دبی و ۸ مقصد ساحلی بی‌نظیر

۱
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
دبی، شهر ساحلی و تفریحی امارات متحده عربی با سواحل زیبای خود و امکانات رفاهی و تفریحی ویژه‌‌، میزبان گردشگران بسیاری است.
سواحل دبی

اگرچه بیشتر سواحل دبی اختصاصی بوده و مختص هتل‌ها و ویلاهای مسکونی لوکس دبی است، اما سواحل عمومی بسیاری در این شهر ساحلی وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید از آب‌های کریستالی کنار ساحلِ بادبادک لذت ببرید، با برج العرب یک سلفی بگیرید یا در بوتیک‌ها پرسه بزنید و خرید کنید. سواحل بی‌نظیر دبی با رستوران‌ها و کافه‌های استثنایی، بوتیک‌ها و پارک‌های مختص کودکان تجربه‌ای شگفت‌انگیز را به سفرهای شما اضافه خواهد کرد. با مجله دلتا ساحل‌گردی کوتاهی در مقاصد ساحلی دبی داشته باشید.

ساحل جمیرا

ساحل جمیرا سواحل دبی

ساحل جمیرا Jumeirah Beach از معروف‌ترین سواحل دبی است که در دسترس عموم قرار دارد و محلی ایده‌آل برای پیک‌نیک‌های خانوادگی و تفریح است. این ساحل دارای امکاناتی از قبیل خدمات غریق نجات و تفریحات ورزشی است و کتابخانه‌ای دارد که به صورت رایگان می‌توانید کتاب قرض بگیرید و هنگامی که با آرامش بر روی شن‌های نرم طلایی رنگ دراز کشیده‌اید و از نسیم خنک دریا لذت می‌برید کتابی مطالعه کنید.

ساحل طلایی رنگ، نخل‌های سرسبز و فضای سبز ساحل جمیرا باعث دو چندان شدن جذابیت آن شده‌اند. پارک جمیرا بیچ در مجاورت ساحل قرار دارد و دارای زمین بازی برای کودکان، کافه، محوطه مخصوص باربیکیو و فضای سبز دلنشین است.

ساحل الممزار سواحل دبی

ساحل الممزار Al Mamzar Beach نزدیک دیره و شارجه است و از آنجایی‎‌که قلب اصلی دبی محسوب می‌شود، محلی عالی برای گشت و گذار است. پارک ساحلی الممزار ۱۰۶ هکتار مساحت دارد و شامل محوطه چمن بسیار وسیع مختص پیک نیک، محوطه مخصوص باربیکیو و غذا، آمفی تئاتر، استخر، محوطه بازی کودکان، اجاره دوچرخه، تالاب‌ها و محوطه سرپوشیده کنار ساحل است. می‌توانید چادرهایی مخصوص با کولرگازی اجاره کنید و روزتان را در آنجا سپری کنید.

ساحل الممزار دبی

ساحل الممزار چندین ورودی دارد که ورودی افراد پیاده و افرادی که با خودرو به آنجا می‌روند جدا است. یکی از سواحل الممزار تنها پذیرای تعداد محدودی از بازدیدکنندگان است و تجربه ساحلی بکرتر و طبیعی‌تری را ارائه می‌دهد. این ساحل هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب آماده خدمت رسانی به بازدیدکنندگان است. البته روزهای دوشنبه و چهارشنبه فقط به خانم‌ها و کودکان اختصاص دارد.

ساحل لا مر

ساحل لا مر سواحل دبی

ساحل لا مر (La Mer Beach) یکی از جدیدترین سواحل دبی است که به خاطر رستوران‌ها و کافه‌هایش، به ویژه بستنی و خوراکی‌های خوشمزه‌ دیگری که می‌فروشد طرفداران زیادی دارد. می‌توانید در تراس کافه‌های ساحلی بنشینید و با آرامش یک نوشیدنی سفارش دهید و از هوای مطبوع و چشم‌انداز فوق‌العاده زیبا لذت ببرید. همچنین از زمان طلوع خورشید تا غروب خورشید فرصت دارید در آب دریا شنا کنید.

La Mer Beach سواحل دبی

بعد از غروب آفتاب وقتی هوا تاریک شد دیگر به هیچ وجه اجازه آب‌تنی ندارید ولی می‌توانید در کنار ساحل بنشینید و از تماشا کردن و گوش دادن به صدای موج‌های آرامش بخش دریا لذت ببرید.

ساحل مارینا دبی

ساحل مارینا سواحل دبی

ساحل مارینا Marina Beach با امکاناتی از قبیل مکان‌های اقامتی در کنار ساحل آب‌‌های خلیج فارس، اقامتگاه‎‌های لوکس، و جاذبه‌های دیگر در نزدیکی اقامتگاه ساحلی جمیرا  قرار گرفته و بیش از ۱.۷ کیلومتر امتداد یافته است. از آنجا‌که ساحل مارینا یکی از تمیزترین سواحل دبی است و کافه رستوران‌های متنوعی دارد، گردشگران زیادی برای تفریح به آنجا می‌روند. ساحل مارینا با آب‌های کریستالی‌اش محیطی عالی برای شنا و یا پیاده‌روی طولانی مدت روی ماسه‌های نرم هنگام غروب آفتاب است.

