خود کفش مناسب انتخاب کنید

به گفته پزشکان کفش‌هایی که دارای کف بسیار انعطاف پذیر باشند مناسب نیستند. کف کفش باید محکم باشد زیرا کفش‌هایی که خیلی قابل انعطاف هستند به مرور زمان روی ستون فقرات تاثیر نامطلوب می گذارند. در نتیجه فریب انعطاف پذیری زیاد کفش‌ها در تبلیغات را نخورید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

11704943515 bca1f1716b b تلگرام

برج ساعت در تفلیس گرجستان

برج ساعت یکی از زیباترین جاذبه­‌های گردشگری پایتخت گرجستان است که توسط یکی از صنعتگران محلی به نام ریزو گابریازده ساخته شده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

در ویدیو بالا تنها انسانی که می‌تواند با یک خرس قطبی شنا کند را می‌بینید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2019 02 08 14 15 07 تلگرام

روستایی که یک ایران کوچک است
عکسی از نقشه هوایی روستای جوره کَندی در منطقه قَرَه‌پُشتلو زنجان که نقشه روستا به طرز تعجب آوری شبیه به نقشه ایران است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 15 17 08 16 تلگرام

نوید دنیای بدون کرونا

عکس بالا تصویری است که این روزها در اینترنت بسیار دیده شده، نوزادی که ماسک را از چهره دکتر می‌کشد. شاید نوید دنیایی بدون کرونا را می‌دهد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

شکار فوق حرفه‌ای تمساح

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 15 17 03 01 تلگرام

تلاقی زیبا کویر و دریا

عکس بالا تلاقی کویر و دریا در روستای تنگ در ۱۲۰ کیلومتری شهر چابهار است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 15 16 58 44 تلگرام

خواص کدو حلوایی

به گفته پزشکان اگر سرما خورده‌اید از سوپ کدو حلوایی استفاده کنید. کدو حلوایی سینه را نرم و باعث تسکین سرفه می‌شود. کدو حلوایی را اگر پخته و مانند کرم به صورت خود بمالید باعث براق و زیبا شدن پوست صورت شما می‌شود. همچنین روغن تخم آن برای تسکین درد و بواسیر بسیار مفید است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ویدیو اولین گام‌های بچه فیل

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

Baljenac Croazia 2 تلگرام

جزیره‌ای شبیه به اثر انگشت

این جزیره در دریای آدریاتیک، در ساحل کرواسی قرار دارد. کشاورزان سنگ‌های جزیره را از خاک جدا کرده و محصولات را در خاک می‌کاشتند و با سنگ‌های مانده، اطراف زمین‌های زراعی را دیوارچین می‌کردند. طول این جزیره تنها نیم کیلومتر است اما طول دیوارها ۲۳ کیلومتر است. گذشته از تعریف مرزهای کشاورزی، این دیوارها جلوی بادهای قوی که «بورا» نام دارند را نیز می‌گیرد و کشاورزی را در این مکان ممکن می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

au 11 mwg honeypot ants replete chamber 5252923 تلگرام

مورچه عسل

مورچه عسل، گونه‌ای مورچه هستند که عسل را برای تغذیه دیگران در معده خود ذخیره می‌کنند. آن‌ها به قدری بزرگ و سنگین می‌شوند که دیگر قادر به حرکت نبوده و از سقف لانه آویزان می‌شوند تا در زمان کمبود غذا به عنوان منبع تغذیه، تخلیه شوند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پارکی زیبا در اسپانیا با رنگ‌آمیزی پاییز

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

18021813319183101219252621151511541760133169 تلگرام

لوبیا سفید، گوشت بدون استخوان 

به گفته پزشکان لوبیا سفید به علت سرشار بودن از فسفر باعث تقویت حافظه شده و به دلیل آهن فراوان از کم‌خونی جلوگیری می‌کند. یکی از مهم‌ترین خواص لوبیا سفید این است که موجب کاهش قند خون می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

263947001602348015 تلگرام

پرنده نر و ماده

دانشمندان اخیرا یک پرنده‌ زنده پیدا کردند که از وسط بصورت کاملا قرینه یک طرف آن نر هست و یک طرفش ماده است. نکته قابل توجه این است که رنگ زیر و روی بال‌ها و دم و حتی نوک همه قرینه‌‌اند و برای هر دو جنس نر و ماده‌ هستند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

روش شگفت‌انگیز ماهی‌گیری

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄f401cd61213997676edcd5069b03b9a7 تلگرام

شهری که زیر یک صخره بنا شده
عکس بالا شهری در اسپانیا است که زیر صخره ساخته شده. شاید با نگاه اول کمی ترسناک به نظر برسد ولی کسانی که در این شهر کوچک زندگی می‌کنند عاشقانه این مکان را دوست دارند. نام این شهر لاس‌بودگاس است. شهری با ۳۰۰۰ ساکن که بعضی از آن‌ها دقیقا در همین خانه‌ها و چسبیده به همین صخره زندگی می‌کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 13 14 41 31 تلگرام

سگی که دستیار دندان‌پزشک شد

یک کلینیک دندان‌پزشکی در آمریکا سگی آموزش دیده را به عنوان دستیار برای آرام کردن استرس بیماران به خدمت گرفته است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

