تلگرام صفحه ۲۱

۰
0
زمان مطالعه: 8 دقیقه

چشم 1 تلگرام صفحه 21
محافظت از چشم با قانون ۲۰

پزشکان می گویند: برای اینکه هنگام استفاده از وسایل دیجیتالی ،چشم تان آسیب نبیند از قانون ۲۰-۲۰-۲۰ استفاده کنید. یعنی پس از هر ۲۰ دقیقه نگاه کردن به صفحه موبایل، ۲۰ ثانیه به فاصله ۲۰ فوتی یا ۶ متری خود نگاه کنید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

دشتی از گلهای زیبای لوپین (Lupin) در کنار دریاچه تکاپو (Tekapo) در کشور نیوزلند

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

کودن تلگرام صفحه 21

شکارچی ماهی کودن

کودن قهوه ای، نام یک شکارچی ماهی است که از طریق شیرجه زدن از ارتفاع یک متری به درون آب و تکاپو در زیرآب به دنبال طعمه خود می‌گردد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

ترس تلگرام صفحه 21

ترس کودکان

روانشناسان می گویند :بابت ترسی که کودکتان دارد، سرزنش و تحقیرشان نکنید ، هر چند که این ترس از نظر بزرگترها بی دلیل و نامعقول باشد ولی خود کودک چنین احساسی ندارد؛ پس او را مسخره نکنید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

خرس وحشی که از راننده های عبوری تقاضای غذا می کنه! ?

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

موز 1 تلگرام صفحه 21

چه زمانی موز باید خورده شود

متخصصان تغذیه می گویند :خیلی از افراد در صبح اقدام به خوردن موز می کنند در صورتی که صبح از بدترین زمان ها برای مصرف موز است زیرا باعث دل ضعفه و گرسنگی می شود ، مصرف موز در بعد از ظهر و بعد از ورزش کردن بسیار مفید و مناسب است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

خورشید ماهی تلگرام صفحه 21

خورشید ماهی

آیا می دانستید : رکورد تخم ریزی مربوط به خورشید ماهی اقیانوسی است که هر ساله ۳۰۰میلیون تخم گذاری کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

منظره‌ رویایی در ساحل زاکینتوس یونان

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

سدونا 7 تلگرام صفحه 21

سدونا (Sedona) شهری در ایالت آریزونا

سدونا زمانی محل تردد سرخ‌پوستان بومی بود. امروزه این شهر بخاطر آثار طبیعی و چشم اندازهای اطراف آن شهرت دارد. یکی از این پارکها پارک ایالتی سنگ سرخ است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

عرق کردن تلگرام صفحه 21
جلوی عرق کردن را نگیرید

عمل تعریق به بدن کمک می کند تا مواد سمی را از خود خارج کند و به ما در کنترل دمای بدن خود کمک می کند جلوگیری از عرق کردن برای سلامت ما بسیار خطرناک است ،‌ضدعرق ها با مسدود کردن غدد چربی پوست، جلوی تعریق را می گیرند.استفاده مداوم از محصولات ضد عرق منجر به بروز مشکل در میکروبیوم ما می شود ، بنابراین بهتر است بیشتر از ۲ یا ۳ بار در هفته از این محصولات استفاده نکنید و قبل از خواب هم پوست خود را از این مواد پاک کنید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

خروس تکواندو کار و کبوتر بوکسور

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

زندگی تلگرام صفحه 21

سندرم زندگی پرکار

روانشناسان می گویند :”سندرم زندگی پرکار” یک عارضه روانشناسی واقعی است که طی آن مغز فرد به علت قرار گرفتن در معرض اطلاعات بیش از حد در زمینه کار و زندگی، دچار فراموشی و کمبود تمرکز می گردد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

زیتون ت تلگرام صفحه 21

زیتون بخورید تا سرطان را از خود دور کنید

پزشکان می گویند : زیتون حاوی مواد شیمیایی گیاهی و آنتی اکسیدان است که از تمایل به لخته شدن خون ورسوب کلسترول جلوگیری کرده وضدسرطان سینه و کولون است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

صدها متر زیر یخ‌های جنوبگان موجودی به نام ستاره‌ی پر‌دار‌دریایی زندگی می‌کند که برخلاف ظاهرش، گیاه نیست بلکه یک حیوان است. او شنا کنان برگ‌های سرخس مانندش را در زیر آب تکان می‌دهد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

کوسه تلگرام صفحه 21

کوسه ها پلک نمی‌زنند

زیست شناسان می گویند : کوسه ها پلک دارند ولی پلک نمی زنند آب های پیرامون باعث تمیز شدن چشم آنها می شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

