طراحی حیاط خلوت

۱
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
طراحی حیاط خلوت علاوه‌بر اینکه نیاز به دانستن نکات و ساده و اصولی دارد، کمی خلاقیت فردی نیز می‌خواهد تا موجب هر چه بهتر شدن دکوراسیون خارجی یا حیاط خانه شما شود.
طراحی حیاط خلوت

حیاط خلوت یکی از مکان‌هایی است که استفاده‌های زیادی می‌توان از آن کرد. اگر طراحی حیاط خلوت خانه خوبی صورت پذیرد، بدون شک مکان مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت در کنار خانواده و دوستان خواهد بود.

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که به دنبال اجرای ایده‌هایی اصولی برای دستیابی به یک طراحی زیبای حیاط خلوت هستید، در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

استفاده از المان‌های چوبی

استفاده از المان‌های چوبی

استفاده از المان‌های چوبی مانند میز و مبلمان چوبی، ایده مناسبی برای طراحی حیاط خلوت است. به این منظور شما می‌توانید از نیمکت‌های چوبی را برگزیده و برای انتخاب کوسن از رنگ‌های خنثی استفاده کنید.

ساخت یک شومینه بیرونی

ساخت یک شومینه بیرونی

ساخت یک شومینه در فضای بیرونی از جمله ایده‌هایی است که شاید کم‌تر کسی به اجرای آن فکر کند. ساخت یک شومینه بیرونی، فضای بسیار مناسبی را برای هم‌نشینی با دوستان و خانواده در شب‌های سرد زمستانی فراهم می‌کند.

نکته مهم برای داشتن شومینه در حیاط خلوت ساخت نمونه‌ای از آن در ابعاد مناسب است. اندازه شومینه بیرونی به اندازه حیاط خلوت بستگی دارد.

رنگ‌ها در طراحی حیاط خلوت

رنگ‌ها در طراحی حیاط خلوت

در تزئین حیاط خلوت می‌توان از تمام رنگ‌ها و طرح‌ها برای تزئین فضایی دلنواز استفاده کرد. به کار بردن از رنگ‌های غالب و شاد در چنین فضایی بدون شک نمایی زیبا و متفاوت ایجاد خواهد کرد.

یکی از بهترین راه‌های اضافه کردن رنگ به حیاط خانه، استفاده از گل‌های مختلف است.

اجرای نورپردازی مناسب

اجرای نورپردازی مناسب

یک نورپردازی مناسب از جمله نکات مهم در دکوراسیون حیاط خلوت به شمار می‌آید. اهمیت این موضوع زمانی که تصمیم به شب‌نشینی با اعضای خانواده و دوستان داشته باشید، بیشتر مشخص می‌شود.

طراحی حیاط خلوت

قرار دادن یک نیمکت بزرگ

ایجاد فضای نشیمن مناسب از جمله عوامل مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. استفاده از یک نیمکت بزرگ بدون شک می‌تواند در ایجاد مکان نشیمن به شما کمک کند. سعی کنید نیمکت را جایی قرار دهید که بارش برف و باران و همچنین تابش نور مستقیم خورشید، دور باشد. برای دستیابی به چنین شرایطی، استفاده از سایبان مناسب است.

آشپزخانه در طراحی حیاط خلوت

آشپزخانه در طراحی حیاط خلوت

ساخت یک آشپزخانه در فضای بیرونی ایده بسیار هوشمندانه‌ای است. این آشپزخانه باید به گونه‌ای باشد که نیازهای اولیه شما را برآورده کند. بهتر است وسایل آن‌را از جنس استیل ضد زنگ که در برابر شرایط آب‌وهوایی مقاوم است، انتخاب کنید.

استفاده از مبلمان مناسب

استفاده از مبلمان مناسب

از مبلمان تنها برای طراحی داخلی استفاده نمی‌شود. شما می‌توانید مبلمانی که ویژه محوطه باز ساخته شده را به حیاط خود ببرید. سعی کنید مبلمان خود را از جنس مقام در برابر تغییرات آب‌وهوایی انتخاب کنید.

اجرای طراحی ساده

اجرای طراحی ساده

اگر فضای حیاط خلوت کوچک است توصیه می‌شود برای بزرگ‌تر نشان دادن آن از یک طراحی ساده و مینیمال استفاده کنید.

انجام این روش به بزرگ‌تر نشان دادن فضای موجود کمک می‌کند. در کنار اجرای طراحی ساده، برای جلوگیری از ایجاد یکنواخی می‌توانید از المان‌های تزئینی که در آن از رنگ‌های گوناگون استفاده شده است، بهره بگیرید.

انتخاب سبک

انتخاب سبک

انتخاب سبکی که در نظر دارید از آن در طراحی حیاط خلوت استفاده کنید، نکته مهمی است. زیرا پس از انتخاب سبک، می‌توانید اقدام به تهیه لوازم و وسایل حیاط خلوت کنید.

برای مثال اگر در نظر دارید فضای حیاط خلوت نمونه‌ای از سبک روستیک باشد، المان‌های چوبی را برای طراحی آن به کار خواهید برد.

سنگ‌فرش حیاط

سنگ‌فرش حیاط

از دیگر راهکارهایی که می‌تواند در زیبایی هرچه تمام‌تر حیاط خلوت کارگشا باشد، استفاده از انواع سنگ‌فرش حیاط است. سنگ‌فرش برای روزهای بارانی و در امان ماندن از گل و لای نیز بسیار مناسب است.

سنگ‌فرش‌هایی که می‌توان از آن در طراحی و اجرای کف حیاط استفاده کرد در نمونه‌های مختلف وجود دارند. برای مثال می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • سنگ‌فرش‌های بتنی
  • سنگ‌فرش آجری
  • سنگ‌فرش کردن با سنگ ریزه
  • سنگ‌فرش با چوب و سنگ طبیعی
  • سنگ‌فرش با استفاده از سنگ لوح

حیاط خلوت

نکات پایانی

حیاط خلوت از جمله قسمت‌های خانه است که استفاده از خلاقیت فردی در طراحی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ایده‌های ارائه شده تنها نمونه‌ای‌است که می‌توانید از آن‌ها در طراحی حیاط خلوت استفاده کنید و چه بهتر است به این نکات با استفاده از خلاقیت خود، مواردی دیگر بیفزایید.

بدون شک زمانی که شروع به انجام طراحی حیاط خلوت کنید ایده‌های زیادی به ذهن شما خطور خواهد کرد. در صورت تمایل می‌توانید با یک متخصص در این زمینه نیز مشورت کنید.

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ در ۹:۴۴ ق٫ظ

    طراحی زیبا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…