بندر صیادی و گردشگری بریس در نوار ساحلی چابهار و بندر گواتر در جنوب سیستان و بلوچستان با غروبی زیبا، ساحلی دلنشین مکانی برای تماشای هم‌زمان دریا، ساحل ماسه‌ای و کوه‌های مریخی یا مینیاتوری است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 13 14 58 38 تلگرام

عجیب‌ترین نوع دندان

عکس بالا تصویری از نادرترین و عجیب‌ترین نوع دندان در جهان است که متعلق به “فک خرچنگ خوار” است. بومیان از دندان‌های این موجود به‌عنوان گردنبند استفاده می‌کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

1 تلگرام

برای لاغری و کوچک شدن شکم لبنیات بخورید

محققان دریافته‌اند رژیم غذایی سرشار از لبنیات بدن‌ شما را مملو از کلسیم و ویتامین D می‌کند؛ این دو ماده‌ مغذی به تقویت ماهیچه‌ها در بدن کمک می‌کنند و در نتیجه، باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شوند. مصرف سه تا ۴ وعده فرآورده‌هاى لبنى در طول روز تاثیر زیادى در کاهش وزن دارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سامسونگ جدیدترین بیلبورد ال‌ای‌دی خود را در یکی از شهرهای چین نصب و راه‌اندازی کرد. برای دیدن تصویر سه‌بعدی که این بیلبورد می‌سازد نیاز به هیچ عینکی نیست.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 13 14 09 33 تلگرام

مارمولک بدون پلک

جالب است بدانید مارمولک جکو گونه‌ای مارمولک است که پلک ندارد و به همین دلیل با لیس زدن چشمانش را تمیز می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

istock 502476333.566e3110632.original تلگرام

بهترین وقت برای شیر نوشیدن

به گفته پزشکان مدت زمان هضم شیر حدود ۳ تا ۴ ساعت است، به همین دلیل بهترین زمان مصرف شیر قبل از خواب است تا در طول خواب، بدن با جذب آن نیاز پروتئینی خود را تامین کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

یک سگ هاسکی را دو سال تمام زنجیر کرده بودند بدون هیچ سرپناهی، در ویدیو بالا ببینید عشق و علاقه چطور حالش را خوب کرده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 13 15 25 41 تلگرام

شیلکا بچه خرس قطبی با نمکی که از عکاس خجالت کشید

عکس بالا شیلکا خرس قطبی است که ۴ ماه دارد. این خرس در باغ‌وحش روسیه نگهداری می‌شود ، همانطور که در عکس می‌بینید زمانی که متوجه حضور عکاس می‌شود با واکنشی جالب خجالت خود را نشان می‌دهد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 13 15 05 30 تلگرام

اولین طراحی شهری ایران

اولین طراحی شهری در ایران در زمان صفویه انجام شد، یعنی شهر اصفهان پیش از ساخته شدن ابتدا طراحی شد. یک محور جدید و وسیع شهری چهارباغ که تا آن زمان در شهرسازی و شهر ایرانی سابقه نداشت.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ویدیو شگفت‌انگیزی از مراحل رشد زنبور عسل

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 12 13 08 17 تلگرام

ماهی کله شیشه‌ای

عکس بالا تصویر ماهی کله شیشه‌ای است. این ماهی اولین بار در سال ۱۹۳۹ دیده شده و بعد از آن تا سال ۲۰۰۴ هیچ نمونه ای از آن دیده نشده بود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

d2e149ff57459369fb12081244d77d81 تلگرام

گران‌ترین گل جهان

عکس بالا گران‌ترین گل جهان است که گل “رز ژولیت” نام دارد. جالب است بدانید برای به عمل آمدن و شکوفا شدن این گل به ۱۵ سال زمان و رسیدگی نیاز است. هر صد شاخه از این گل به مبلغ باورنکردنی ۳ میلیون پوند فروخته می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پیاده‌رو شیشه‌ای کوه تیانمن چین، تجربه پیاده‌روی در میان ابرها

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 12 12 27 26 تلگرام

هرگز جلوی خمیازه کشیدن خود را نگیرید

کارشناسان دانشگاه ناتینگهام که در زمینه ارتباط خمیازه و سلامت مغز تحقیق می‌کنند دریافتند نگه داشتن خمیازه سبب آسیب به غشای مغز و حتی گرفتگی گوش می‌شود. همچنین اعلام کردند، خمیازه کشیدن باعث پایین آمدن حرارت مغز می‌شود. بالا رفتن دمای مغز سبب مرگ سلول‌های مغز شده و این سبب آسیب به سایر بخش‌های بدن و مرگ زودرس فرد می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 12 12 50 39 تلگرام

اکراس سیاه، پرنده‌ای با رنگ‌های زیبا

اکراس سیاه، پرنده‌ای است با منقار خمیده و پاهای بلند که از دور تقریبا سیاه به نظر می‌آید،ولی از نزدیک پر و بال آن قهوه‌ای مایل به زرشکی است و بال‌ها و دمش جلای سبز و برنزی دارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

کروکودیل آمریکایی از نمایی نزدیک

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 12 12 55 53 تلگرام

اسم تخمه ژاپنی از کجا آمده؟

تخمه ژاپنی ربطی به ژاپن ندارد و متعلق به یکی از روستاهای دماوند به نام جابان است، به مرور زمان و شباهت اسمی به تخمه ژاپنی معروف شده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

foodsci bread2 تلگرام

فواید نان سبوس‌دار

اگر می‌خواهید از شر چربی‌های شکم خلاص شوید، صبحانه نان سبوس‌دار بخورید. نان سبوس‌دار همچنین باعث افزایش تمرکز، دقت عمل و شادابی می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

