دربند؛ پاتوق معروف تهرانی‌ها

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دربند منطقه‌ای زیبا و دلنشین با ترکیبی از طبیعت چشم‌نواز کوهپایه‌های تهران به همراه رستوران‌ها و استراحتگاه‌های سنتی است.
دربند تهران

دربند تهران مکانی عالی برای کوهنوردی، دورهمی و قرارهای دوستانه، تماشای مناظر زیبا و همین‌طور خوردن خوراکی‌های خوشمزه‌ای است که در قدم به قدم این منطقه وجود دارد. این منطقه تفریحی با ارتفاعی ۱۷۰۰ متری از سطح دریا، اصلی‌ترین مسیر برای صعود به بلندی‌های کوهستان البرز مرکزی است و هر ساله افراد بسیاری با گذر از این راه زیبا و دیدنی، خود را به قله توچال و دیگر قلل مرتفع می‌رسانند. با مجله دلتا صعودی دلپذیر به دربند داشته باشید.

آشنایی با دربند 

منطقه‌ای که امروزه به عنوان دربند بین تهرانی‌ها و گردشگران شهرت دارد، در واقع یکی از محله‌های قدیمی پایتخت در شمال این شهر محسوب می‌شود. این پاتوق قدیمی تهرانی‌ها، در ارتفاعی ۱۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و اصلی‌ترین مسیر برای صعود به کوه‌های البرز مرکزی به ویژه قله توچال است. البته دربند تهران و تفرجگاه آن در کنار مسیر کوه‌نوردی معروف خود، به دلیل طبیعت زیبا، تله سیژ مشهور دربند و رستوران‌ها و کافه‌های متعددی که در گوشه و کنار این منطقه به چشم می‌خورد شهرت زیادی برای خود دست و پا کرده و به همین دلیل به یکی از پاتوق‌های اصلی تفریح در این شهر تبدیل شده است.

مجسمه دربند تهران

حال و هوای خوش دربند

چرا دربند تا این حد محبوب است؟ پاسخ به این سوال بیشتر به حال و هوا و فضای خوش دربند باز می‌گردد. اینجا که هستید می‌توانید در محیطی کوهستانی قدم بزنید، همزمان از صدای رود لذت ببرید، غرق در همهمه حضور مردم شوید و در آب و هوای تازه منطقه نفسی تازه کنید. شب‌های دربند نیز بسیار معروف است و بسیاری برای لذت بردن از شب‌های اینجا، به دربند می‌آیند، زمانی که تمام رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌ها غرق در نور شده‌اند و آرامش شب در گوشه گوشه محله احساس می‌شود.

تله سیژ دربند

از جمله مهم‌ترین امکانات و تفریحاتی که در دربند تهران به آن دسترسی دارید، تله سیژ دربند است. تفریحی که در میان مردم محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است و امکان یک سفر کوتاه هیجان‌انگیز را به شما می‌دهد.

دربند تهران و تفریحات

کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی

یکی از مشهورترین تفریحات دربند تهران، کوه‌نوردی است. مسیر دربند به قله توچال، یکی از پرطرفدارترین مسیرهای کوه‌نوردی پایتخت محسوب می‌شود و کوه‌نوردان بسیاری با استفاده از این مسیر به این قله صعود می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، منطقه دربند و کوهستان‌های صخره‌ای واقع در این محله، یکی از مکان‌های مناسب برای ورزش سنگ‌نوردی در تهران است و بسیاری از حرفه‌ای‌های این رشته، در این منطقه به ورزش مورد علاقه خود می‌پردازند.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری تهران مطلب “لمس نوستالژی در یکی از قدیمی‌ترین کافه‌های پایتخت” را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۲۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۳:۱۴ ب٫ظ

    یکی از مکانای خوب تهرانه

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۲:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…