افزایش قیمت آپارتمان ، نگران‌ کننده است !

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

افزایش قیمت آپارتمان و کاهش میزان معاملات در خردادماه امسال در مقایسه با ماه پیش از آن نگران کننده بوده است .

کار شناس بخش مسکن با بیان این مطلب و با اشاره به تعطیلات خرداد و ماه رمضان افزود: در ماه گذشته نوسان بازارهای  سکه، ارز و خودرو به شدت افزایش و کاهش توجه مردم به بازار مسکن  را در پی داشت .

مهدی سلطان محمدی ، با تاکید برادامه روند افزایش قیمت ها در سال ۹۷ که باعث نگرانی شده است تصریح کرد: باید توجه داشت که دربخش مسکن به آمارهای ماهانه نمی شود متکی بود بنابراین ، مشخص نیست که بازار مسکن وارد دوره آرامش و یا رکود شده است و این افزایش قیمت متوقف و یا ادامه خواهد یافت .

افزایش قیمت آپارتمان

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصاد آنلاین، به گفته سلطان محمدی ، بازارها برای همه نگران کننده شده واین میزان  ازافزایش قیمت، تبعات زیادی را در پی خواهد داشت . او در عین حال گفت:پیش‌بینی می‌شود تا ماه‌های آینده، کاهش نسبی قیمت ها را نسبت به شیب تندی که در پیش گرفته است شاهد باشیم .

این کارشناس بخش مسکن با بیان این‌ که افزایش قیمت آپارتمان با توجه به اوضاع اقتصادی کشور و سایر متغیرهای اقتصادی، بیش از حد انتظار بود تصریح کرد: عوامل روانی و هیجان های بازار، شتاب قیمت‌ها را تشدید کرد و انتظار تورمی بالایی که در جامعه شکل گرفته، بیش از تورم واقعی در قیمت مسکن بوده است.

وی درباره چگونگی تعیین اجاره بها و این‌ که افزایش آن نباید بیش از۳۰ درصد باشد، افزود: اجاره بها تحت تاثیر تورم عمومی و قیمت مسکن است و با توجه به تورم ۱۰ درصدی و افزایش۳۰ درصدی قیمت مسکن، باید اجاره بها باید رقمی بیناین دو باشداما مالکان ،تورمی را که ممکن است در آینده روی دهد در قیمت‌ گذاری ها منظور کرده اند.

سلطان محمدی در پاسخ به این پرسش که “مشاوران املاک چه نقشی در افزایش قیمت دارند ؟ اظهار داشت : در این شرایط ،معمولا مردم در پی مقصر این اتفاق ها هستند و پدیده تورم را با گران ‌فروشی اشتباه می‌گیرند. ازآن جا که مشاوران املاک واسطه‌ های در دسترسی هستند نظر همه به آن‌ها جلب می شود، اما باید توجه کرد که این افزایش قیمت ریشه در مسائل تورمی و اقتصادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…