گذر زمان ساخت لانه مورچه‌ها

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 12 12 59 20 تلگرام

بینایی متفاوت جغدها

جغدها تنها پرندگانی هستند که می‌توانند رنگ آبی را تشخیص دهند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 12 13 03 57 تلگرام

شغل عجیب گریه کردن

آیا می‌دانستید افرادی از جانب دولت کره شمالی استخدام شده‌اند که تنها وظیفه آن‌ها این است که در مقابل دریافت حقوق، در هنگام فوت یکی از اعضای رئیس جمهور از ته دل برای او شیون و زاری کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

لحظه به دنیا آمدن مار کینگ کبری

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 11 17 39 28 تلگرام

برج مستقل

عکس بالا sealand (سیلند) است، این برج خود را یک کشور مستقل اعلام کرده و واحد ارزی و پرچم مخصوص به خود را داراست اما توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته نشده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

unnamed 7 تلگرام

دوش آب سرد فراموش نشود

به گفته پزشکان وقتی با آب سرد دوش می‌گیرید خون به سمت اندام های بدن هجوم می‌آورد تا آن ها را گرم نگه دارد. این اتفاق گردش خون شما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود سموم از بدن شما دفع شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ویدیوئی از طبیعت زیبا سوئیس

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

409312 601 تلگرام

دانه های گوجه فرنگی، جایگزین قرص آسپرین

محققان در دانه‌های گوجه فرنگی ماده ای کشف کردند که مانند قرص آسپرین می‌تواند جلوی لخته شدن خون را گرفته و به گردش طبیعی خون کمک کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

main image تلگرام

شطرنج کهن پارسی

یکی از کهن‌ترین شطرنج‌های جهان در نیشابور پیدا شده که پیشینه آن ۹۰۰ ساله است. این مهره‌های سنگی هم اکنون به نام شطرنج پارسی در موزه «مترو پولیتین» نیویورک نگهداری می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

در ویدیوی بالا ترکیب نشدن دو دریا با یکدیگر  در دریای آمازون را می‌بینید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 10 17 03 32 تلگرام

گل قلب شکل

این گل عجیب و غریب در آسیای غربی از سیبری تا جنوب ژاپن وجود دارد و به دلیل شکل قلبی که دارد و از آن خون می‌چکد “قلب خونریزی شده” نام دارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

original 1 تلگرام

دوست داشتن را از چشم‌ها بفهمید

آیا می‌دانستید وقتی با کسی که دوستش دارید صحبت می‌کنید، چشم‌هایتان دوست داشتن شما را برملا می‌کنند! چون مردمک چشم شما در این لحظه بزرگ‌تر از حد معمول می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

هتل ساحلی در مالدیو

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

210154158661946617417221612310794517114188 تلگرام

سوپ سیاه مخصوص جنگجویان

سوپ یا آبگوشت سیاه نام شوربایی اسپارتی بود که از خون جوشیده خوک، پای خوک، نمک و سرکه تهیه می‌شد. این سوپ غالبا غذای لشکریان اسپارتی و آتنی را تشکیل می‌داد. بعد از اینکه یکی از مفسران تاریخی این سوپ را امتحان کرد، می‌نویسد:
“حالا می‌فهمم چرا اسپارت‌ها هیچ ترسی از مرگ نداشتند!”

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

2 757 تلگرام

اختاپوس‌، فداکارترین مادر دنیا

جالب است بدانید پس از جفت‌گیری اختاپوس ماده اختاپوس نر را خفه می‌کند و می‌خورد، اختاپوس نر در صورتی هم که بتواند زنده بماند دست به خودکشی می‌زند. اختاپوس ماده تا ۵۳ ماه بعد از تخم‌گذاری بی‌وقفه مراقب تخم‌هایش است و زمانی که بچه‌ها از تخم بیرون می‌آیند مانند اختاپوس نر با غذا نخوردن دست به خودکشی می‌زند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

فیلمی از پدیده Microburst که در دریاچه میلستات اتریش گرفته شده. این پدیده ۲ الی ۵ دقیقه طول می‌کشد، در مدت زمان کوتاهی می‌تواند منجر به تخلیه مقدار زیادی آب باران در یک منطقه بشود و بسیار خطرناک است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

AI4VFf7TuupPlB8QCdqXl2VSeIfEyKSJEFoLYUTj تلگرام

یونان کانال کورینس
عکس بالا یک مسیر منحصر بفرد عبور کشتی است که بین دو دریاچه Aegean و Ionian قرار گرفته است. ایده ساخت این کانال به دوران قدیم برمی گردد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ltsr13ihday46jq7k325 تلگرام

پذیرش راحت‌تر اعداد زوج به وسیله مغز

طبق تحقیقات ۸۰ درصد مردم صدای تلویزیون را روی اعداد زوج تنظیم می‌کنند و اگر عدد فرد باشد عصبی شده و تصور می‌کنند صدا مناسب نیست. مغز بطور ناخودآگاه اعداد زوج را در وسایل الکترونیکی راحت‌تر می‌پذیرد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

