خواص شگفت‌انگیز توت سیاه که شما را شوکه می‌کند!

۹
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
‌توت سرشار از مواد مغذی از جمله آهن، ریبوفلاوین، ویتامین C، ویتامین K، پتاسیم، فسفر و کلسیم است که برای بدن ضروری هستند.
خواص توت سیاه

توت یکی از میوه‌های بسیار خوشمزه است که با وجود اندازه کوچکش، فواید زیادی برای سلامتی دارد. به‌طورکلی از خواص توت برای تندرستی می‌توان به بهبود فرایند هضم (گوارش)، کاهش کلسترول، کمک به کاهش وزن، افزایش گردش خون، ساخت بافت استخوان‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. برای اینکه بیشتر از خواص توت سیاه بدانید، ادامه مطلب را در مجله دلتا بخوانید.

خواص توت سیاه چیست

فواید و خواص توت برای سلامتی

کمک به هضم غذا

توت همانند بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات حاوی فیبر است. فیبر غذایی با افزایش حجم مدفوع به بهبود هضم غذا کمک می‌کند و در نتیجه، حرکت غذا از طریق دستگاه گوارش سریع‌تر انجام می‌شود.

افزایش گردش خون

مقدار زیاد آهن در توت می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی تولید گلبول‌های قرمز را افزایش ‌دهد. این بدان معناست که بدن توزیع اکسیژن در بافت‌ها و اندام‌های مهم را افزایش می‌دهد و در نتیجه به افزایش متابولیسم و بهینه‌سازی عملکرد این سیستم‌ها کمک می‌کند.

تنظیم فشارخون

رسوراترول نوعی فلانوئید بسیار مهم است. رسوراترول تولید اکسیدنیتریک را که گشادکننده رگ است افزایش می‌دهد. با شل‌شدن رگ‌های خونی، احتمال تشکیل لخته خون و مشکلات قلبی بعد از آن مانند سکته مغزی یا حملات قلبی کاهش می‌یابد. رسوراترول در بسیاری از توت‌های پوست‌سیاه مانند توت وحشی یافت می‌شود.

خواص توت سیاه را بدانید

خاصیت ضد سرطانی

‌توت‌ها علاوه بر مقادیر بالایی از آنتوسیانین، ویتامین C، ویتامین A و سایر ترکیبات پلی‌فنول و فیتونوترینت‌، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند اسیدکلروژنیک هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها مهم‌ترین نیروهای دفاعی در برابر رادیکال‌های آزاد هستند. رادیکال‌های آزاد به سلول‌های سالم آسیب می‌رسانند و آن‌ها را به سلول‌های سرطانی تبدیل می‌کنند.

تقویت بینایی

زاگزانتین موجود در توت به‌عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و از آسیب به شبکیه، ازجمله آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد که می‌توانند سبب دژنراسیون ماکولا و آب‌مروارید شوند، پیشگیری می‌کند.

خاصیت ضدالتهابی

مطالعات نشان می‌دهد برگ توت دارای خواص ضدالتهابی است. مطالعات همچنین نشان می‌دهد چای برگ درخت توت می‌تواند برای کاهش دردهای ناشی از التهاب استفاده شود.

خواص شوکه کننده شاه‌توت

تقویت سیستم ایمنی بدن

ویتامین C یک سلاح دفاعی قدرتمند در برابر هر بیماری یا پاتوژن‌های (عوامل بیماری‌زا) خارجی در بدن است که آنتی‌اکسیدان‌ها نمی‌توانند در برابر آن کاری انجام دهند. تنها یک وعده ‌توت تقریبا تمام نیاز ویتامین C در یک روز را تامین می‌کند.

ساخت استخوان‌های سالم

ویتامین K، کلسیم، آهن و مقادیر کمی از فسفر و منیزیم موجود در ‌توت می‌تواند برای ایجاد و محافظت از بافت استخوانی سودمند باشد.

نکات احتیاطی در مصرف توت

توت برای کاهش سطح قند خون مفید است؛ به‌ویژه برای افرادی که قند خون دارند و دیابتی‌ها. با این‌حال بیماران دیابتی باید حتما با نظر پزشک توت را مصرف کنند.

نکات احتیاطی

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب این نوشیدنی کبد شما را از کار می‌اندازد! را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. سحر

    ۱۳ دی ۱۴۰۱ در ۳:۲۶ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۴ دی ۱۴۰۱ در ۹:۰۴ ق٫ظ

      درود بر شما دوست عزیز و ممنون از حضور ارزشمندتون🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۳۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۰۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۳۸ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۰۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۴۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۳:۵۶ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۳:۲۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…