چگونه ابروهای پرپشت داشته باشیم؟

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای داشتن ابروهای پرپشت کافی است چند نکته را رعایت کرده و آنها را تقویت کنید تا همیشه ابروهایی زیبا داشته باشید.
ابروهای پرپشت
همه خانم‌ها دوست دارند ابروهای پرپشت و زیبا داشته باشند تا سراغ مداد و سایه ابرو نرفته و ابروها حالت طبیعی خود را داشته باشد. اگر ابروهای شما هم کم پشت و خالی است و دوست دارید ابروهای پرپشت داشته باشید، با مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید تا با چند نکته در مورد پرپشت شدن ابروها آشنا شوید.

استفاده از روغن‌زیتون

از فواید روغن‌زیتون زیاد شنیده‌اید، اما شاید ندانید به رشد ابرو‌ها هم کمک می‌کند. کافی است هر شب کمی روغن‌زیتون را با گوش پاک‌کن روی ریشه‌های قسمتی که ریخته، بمالید و فقط روی قسمت‌های خالی و جا‌هایی که می‌خواهید مو رشد کند، روغن بگذارید. بعد مو‌های ابرو را با مسواک مخصوص شانه کرده و صبح آن را بشویید.

استفاده از وازلین

دو بار در روز وازلین روی مو‌های ابرو بمالید تا تاثیر آن را ببینید. البته وازلین بیشتر روی ضخامت موی ابرو‌ تاثیر دارد و آنها را ضخیم‌تر می‌کند؛ در نتیجه ابرو‌ها پرتر به ‌نظر می‌رسد. اگر ابرو‌های باریک، ولی پر و یکدست می‌خواهید، حتما این روش را امتحان کنید و از نتیجه‌ لذت ببرید.

نکات داشتن ابروهای پرپشت

با بند و موچین قهر کنید

اصلاح زیاد به مرور باعث کم شدن مو‌های ابرو می‌شود. اگر ابروهای کم پشت دارید، بهتر است مدتی اصلاح نکنید تا ابرو کم‌کم رشد کند. گاهی ریزش ابرو به ‌خاطر وجود بیماری خاصی است، اما اگر مطمئن هستید مشکلی وجود ندارد، بین ۶ تا ۸ هفته صبر کنید تا مو‌های ابرو فرصت کافی برای رشد دوباره داشته باشد.

استفاده از روغن کرچک

اگر می‌خواهید ابروها در مدت کوتاهی رشد کرده، ضخیم و پرپشت شوند، از روغن کرچک استفاده کنید. مقدار کمی از آن را روی ریشه ابرو‌ها مالیده، ماساژ داده و بعد آنها را شانه کنید. البته اگر نمی‌خواهید دچار مشکل موی زائد شوید، فقط روی خط ابرو را با این روغن ماساژ دهید. برای ماساژ دادن، سر انگشتان‌ را به روغن کوچک آغشته کرده و در جهت خواب مو‌ها روی ابرو بکشید.

ویتامین ‌درمانی 

ویتامین‌های E، B3، B6، A و C می‌تواند رشد مو‌های بدن را افزایش داده و سطح هورمون‌های بدن را در حد نرمال نگه دارد. استفاده از این ویتامین‌ها برای رشد موهای ابرو موثر است.

 

ماساژ ابروها

ماساژ ابروها

به‌ طور کلی ماساژ دادن برای همه بدن به‌خصوص برای پوست صورت که نیاز به مراقبت بیشتری دارد، بسیار مفید است. البته ماساژ دادن صورت فقط به پوست این ناحیه کمک نمی‌کند، بلکه برای رشد بهتر مو‌ها هم موثر است.

برای ماساژ دادن ابرو‌ها بهترین کار این است که با یک برس کوچک مخصوص ابرو، آنها را در جهت رویش مو‌ها شانه کنید. البته می‌توانید با نوک انگشتان و با حرکاتی دورانی به سمت گوشه‌های صورت، ابرو‌ها را با روغن بادام ماساژ دهید. خوب است این کار را دو بار در روز انجام دهید. در ضمن بهتر است بگذارید روغن بادام حداقل یک ربع روی ابرو‌ها باقی بماند؛ چون این روغن سرشار از ویتامین E، کلسیم، ویتامین D و منیزیم است که همه این مواد می‌تواند به رشد ابرو‌ها کمک کند. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه، می‌توانید صورت‌ را بشویید.

اگر روغن بادام نداشتید، می‌توانید از روغن‌زیتون هم برای ماساژ ابرو‌ها استفاده کرده و این کار را پنج دقیقه ادامه دهید تا تاثیر مثبت آن را ببینید. مراقب باشید هنگام ماساژ ابرو‌ها از سر انگشتان‌ کمک بگیرید، با آرامش این کار را انجام دهید و مقدار کمی روغن بردارید. برای هر ابرو یک تا دو قطره روغن کافی است؛ استفاده بیش از حد روغن به بسته شدن منافذ پوستی منجر می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید در خانه ابروهای خود را اصلاح کنید “اصلاح ابرو در خانه” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۳۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…