 

ویدیو بالا قورباغه جیغ زن است که جان ساموئل باجت آن را اولین بار مشاهده و ثبت کرد. این وزغ بومی آمریکای جنوبی است و به عنوان حیوان خانگی طرفداران بی‌شماری دارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

za4 38 تلگرام

برای رفع کمبود خواب بخندید

روانشناسان معتقدند ۱۵ دقیقه خندیدن می‌تواند ۲ ساعت کمبود خواب را جبران کند به همین علت در برخی شرکت های خارجی برای جبران کمبود خواب کارمندان، شیفت شب فیلم کمدی پخش می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

2066174 188 تلگرام

درختان عجیب جهان در ژاپن
عکس بالا درخت ویستریای بنفش با سنی در حدود ١۴۴ سال است که یکی از ١۶ درخت عجیب جهان بشمار می‌رود و در پارک گیاهان آکی‌کاگا وجود دارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

همیشه آتش بازی را در شب دیده‌ایم این بار در روز ببینیم.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

704399 223 تلگرام

صحرای آتاکاما شیلی
عکس بالا صحرا آتاکاما در شیلی است. نکته جالب درباره این بیابان مجسمه‌ دستی است که با ارتفاع ۱۱ متری از زمین بیرون زده است. این مجسمه به گونه ای است که تصور می کنید غولی بزرگ زیر توفان خاک دفن شده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

Model drawing with crayons 5 تلگرام

رنگ‌آمیزی برای کاهش استرس

به نظر روانشناسان رنگ آمیزی با مدادرنگی بهترین روش جایگزین برای مدیتیشن است. این کار باعث می‌شود خلاقیت شخص افزایش یافته و استرس را کاهش ‌می‌دهد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

جزیره توریستی بالی اندونزی

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 07 17 58 04 1 تلگرام

شکار لحظه‌ها

عکس بالا لحظه عجیب پرش ایمپالا و شکار شدنش توسط یوزپلنگ است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

1012 1280x850 1 تلگرام

ران مرغ ضد «کمخونی» است

به گفته پزشکان میزان آهن و روی موجود در ران مرغ از سینه آن بیشتر است، با این حساب ران مرغ از نظر ارزش تغذیه‌ای، بیشتر نزدیک به گوشت‌های قرمز است تا گوشت‌های سفید. برای برطرف کردن کمخونی می‌توانید از ران مرغ استفاده کنید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ویدیو بالا یک هتل شناور روی دریا است. این هتل هر جا که دوست داشته باشید شما را می‌برد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

1523 تلگرام

شیری که گاو آن را تولید نمی کند

پرفکت دی، شرکت سازنده شیری ست که تنها با پروتئین شیر معمولی ساخته می‌شود و گاو هیچ دخالتی در ساخت آن ندارد، این شیر با استفاده از مخمر ساخته می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 07 17 53 51 تلگرام

خاصیت عجیب عروس دریایی

مکانیزم بدن عروس‌های دریایی به نحوی است که حتی اگه مرده باشند باز هم قادر به نیش زدن می‌باشند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

میانگین دمای هوا در سه قرن اخیر یک درجه افزایش یافته است. تا سال ۲۰۵۰ احتمالا نیم درجه دیگر هم افزایش یابد. این تغییرات به ظاهر کوچک هستند، اما باعث مشکلات واقعا بزرگ و جدی برای بشر خواهند شد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

0012472 کشک کره ای محلی نیم کیلویی 550 تلگرام

اگر کشک می‌خورید بخوانید 

به گفته پزشکان پروتئین کشک سیستم ایمنی را تحریک و به ایجاد آنتی‌اکسیدان ارزشمند کمک کرده و رادیکال‌های آزاد را نابود و در سم‌زدایی عوامل سرطان‌زا شرکت می‌کند و عملکرد شناختی را در بیماران آسیب پذیر از استرس بهبود می‌بخشد. کشک افزایش‌دهنده توده عضلانی بدن و افزایش‌دهنده سطح سلامتی و تسریع کننده بهبودی بدن بعد از بیماری است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 07 17 45 43 تلگرام

خطرناک‌ترین مورچه دنیا

عکس بالا مورچه بولداگ با نیشی دردناک است که نامش به عنوان خطرناک‌ترین مورچه دنیا در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

واکنش سدیم خالص با اکسیژن در هوای محیط

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

d71e97991c3e86deb95ba7691624323f تلگرام

روستایی توریستی وسط کویر 

عکس بالا تصویر هواکاچینا (Huacachina) روستایی در کشور پرو با ۱۱۵ نفر جمعیت در اطراف یک برکه در وسط کویر است که به یک منطقه جذاب برای توریست ها تبدیل شده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

عاشق کردن زن تلگرام

زل زدن مردان به زن مورد علاقه‌شان عمرشان را طولانی می‌کند

براساس تحقیقات روزانه ۱۰ دقیقه زل زدن به زنان باعث می‌شود مردان کمتر به بیماری قلبی و فشار خون مبتلا شوند و عمرشان ۵ سال زیادتر شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