ساحل أم سقیم سواحل دبی

ساحل أم سقیم (Umm Suqeim Beach) به خاطر منظره شگفت‌انگیز برج العرب که در نزدیکی آن قرار دارد، شلوغ‌ترین و جذاب‌ترین سواحل دبی بشمار می‌رود. أم سقیم نام یکی از محله‌های شیخ‌نشین دبی است که در امارات متحده عربی قرار دارد. از امکانات این ساحل سایه‌بان، رختکن، امکانات لازم برای دوش گرفتن، اینترنت وای‌فای و چندین نجات غریق است. ساحل أم سقیم ۲۴ ساعت شبانه روز باز است و به همین دلیل یکی از محبوب‌ترین سواحل دبی در میان ساکنان جمیرا و مهاجران غربی است.

Umm Suqeim Beach سواحل دبی

ساحل أم سقیم از ساحل‌های عمومی و رایگان دبی است که با کافه و رستوران‌های متعدد و همچنین محوطه‌ای مخصوص برای باربیکیو، روزی عالی را برای شما رقم خواهد زد. این ساحل، آخر هفته‌ها شلوغ می‌شود، بنابراین بهتر است که صبح زود به آنجا بروید. فاصله این ساحل از مرکز شهر ۱۶ کیلومتر است و به راحتی با وسایل حمل و نقل عمومی در دسترس است.

ساحل بادبادک دبی

Kite Beach سواحل دبی

از دیدنی ‌رین ساحل‌های دبی، ساحل بادبادک (Kite Beach) است که درست در پشت دانشگاه وولونگونگ (Wollongong) قرار دارد. این ساحل معمولا مورد توجه علاقه‌مندان به فوتبال، والیبال و کایاکرها (kayakers) است. اگر سری به این ساحل دبی بزنید خواهید دید که افراد به صورت گروهی به هم می‌پیوندند و فعالیت‌های ورزشی گروهی را با یکدیگر انجام می‌دهند.

ساحل کایت سواحل دبی

اسکیت سواری، مینی بانجی جامپینگ و همچنین دویدن در مسیر مخصوص دو از فعالیت‌هایی است که می‌توانید در کنار آب‌های گرم این ساحل انجام دهید. لازم است بدانید هیچ امکاناتی برای آفتاب گرفتن و دوش گرفتن ندارد؛ بنابراین اگر می‌خواهید در ساحل کایت آفتاب بگیرید یا شنا کنید حتما وسایل مورد نیازتان را همراه خود ببرید.

ساحل الصفوح

Al Sufouh Beach سواحل دبی

ساحل الصفوح که نام دیگر آن ساحل قصر سیاه است در منطقه الصفوح امارات متحده عربی و شهر شیخ‌نشین دبی قرار دارد. بسیاری از گردشگران از وجود این ساحل بی‌خبر هستند و لذت بردن از این جواهر مخفی را از دست می‌دهند. این ساحل با شن‌های سفید رنگش منظره پانورامای فوق‌العاده‌ای از جمیرا پالم و برج العرب دارد.

ساحل الصفوح سواحل دبی

اگر مسیر منتهی به جاده ساحلی جمیرا را دنبال کنید، به ساحل مخفی و بکر بلک پالاس می‌رسید. جالب است بدانید که این ساحل امکانات بسیار محدودی دارد ولی با این وجود در میان مردم محلی دبی و اماراتی‌ها و گردشگران محبوبیت خاصی دارد. به طور مثال در این ساحل دبی خبری از رختکن، صندلی مخصوص آفتاب گرفتن، و یا دوش حمام نیست و به گفته گردشگران همین بکر بودنش باعث افزایش جذابیت آن شده است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری “توکیو و ۱+۱۰ تفریح جالب که باید انجام دهید!” را مطالعه کنید.

ساحل نخل جمیرا

ساحل نخل جمیرا سواحل دبی

نخل جمیرا The Palm Jumeirah از جزیره‌های نخلی دبی است که نمای آن از بالا به شکل نخلی بزرگ دیده می‌شود. این جزیره ساخت دست انسان است و بر روی آب‌های خلیج فارس ساخته شده است. در حالی در قسمت‌هایی از پالم جمیرا ساحل صخره‌ای عمومی وجود دارد، اما باید بدانید که نخل جمیرا هیچ ساحل عمومی‌ ندارد و تمام این سواحل زیبا یا متعلق به اماکن مسکونی لوکس بوده یا در اختیار هتل‌های لوکس قرار دارند.

ساحل جمیرا نخل سواحل دبی

کلوپ ساحلی ریوا یا ریوا بیچ کلاب (Riva Beach Club) تنها جایی است که اجازه ورود به ساحل پالم جمیرا را می‌دهد. اما توجه داشته باشید که برای هر یک نفر مبلغی برای ورودی دریافت می‌کند. ساحل نخل جمیرا امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید و همچنین مناظر زیبایی از دبی را می‌توانید از آنجا تماشا کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری “زیباترین جزیره‌های دنیا؛ سفر به ۱۰ سرزمین رویایی” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ در ۹:۱۴ ق٫ظ

    موقعیت عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…