تاثیر نرخ سود بانکی براجاره بهای مسکن

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تاثیر نرخ سود بانکی براجاره بهای مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی می گوید : نرخ بالای سود بانکی ازعوامل افزایش اجاره بها است و درصورتی که نرخ بهره بانکی کاهش یابد دربازار اجاره مسکن نیز تغییراتی ایجاد می شود.

حامد مظاهریان درمورد اوضاع کنونی بازاراجاره مسکن اظهار داشت: اجاره نشینی به خانوار‌ها کمک می‌کند تا به جای صرف هزینه ‌های هنگفت برای خرید خانه با هزینه کمتر در سال‌های اولیه زندگی، مسکن اجاره‌ای تهیه کنند و طبق آمار سرشماری سال ۹۵، میزان اجاره نشینان به ۳۶.۸ درصد رسیده است که در مناطق شهری رقمی قابل توجه است.

 به گزارش سایت دلتا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: مشکل اساسی در موضوع اجاره نشینی، نرخ اجاره بهااست که باید متناسب با درآمد‌ افراد باشد ودر آنصورت ثبات بر بازار حاکم می‌شود.

مظاهریان در مورد چگونگی تعیین نرخ اجاره بها گفت: اجاره بها معمولا برمبنای تورم سالانه افزایش می یابد ، همچنین قیمت خانه و نرخ بهره بانکی از مواردی است که بر میزان اجاره بها تاثیر گذارند.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر قیمت مسکن رشد کمی داشته است تصریح کرد:این رشد حدود ۶ درصد بوده بنابراین یک دوره ثبات قیمت مسکن را سپری کرده ایم  و نرخ تورم هم به شدت کاهش یافته اما مولفه تاثیر گذار در رشد قیمت اجاره آپارتمان، نرخ بهره بانکی است.

مظاهریان تصریح کرد: نرخ بالای سود بانکی مشکلاتی را برای مالکان  ایجاد کرده و چون مالکان در پی بیشترین سود هستند، اجاره بها رشد بیشتری داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اوضاع خانه های خالی و تاثیرآن بر بازار مسکن گفت: تعداد قابل توجه خانه های خالی در کشور موجب شده تا به رکود بازار دامن زده شود و راهکار موثر در این مورد ،اجرای طرح مالیات بر خانه های خالی است. 

مظاهریان با بیان اینکه وضع مالیات بر خانه های خالی ضروری و تاثیرگذاراست افزود: از اول سال ۹۶ خانه هایی که از سال ۹۵ خالی بوده اند مشمول مالیات می شوند و این امر باعث می شود تا املاک بیشتری وارد بازاراجاره شوند و به تعدیل نرخ اجاره کمک کنند. 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رشد قیمت بیش از۱۲ درصد نخواهد بود اظهار داشت: بیش از ۷ میلیون اجاره نشین در کشور وجود دارد و پیش بینی ما اینست که امسال افزایشی قیمتی خاص نخواهیم داشت مگراینکه وضع دیگری براقتصاد کشور حاکم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…