تالاب جوکندان در منطقه حفاظت شده لیسار و جوکندان در کنار دریای خزر، از تالاب‌های دریایی ساحلی و یکی از تالاب‌های نادر در استان گیلان محسوب می‌شود که از پیشروی آب دریای خزر در دهه ۷۰ بوجود آمده و تقریباً به وسیله ۳ حوزه مستقل تغذیه می‌شود. در مواقع طوفانی، آب دریا هم به قسمتی از تالاب نفوذ می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

unnamed 3 تلگرام

تخمه آفتابگردان بمب اسید فولیک و آهن است 

متخصصان دریافته‌اند تخمه آفتابگردان بمب اسیدفولیک و آهن است و آهن موجود در آن با جوانه گندم، جگر و زرده تخم مرغ رقابت می‌کند، و ۱ مشت از آن ۹۰٪ نیاز روزانه به ویتامین E را تامین می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

مار 8 تلگرام

استفاده از خون تمساح به عنوان پادزهر نیش مار 

سالانه حدود ۱۳۸هزار نفر در جهان به دلیل مار گزیدگی جان خود را از دست می‌دهند و ۴۰۰ هزار نفر نیز دچار صدمات جبران ناپذیر می‌شوند. سازمان سلامت جهانی مار گزیدگی را به عنوان یک خطر مهم برای سلامتی انسان‌ها رده بندی کرده است و کاهش ۵۰ درصدی شمار قربانیان تا سال ۲۰۳۰ را به عنوان یک هدف تعیین کرده است. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خون تمساح دارای پادزهر نیش مار است. احتمالا بخاطر اینکه سال‌های درازی مار غذای تمساح بوده و این پادزهر در بدنش بصورت طبیعی وجود دارد. اگر این تحقیقات تکمیل شود می‌توان تا حد زیادی جان انسان‌ها را بعد از مار گزیدگی نجات داد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ژوآو کارلوس مارچینس، سال‌ها مشهورترین پیانیست برزیل بود اما از سال ۱۹۹۸ به دلیل بیماری، قادر نبود با دو دست پیانو بزند تا اینکه تکنولوژی به یاری‌اش آمد. ‌او از اوایل سال ۲۰۲۰ با دستکش‌های مکانیکی‌اش توانست بعد از ۲۰ سال با دو دست پیانو بزند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

hunch تلگرام

با قوز کردن چاق می‌شوید 

قوز کردن جریان خون به مغز را کاهش می‌دهد و چون در صورت کاهش جریان خون به مغز گلوکز کمتری به مغز می‌رسد، ولع خوردن شما به مواد قندی بیشتر می‌شود و چاق می‌شوید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

265976001601746817 تلگرام

گاوها هم لهجه‌های مختلف دارند

جالب است بدانید که صدای “ماما” گاوها در کشورهای مختلف با هم متفاوت است، آن‌ها لهجه‌های خاص خود را دارند درست شبیه انسان‌ها.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

نحوه ساخت کارتون‌های قدیمی

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

12672 تلگرام

با مصرف زیره چربی‌های شکم خود را آب کنید

️در بین ادویه‌های لاغرکننده زیره شهرت جهانی دارد. به گفته متخصصان تغذیه پودر زیره را با ماست یا غذای خود روزانه مصرف کنید و شاهد از بین رفتن چربی‌های شکم خود باشید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

unnamed 4 تلگرام

منجمد کردن انسان برای زندگی در آینده

تا به حال ۳۶۰ نفر در بنیاد “تمدید حیات الکور” منجمد شده اند و زندگی نیمه مرده دارند و ۲۵۰۰ نفر در صف منجمد شدن منتظر هستند. با وجود اینکه هیچ ضمانتی برای بازگشت آن‌ها به زندگی نیست اما این افراد خود را به دست علم سپردند تا در آینده بتوانند دوباره زندگی کنند. انجام اینکار هزینه‌های سنگینی دارد و فقط افراد سرمایه‌دار توانایی این کار را دارند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

در این ویدیو می‌بینید که چطور چیزهای کوچک می‌توانند تاثیری فوق‌العاده بزرگ داشته باشند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 05 16 52 18 تلگرام

خرس آبی (Tardigrada) در زیر میکروسکوپ 

عکس بالا تصویر خرس آبی در زیر میکروسکوپ است. نکته جالب درباره زندگی این جانور آبزی این است که می‌تواند در دمای ۲۷۳- و ۱۵۱ درجه و تا ۱۰ سال هم بدون آب و غذا زنده بماند. حتی در سال ۲۰۰۷، خرس آبی به همراه فضانوردان به فضا برده شد و برای آزمایش، ۱۰ روز در خلا قرار گرفت، اما بازهم زنده ماند و به زمین بازگشت.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

57726969 تلگرام

عصبانیت باعث پوکی استخوان می‌شود

طبق تحقیقات انجام شده عصبانیت بیشتر از غم و غصه به سلامتی انسان ضربه می‌زند. در زمان عصبانیت هورمون‌های اسیدی در بدن ترشح می‌شود که باعث اختلال در جذب کلسیم و در نتیجه به مرور زمان موجب پوکی استخوان می‌شود. عصبانیت و حرص خوردن منشا بسیاری از بیماری‌های قلبی عروقی و روانی نیز می‌باشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

