معاملات آپارتمان در کشور افزایش و در تهران کاهش یافت

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مبایعه نامه های ثبت شده درخرداد ماه امسال با ۲۱ درصد افزایش به ۶۸ هزارو ۲۴۴ مبایعه نامه  رسید.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اعلام این خبرهمچنین ،به کاهش قراردادهای اجاره دربازار املاک کشور اشاره کرد و گفت درخردادماه گذشته ۶۰ هزار و ۱۴۱ قرارداد اجاره در دفاتر مشاواران املاک تنظیم  و کد رهگیری آن ها دریافت شد که این میزان در مقایسه با خرداد ماه پارسال ۲۰ درصد کاهش داشته است .

مبایعه نامه

به گزارش مجله دلتا به نقل ازایرنا ، مصطفی قلی خسروی افزود: در خرداد ماه امسال درمجموع ۱۲۹ هزار و ۸۵۲ قرارداد اجاره و مبایعه نامه برای دریافت کد رهگیری در دفاتر مشاوران املاک کشور ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال  ۲ درصد کاهش نشان می دهد.

به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران ،در خرداد ماه پارسال  در مجموع ۱۳۲ هزار و ۵۴۶ قرارداد اجاره و مبایعه نامه در کشور تنظیم شد که ۵۶ هزار و ۲۵۸ مورد آن مربوط به مبایعه نامه ها و ۷۴ هزار و ۹۳۸ مورد آن مربوط به اجاره واحدهای مسکونی بوده است.

وی با بیان اینکه خرید و فروش و اجاره آپارتمان درکشور طی خرداد ماه امسال  روند نزولی داشته است، گفت: آمارها نشان می دهد که تعداد قراردادهای اجاره و خرید و فروش آپارتمان درپایتخت نیز کاهش داشته است و همچنان شاهد روند نزولی آن در تهران هستیم .

خسروی با اشاره به آمارکاهش خرید و فروش آپارتمان در تهران اظهار داشت: در خرداد ماه ۹۷ در مجموع ۱۷ هزار و ۱۲۱ قرارداد خرید و فروش آپارتمان درشهر تهران بسته شد که در مقایسه با سال ۹۶ ، ۹ درصد کاهش داشته است .

خسروی اظهار داشت: در خرداد ماه پارسال در شهر تهران در مجموع ۲۲ هزار و ۱۴۳ قرارداد اجاره ثبت شد که این تعداد قرارداد درخرداد ماه امسال با کاهش ۲۲ درصد، به ۱۷ هزار و ۲۸۳ مورد رسید.

به نظر می رسد روند معاملات آپارتمان در پایتخت پس از جهش قیمت در اردیبهشت ماه و با وجود ورود به فصل نقل و انتقال ها ، نزولی شده است.معاملات آپارتمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…