قلعه ارنان تلگرام صفحه 21
قلعه ارنان با قدمتی ۱۰ هزار ساله

عکس بالا مربوط به قلعه ارنان در یزد عجیب ترین و نادیده ترین منطقه باستانی ایران با قدمتی ۱۰ هزار ساله است که برخی بنای حال حاضر آن را به زرتشتیان نسبت داده اند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

شیشه ضد گلوله مرسدس بنز

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

بدن کش تلگرام صفحه 21

تاثیر مثبت حرکات کششی در هنگام صبح

پزشکان می گویند: حرکات کششی در اول صبح هوشیاری بدن را بالا می برد که علت آن افزایش جریان خون به سمت قلب و پر شدن شش ها از هوای تازه است که سبب می شود مغز نیز اکسیژن بیشتری دریافت کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

مسواک زبان تلگرام صفحه 21
اهمیت مسواک زدن زبان

به گفته پزشکان مسواک زدن روی زبان باعث از بین رفتن بوی بد دهان و جلوگیری از رشد باکتری‌های مضر در بین پرزهای زبان می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

مار خونگی

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سنجاقک1 تلگرام صفحه 21
سنجاقک‌های ناکام

جالب است بدانید سنجاقک‌های نری که در پیدا کردن جفت شکست می‌خورند به مرور چاق می‌شوند و دیگر نمی‌توانند مثل قبل چابک باشند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

آتشکده 1 تلگرام صفحه 21
تصویری زیبا از آتشکده آتشکوه در شهر تاریخی نیم‌ور

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

تفریحات سالم

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

شیر3 تلگرام صفحه 21
شیرهای خسته

جالب است بدانید شیرها بیشتر وقت خود را به استراحت می‌گذرانند و نزدیک به ۲۰ ساعت در روز فعالیتی ندارند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

شهاب سنگ3 تلگرام صفحه 21
قدرت ویرانگر شهاب سنگ

شهاب سنگی که ۶۵میلیون سال پیش پس از برخورد با زمین دایناسورها را از بین برد،انرژی معادل ۱۰۰تریلیون تن و یک میلیارد برابر ویرانگرتر از بمب اتمی هیروشیما و ناکازاکی بوده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

لحظه‌ای که گدازه آتشفشان به اقیانوس می‌ریزد

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

خرس قطبی1 تلگرام صفحه 21
بویایی قوی خرس‌های قطبی

خرس‌های قطبی می‌توانند بوی فوک‌های دریایی را در عمق ۹۰ سانتیمتری زیر برف‌ها احساس کنند.خرس های قطبی با شرایط قطب شمال سازگاری کامل دارندو حس بویایی این حیوانات بسیار قدرتمند است ،آن‌ها می‌توانند بوی فوک‌ها را در زیر ‌‌آب و برف احساس کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

آبشار چالا1 تلگرام صفحه 21
تصویری زیبا از آبشار چالاچوخور در اردبیل

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سرسره بازی??

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

کمردرد1 تلگرام صفحه 21
اضطراب و کمردرد

به گفته پزشکان اضطراب و استرس باعث گرفتگی عضلات بدن از جمله کمر می‌شود. در اثر استرس، باگرفتگی ماهیچه های نواحی شانه و پشت و در نتیجه فشار به عضلات کمر، دچار کمردردهای مزمن خواهید شد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ماهی متوهم1 تلگرام صفحه 21

ماهی توهم‌زا

تصویر بالا عکسی از نوعی ماهی به نام سارپاسالپا است که خوردن آن باعث ایجاد توهم شدید تا ۳۶ ساعت می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پوست اندازی خرچنگ عنکبوتی ژاپنی

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

تار عنکبوت1 تلگرام صفحه 21

تار عنکبوت صنعتی

جالب است بدانید ماده اصلی تار عنکبوت چنان محکم است که در صنعت برای تولید طناب‌های بسیار محکم کوهنوردی،چتر نجات،‌‌تورهای ماهیگیری‌ محکم،‌لباس غواصی مقاوم در برابر کوسه‌ها و لباس ضد گلوله استفاده می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

جنگل1 تلگرام صفحه 21

جنگل سرسبز و تاثیر آن بر سلامتی

به گفته محققان تنها ۳۰ دقیقه حضور در جنگل می‌تواند سطح فشار خون و کورتیزول را کاهش دهد.هر فرد برای بهبود وضعیت جسمانی و روحی‌ خود باید هفته‌ای یک بار در پارک یا جنگل پیاده‌وری کند زیرا رنگ سبز درختان باعث آرامش روحی انسان می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سگ تبتی

ماستیف تبت یک سگ عظیم‌الجثه متعلق به فلات‌تبت می‌باشد که دارای موی فراوانی است و می‌تواند در محیط‌های سرد به راحتی زندگی کند.از این نژاد برای نگهبانی، شکار و گله داری استفاده می‌شود و در بعضی محافل به شیر سگ معروف است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