یک ساحل مخفی بسیار جالب در دل جنگل در مکزیک

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

12058243 845 تلگرام

لاک‌پشت ماتاماتا یکی از خطرناکترین لاک‌پشت‌های جهان 

لاک‌پشت «ماتاماتا» یک نوع لاک‌پشت بسیار خطرناک و دارای چهره‌ای خندان است؛ این لاک‌پشت ظاهری ترسناک دارد و باید به شدت از این موجود دوری کرد. لاک‌پشت ماتاماتا، خطرناک‌ترین لاک‌پشتی است که در صورت گاز گرفتن می‌تواند گوشت را از استخوان جدا کند؛ معمولاً در اطراف محل‌هایی که آب شیرین دارند زندگی می‌کند و در آمریکای جنوبی، در آمازون پیدا شده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

8310753 565 تلگرام

رفع مسمومیت غذایی با ریحان 

به گفته پزشکان ریحان یک گیاه عالی برای تسکین ناراحتی شکمی ناشی از مسمومیت غذایی است و با خواص ضد میکروبی، به مبارزه با میکرو ارگانیسم هایی که مسئول این مشکل هستند کمک می‌کند. برگ‌های ریحـان، مقداری نمک دریایی و کمی فلفل سیاه را به ۳ قاشق سوپ خوری ماست ساده اضافه کنید. این مخلوط را سه تا چهار بار در روز بخورید تا نشانه‌های شما فروکش کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

هاگ افشانی قارچ‌ها

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

unnamed 2 تلگرام

پرواز قدرتمند عقاب‌ها در هوای بارانی

جالب است بدانید همه پرنده‌ها هنگام بارش باران به زیر درختان و یا درون لانه‌هایشان پناه می‌برند به‌جز عقاب‌ها که بر فراز ابرها پرواز می‌کنند و از بارش باران در امان می‌مانند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

Peas 1 تلگرام

نخودسبز سرشار از ساپونین بوده که یک ترکیب گیاهی با تأثیرات ضد سرطانی است 

ساپونین، با کاهش رشد تومور سرطانی و افزایش تخریب سلول‌‌های سرطانی با این بیماری مبارزه می‌کند. اضافه کردن نخود سبز به رژیم غذایی به حفظ سلامت و هضم کمک می‌کند، قند خون را کنترل و حتی برای کاهش وزن نیز مفید است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

لحظه رویایی دیدن همزمان شب و روز در آلاسکا بر روی یک کشتی تفریحی

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 05 17 16 00 تلگرام

روستورانی با میزبانی پلیکان‌ها

عکس بالا یک رستوران معمولی غذای دریایی در ایالت کوئینزلند استرالیاست. سال‌های زیادی است که کارگرهای این رستوران راس ساعت ۱۳.۳۰ ظهر اضافه‌ غذای مشتریان، دور ریز گوشت و پوست ماهی‌ها و استخوان‌ها را در فضای جلوی رستوران می‌ریزند. راس همان ساعت جمعیت زیادی از پلیکان‌ها بنا بر عادت همیشگی‌ جلوی مغازه جمع می‌شوند و هر کدام غذای مورد نیاز خود را می‌خورد و پرواز می‌کند تا غذا به دیگر پلیکان‌ها برسد. در کمتر از ۱ ساعت همه پلیکان‌ها پرواز می‌کنند و دیگر نشانی از غذا و پلیکان وجود ندارد. همین ایده ساده سال‌هاست گردشگران را جلوی مغازه جمع می‌کند تا پخش غذای کارگرها و غذا خوردن پلیکان‌ها را از نزدیک ببیند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

تخم مرغ 1 تلگرام

با ویتامین B از عصبانیت‌های بی‌دلیل جلوگیری کنید

اگر حس می‌کنید که به آسانی و بی‌دلیل عصبانی می‌شوید شاید میزان ویتامین B در بدنتان کم است. این ویتامین احساس خشم و عصبانیت را کاهش می‌دهد و منبع طبیعی آن تخم مرغ می‌باشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

نمک یا آهک که تبدیل به کریستال زیبا در دل سنگ شده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 04 14 40 00 تلگرام

زندگی شگفت‌انگیز بچه پنگوئن‌ها

هنگامی که والدین به جستجوی غذا می‌روند، جوجه پنگوئن‌ها باید یکدیگر را در آغوش بگیرند تا در سرمای منفی چهل درجه دوام بیاورند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 04 14 30 26 تلگرام

جزیره‌ی برک ،کروواسی
عکس بالا ساحل جنوبی جزیره برک در کروواسی است. این ساحل کوچک ۵۳۰ متر آن به سمت آب‌های شفاف و کریستالی دریای آدریاتیک گسترده شده، و در جنوب جزیره‌ی برک واقع شده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

گردشگری در ارتفاعات شگفت‌آور چین

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 04 14 25 08 تلگرام

زشت‌ترین گل جهان

ویلوچیا میرابیلیس زشت‌ترین گل جهان که تنها در بیابان نامیبیا یافت می‌شود. طول عمر این گیاه عجیب و غریب تا ۵۰۰ سال است و به‌نظر می‌رسد یادگاری از دوره ژوراسیک باشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

photo 2020 10 04 14 49 17 تلگرام

خوردن فلفل سبز فراموش نشود

به گفته پزشکان فلفل سبز سیستم قلبی عروقی را از چندین راه پشتیبانی و تحریک می‌کند. این صیفی‌جات کمک می‌کند تا تصلب شرایین و فشارخون را به وسیله پایین آوردن کلسترول خون کاهش دهد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

بچه لاک‌پشتی که به دلیل نقص ژنتیکی یک چشم دارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

imageforentry16 m0r تلگرام

اگر با گوشی زیاد کار می‌کنید از قانون ۲۰-۲۰-۲۰ استفاده کنید

برای اینکه هنگام استفاده از وسایل دیجیتال، چشمتان آسیب نبیند پزشکان توصیه می‌کنند از قانون ۲۰-۲۰-۲۰ استفاده کنید. یعنی پس از هر ۲۰ دقیقه نگاه کردن به صفحه موبایل، ۲۰ ثانیه به فاصله ۲۰ فوتی (۶ متری) خود نگاه کنید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

کوسه تلگرام

بویایی فوق‌العاده کوسه‌ها

حس بویایی کوسه‌ها به قدری قوی است که می‌توانند یک قطره خون را در ۹۵ لیتر آب تشخیص دهند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

این پرتره براساس زاویه‌ای که به آن نگاه می‌کنید پیر می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ساعت ایران تلگرام

ساعتی که در مرکز ایران قرار دارد

ساعت مارکار(یادبود فردوسی) در سال ۱۳۱۵ به دست “پشوتن‌جی دوسابایی مارکار” از زرتشتی‌های هند در شهر یزد ساخته شد و به عنوان یک اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌ است. ساخت این ساعت که چهار متر ارتفاع دارد هفت سال طول کشید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

آبغوره تلگرام

مصرف آبغوره را جدی بگیرید

متخصصان دریافته‌اند یکی از خواص آبغوره پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان است همچنین از دیگر خواص آبغوره درمان کمردرد و پادرد و افزایش جذب آهن در مواد غذایی غیرحیوانی مثل حبوبات است. غوره به دلیل سرشار بودن از آنتی اکسیدان می‌تواند فیتواسترولشما را برای مبارزه با تومورهای سرطانی افزایش دهد و فشار خون شما را پایین ‌آورد.

►●◄►​●◄►●◄►●◄►●◄

پیش‌نمایش حیرت‌انگیز قبل از بازی هاکی روی یخ

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

بینی گربه ها تلگرام

بینی منحصر به‌فرد گربه‌ها

گربه‌ها بینی منحصر به‌فردی دارند درست مثل انسان‌ها که اثرانگشت منحصر به فرد دارند، گربه‌ها را می‌توان از بینی‌شان شناسایی کرد. هیچ دو گربه‌ای اثر بینی یکسان ندارند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ابر1 تلگرام

سنگینی باورنکردنی ابرها

جالب است بدانید که شاید ابرها سبک به نظر برسند ولی یک ابر کومولوس معمولی دارای تقریبا ۵۵۱ تن آب است، وزنی معادل یک صد عدد فیل و ۵۵۱ عدد خودروی سواری.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

استراحتگاه عجیب در ارتفاعات ۲۰۰ متری اسکاتلند

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پیاده روی در شب تلگرام

۱۰۰ قدم پیاده‌روی بعد از شام چه فوایدی دارد؟

به گفته متخصصان ۱۵ دقیقه قدم زدن بعد از شام غیر از اینکه میزان چربی خون یعنی تری‌گلیسیرید و کلسترول را پایین می‌آورد، به سیستم گردش‌خون و خون‌رسانی در کل بدن نیز کمک می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

خانه اسکیموها 1 تلگرام

گرمای خانه اسکیموها

جالب است بدانید که برف به‌خاطر حباب‌های هوا عایق خوبی برای گرماست. درحالی که دمای بیرون خانه اسکیموها تا منفى ۴۵ درجه می‌رسد دمای داخل خانه آن‌ها بین منفى ۷ تا ۱۶ درجه سانتى گراد است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

مارمولک ایگوانا باردار

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

عنکبوت بیوه تلگرام

عنکبوت بیوه سیاه 

حشره شناسان گزارش کرده اند که گونه آمریکایی این عنکبوت بعد از جفت‌گیری جفت مذکر خود را می‌کشد. سازمان بهداشت جهانی طی گزارشی “بیوه سیاه” را یکی از خطرناک‌ترین گونه‌های عنکبوتیان معرفی کرده که گزیدگی آن حتما نیاز به درمان جدی دارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

sleeping stomach min تلگرام

بیش از حد ماندن در رختخواب سلامتی شما را به خطر می‌اندازد

به گفته پزشکان استراحت بیش از حد در رختخواب باعث می‌‌شود که ۴۰ تا ۷۰٪ حجم استخوان‌‌ها کاهش یابد. به علاوه ضربان قلب افزایش یافته و مشکلاتی مانند افزایش اضطراب و حتی سنگ کلیه را نیز به همراه دارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

لحظه انفجار لاشه یک نهنگ بر اثر گاز متان حاصل از فعل و انفعالات شیمیایی پس از مرگ

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

عسل عالی تلگرام

چرا عسل هیچ وقت فاسد نمی‌شود؟

تحقیقات نشان داده در عسل، به اندازه‌ی کافی آب برای زندگی باکتری‌هایی که باعث فاسد شدن مواد غذایی می‌شوند وجود ندارد و اصلا نمی‌توانند در این شرایط زندگی کنند به همین دلیل عسل هیچوقت فاسد نمی‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