زنبور قاتل1 تلگرام صفحه 21

زنبور قاتل

زنبور قاتل آفریقایی یکی از حشرات کشنده روی زمین است که در برابر انواع دیگر زنبور خطرناک تر است زیرا نیش آن به سرعت اثر کرده و انسان را نیز می‌کشد.</p

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

آلمان3 تلگرام صفحه 21

شهر شهاب‌سنگی

شهری در آلمان به نام نوردلینگن وجود دارد.این شهر بر روی یک گودال بنا شده.جالب است بدانید این گودال بر اثر برخورد یک شهاب سنگ بوجود آمده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

گورکن عسل خوار
گورکن عسل خوار چنگالهای بلند و حس بویایی بسیار قوی دارد و بیشتر طعمه‌هایش در زیر زمین زندگی می‌کنند آن‌ها می توانند‌ برای گرفتن یک موش مغذی در یک روز ۵۰ سوراخ بکنند.حتی مجهزترین طعمه هم از دست گورکن عسلی در امان نیست.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سحاب2 تلگرام صفحه 21

سحاب بومرنگی

سردترین مکان شناخته شده در عالم مربوط به یک سحابی به نام بومرنگ می باشد. وزش بادهایی از گاز سرد با سرعت ۶۰۰ هزار کیلومتر بر ساعت دمای این سحابی را به ۲۷۲- درجه سانتیگراد رسانده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

جسد شیر1 1 تلگرام صفحه 21

کشف جسد یک توله شیر ۵ هزار ساله منقرض شده از عصریخبندان

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

تنگ براق، اقلید، فارس

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄آمستردام1 تلگرام صفحه 21

پایتختی روی آب

تصویر زیبای بالا آمستردام پایتخت هلند است که بر روی آب بنا شده و دارای ۱۶۵ کانال است،این کانال‌ها از قرن ۱۷ میلادی برپا بوده و کماکان مورد استفاده قرار می‌گیرند.آمستردام شهر عجایب اروپایی به حدی کشتی و قایق شخصی دارد که بیشتر با ترافیک دریایی درون شهری مواجه می‌شوید تا ترافیک خیابانی.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سوسک حمام2 تلگرام صفحه 21

آنتی‌بیوتیک و سوسک‌ها

براساس پژوهش‌های جدید از سوسک حمام می‌توان آنتی‌بیوتیک‌های قوی ساخت.دستگاه عصبی مرکزی سوسک آمریکایی حاوی آنتی‌بیوتیک‌هایی است که۹۰٪ باکتری‌هایی راکه برای انسان مرگبار هستند را نابود می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

جغدهای ۳۶۰ درجه

جغدها می‌توانند سرشان را ۳۶۰ درجه بچرخوانند.چشم جغدها ثابت است و نمی‌توانند کره چشمشان را برای دیدن محیط اطراف حرکت بدهند به همین خاطر چرخش سر جایگزین حرکت چشم آنهاست

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

قارچ2 تلگرام صفحه 21

مس و تاثیر آن بر سفیدی مو

یکی از دلایل سفید شدن مو کاهش مس در بدن است.قارچ یکی از بهترین منابع حاوی مس است. قارچ سیستم ایمنی بدن را هم بسیار تقویت می کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

بدن1 تلگرام صفحه 21

سلول‌ها محل ذخیره خاطرات

طبق گفته محققان بیش از ۷۰ مورد مستند در بیماران پیوند عضو وجود دارد که بر اساس آن‌ها گیرندگان همان افکار و احساساتی رو که اهدا کنندگان آنها در زندگی انجام داده‌اند رو تجربه می‌کنند.از ولع خوردن غذاهای مورد علاقه گرفته تا ارث بردن استعدادها.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

چشمه‌ای زیبا در طبس???

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

آبشار کتاب1 تلگرام صفحه 21

آبشار کتاب، فرهنگی‌ترین آبشار دنیا

آبشار کتاب در مادرید توسط هنرمند اسپانیایی با استفاده از پنج هزار کتاب قدیمی و با هدف افزایش نرخ کتابخوانی ساخته شده است،کتاب‌ها به نحوی کنار هم چیده شده‌اند که مانند برگ‌ها در باد تکان میخورند وصدای دلنشین ورق زدن کتاب‌ها را به یاد می‌آورند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

جغد بدون پر1 تلگرام صفحه 21

تصویری از آناتومی جغد بدون پر

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

بادبان ماهی

بادبان ماهی سریع‌ترین ماهی که در آب‌های سیاره زمین زندگی می‌کند و برای تعقیب و شکار ماهی‌های کوچک ساردین با سرعتی برابر ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت شنا می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

لرستان1 تلگرام صفحه 21

تصویری زیبا از لرستان???

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

——

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…