اسکن کف دست تلگرام

پرداخت پول با اسکن کف دست ممکن شد

آمازون در دو فروشگاه خود دستگاه اسکنر کف دست را ارائه کرده است، این دستگاه به مشتریان کمک می‌کند با قرار دادن دست خود بالای دستگاه هزینه خریدهایشان را پرداخت کنند. این فناوری که «آمازون وان» نام دارد با جمع آوری اطلاعات مربوط به سطح کف دست افراد و مرتبط کردن آن با کارت‌های اعتباری امضایی مخصوص هر فرد ایجاد می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

 در ویدیو بالا می بینید جنین مرغ را چطور خارج از تخم مرغ پرورش می‌دهند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پلکان بهشت 1 تلگرام

پلکان بهشت

پلکان بهشت یکی از زیباترین جاذبه‌های مجمع الجزایر هاوایی است که با نام پله‌های هایکو نیز شناخته می‌شود. با این‌که مجمع الجزایر هاوایی از موقعیت جغرافیایی ایده‌آلی برخوردار هستند اما بالا رفتن از این پله‌ها ممنوع می‌باشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

طوطی تلگرام

دردسر طوطی‌های بددهن در باغ وحش

مسئولان باغ وحشی در «لینکلن‌شایر» در شرق انگلستان، ۵ طوطی بد‌دهن را از بقیه طوطی‌ها جدا کردند که بقیه طوطی‌ها از آن‌ها تقلید نکنند. ‌‌‌‌این ۵ طوطی به نام‌های بیلی، اریک، تایسون، جید و السی ماه گذشته به جمع ۲۰۰ طوطی خاکستری این باغ وحش پیوسته بودند، اما بعد از مدتی مسئولان باغ وحش متوجه شدند که طوطی‌ها بددهن هستند و بقیه طوطی‌ها هم از آن‌ها فحش یاد می‌گیرند. ‌ مسئول باغ وحش می‌گوید نگران بازدیدکننده‌های کم سن باغ وحش هم بوده است که از طوطی‌های بددهن فحش می‌شنیدند. ‌مسئولان فعلاً ۵ طوطی بد دهن را به نقاط دیگر پارک در باغ وحش منتقل کرده‌اند به امید اینکه آن‌ها اصوات طبیعی طوطی‌ها را یاد بگیرند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

این ساعت در یکی از فرودگاه‌های آمستردام است. به نظر می‌رسد یک کارگر در آن وجود دارد، اما وجود ندارد. در واقع این یک طراحی هنری توسط مارتن باس است که یک فیلم ضبط شده ۱۲ ساعته از خودش را نشان می‌دهد که هر دقیقه را روی ساعت نقاشی می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

عود تلگرام

مزارع عود ویتنام

عکس بالا مزارع عود در روستاهایی اطراف پایتخت ویتنام است. جالب است بدانید این نوع عودها سوغات اصلی این کشور محسوب می‌شوند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سیب سبز تلگرام

برای سردرد به جای مسکن سیب سبز بخورید

تحقیقات نشان داده بوی سیب سبز، انقباض عضله گردن و سر و در نتیجه سردرد و اضطراب را کاهش می‌دهد. اگر با سردرد از خواب بیدار شدید، روی یک تکه سیب مقداری نمک بپاشید و بخورید و پس از آن مقداری آب گرم بنوشید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

کرکس‌ها در انتظار تمام شدن کار شغال

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄Highway Osaka تلگرام

اتوبانی عجیب در اوساکا ژاپن
در شهر اوساکا ژاپن اتوبانی وجود دارد که در طی مسیرش از وسط یک برج ١۶ طبقه می‌گذرد. این اتوبان دقیقا از طبقه ۵ تا ٧ این برج را اشغال کرده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

2 4 تلگرام

ساختمانی که در هنگام باران آهنگ می‌زند
این ساختمان زیبا که در درسدن مرکز ایالت زاکسن قرار دارد هنگام بارش باران و جارى شدن آب در ناودان با فرم خاصش، باعث ایجاد موسیقى و جلب توجه گردشگران شده است .

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ویدیو بالا سوختن رشته سلولز است که یک ماده بیولوژیکی از درختان است. این امر تضمین می‌کند که گیاهان می‌توانند تا آنجا که ممکن است گسترش یابند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

موش1 تلگرام

موشی که مدال شجاعت گرفت

جان چه انسان‌هایی که برای مین یابی از بین نرفت. اما این موش با مشام خود، ۳۸ مین و ۲۹ ماده منفجره رو در کامبوج شناسایی کرد و موفق به دریافت مدال شجاعت شد. هر چند به طور حتم به مشتی آجیل هم راضی است، برای دستاوردی که فایده اش از کل عمر بعضی از انسان‌ها بیشتر بوده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

عدسی تلگرام

عدسی بهترین صبحانه برای افرادی که در زمستان زیاد سرما می‌خورند

به توصیه پزشکان عدسی به علت داشتن زینک با تقویت ایمنی بدن به کاهش ابتلا به سرماخوردگی کمک می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ویدیو بالا بچه اکسولوتل است که درون یک قطره آب گیر افتاده است. اکسولوتل «عجیب‌ترین ماهی دنیاست که می‌خندد و دست و پا دارد» جانوری دوزیست است که به ماهی راه‌روندهٔ مکزیکی نیز معروف است ولی کاملاً وابسته به آب است و بین ۱۰ تا ۱۵ سال عمر می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

——

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…