برج پیزا و جاذبه‌های اطراف آن

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پیزا، شهری با جذابیت‌ها و تاریخ غنی در ایتالیا است که علاوه بر برج مشهورش، جاذبه‌ها و دیدنی‌های فراوانی دارد.
جاذبه‌های پیزا

پیزا را بیش از هر چیز به خاطر برج کج آن می‌شناسند، در حالی که پیزا به غیر از این برج؛ کلیساهای تاریخی، جاذبه‌های تفریحی در فضای باز، غذاهای لذیذ و موزه‌های هنری جذابی نیز دارد. علاوه بر عکس انداختن با برج کج پیزا که همه‌ گردشگران بدون تردید این کار را انجام می‌دهند، در این شهر سرگرمی‌های زیادی خواهید داشت. جاذبه‌های پیزا را در مجله دلتا بیشتر بشناسید.

برج کج پیزا

برج کج پیزا جاذبه‌های پیزا

برج کج پیزا (Leaning Tower) یکی از اولین جاذبه‌هایی است که باید طی سفر به پیزا ببینید. بازدید از این برج قدیمی سفید و مرمری برای هر نفر ۱۸ یورو هزینه دارد و بالا رفتن از آن سخت، اما قطعا بسیار ارزشمند است چراکه بلیط ورودی شامل گردش در کلیسای جامع نیز می‌شود و می‌توانید بهترین مناظر پیزا را از آن بالا تماشا کنید.

دوئومو

دوئومو جاذبه‌های پیزا

بدون بازدید از دوئومو نمی‌توانید ادعا کنید که جاذبه‌های پیزا را به طور کامل دیده‌اید. این کلیسای شگفت انگیز در میدان معجزات (Square of Miracles) در نزدیکی برج پیزا واقع شده است. اینجا یکی از مهم‌ترین کلیساهای ایتالیایی بوده و به خاطر سر در ورودی مرمری سفیدی که با ستون‌ها و مجسمه‌ها تزیین شده شهرت زیادی دارد.

تعمیدگاه پیزا

تعمیدگاه جاذبه‌های پیزا

یکی از ساختمان‌های دست کم گرفته شده در نزدیکی برج پیزا، تعمیدگاه است. این بنا یکی از بزرگ‌ترین‌های نوع خود در ایتالیا به شمار رفته و از شاهکارهای سبک معماری گوتیک پیزایی محسوب می‌شود. اکنون از این ساختمان به خاطر آکوستیک باورنکردنی‌اش، برای اجراهای کنسرت بهره‌ می‌گیرند.

کامپوزانتو

کامپوزانتو جاذبه‌های پیزا

کامپوزانتو (Camposanto) یا زمین متبرک، یک راهروی مسقف بزرگ مستطیلی است که طاق‌هایش با تزئینات گوتیکی پوشیده شده و رو به یک حیاط مرکزی مشرف‌ است. ساخت این بنای خیره کننده در سال ۱۲۷۸ آغاز شد و تا چند قرن بعد ادامه داشت. اگر بخواهید بدون صف و شلوغی از یک مکان گردشگری دیدن کنید، اینجا برایتان ایده آل خواهد بود.

موزه اپرای دوئومو

موزه اپرای دوئومو برج پیزا و جاذبه‌های اطراف آن

موزه اپرای دوئومو (Opera del Duomo) یکی از بهترین موزه‌های طراحی شده در توسکانی بوده و همچنین یکی از جاذبه‌های گردشگری دست کم گرفته شده پیزا به شمار می‌رود. دلیل این کم لطفی بسیار واضح است: موزه در نزدیکی برج و کلیسای جامع معروف واقع شده و به راحتی نادیده گرفته می‌شود؛ اما با این حال کسانی که به کاوش در آن مشغول می‌شوند، بهترین مناظر برج پیزا را از پنجره‌های طبقه دوم خواهند دید.

میدان وتووالیه

میدان وتووالیه جاذبه‌های پیزا

میدان وتووالیه (Piazza delle Vettovaglie) که به معنای «میدان آذوقه» است، یکی از قدیمی‌ترین میادین پیزا بوده و قلب زندگی شبانه شهر نیز به شمار می‌رود. این میدان با ردیفی از گذرگاه‌های طاقی شکل گرفته که اکنون به مغازه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های مختلف تبدیل شده‌اند. هر روز صبح نزدیک میدان، بازار وتووالیه هم برپا می‌شود.

نقاشی دیواری کیت هرینگ

نقاشی دیواری کیت هرینگ جاذبه‌های پیزا

گرافیتی معروف کیت هرینگ (Keith Haring) در سرتاسر جهان شهرت داشته و هنوز هم می‌تواند برخی از گردشگران را با ابعاد خود غافلگیر کند. این هنرمند آمریکایی در طی بازدیدی که در سال ۱۹۸۹ از پیزا داشت، به آن علاقه پیدا کرد و این اثر هنری عمومی را روی دیوار سنت آنتونیو (Sant’Antonio) در نزدیکی ایستگاه مرکزی از خود به یادگار گذاشت.

کلیسای سن پائولو

کلیسای سن پائولو

پیزا مانند بسیاری از شهرهای کوچک ایتالیایی، پر از کلیساهای زیبا است که ارزش دیدن دارند. کلیسای سن پائولو (San Paolo) یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای شهر بوده و در سال ۸۰۵ ساخته شده است. در بین قرون یازدهم و دوازدهم این بنا را توسعه دادند و تابوت‌های رومی نیز در آن نگهداری می‌شود. از همه مهم‌تر سر در ورودی پیزایی-رومانسکی آن است که باید حتماً ببینید.

میدان دانته

میدان دانته جاذبه‌های پیزا

«میدان دانته» یکی از زیباترین میادین و از جاذبه‌های کمتر شناخته شده پیزا است. این میدان در نزدیکی دانشکده حقوق در مرکز پیزا قرار دارد. تنها تعداد اندکی از گردشگران برای نوشیدن قهوه به اینجا سر می‌زنند و بیشتر دانشجوها هستند که بین کلاس‌هایشان برای ریلکس کردن در کافه‌ها در آن رفت و آمد دارند.

باغ گیاه شناسی

باغ گیاه شناسی جاذبه‌های پیزا

باغ گیاه شناسی پیزا قدیمی‌ترینِ نوع خود در ایتالیا بوده و در پایین خیابان اصلی در نزدیکی برج پیزا قرار دارد. این باغ توسط دانشگاه پیزا نگهداری شده و گونه‌های نادری از گل‌ها و گیاهان را به نمایش می‌گذارد که دانشجویان برای تحقیقات خود مورد استفاده قرار می‌دهند. اگر از خود سوال می‌کنید که آیا باید این باغ را در فهرست دیدنی‌هایتان قرار دهید یا خیر، جواب کوتاه شما مثبت خواهد بود. نکته ارزشمند این جاذبه برای گردشگران اقتصادی این است که هزینه ورودی ندارد.

کاخ آگوستینی

کاخ آگوستینی

زیباترین کاخ شهری پیزا کاخ آگوستینی (Palazzo Agostini) است که در قرن چهاردهم ساخته شده و به خوبی مورد حفاظت قرار گرفته است. به خاطر سر در آجر قرمزی این بنا، آن را یکی از تماشایی‌ترین کا‌خ‌های شهر می‌دانند. دلیل اصلی شهرت این ساختمان به خاطر کافه دلوسِرو (Caffè dell’Ussero) است. این کافه در سال ۱۷۹۴ تأسیس شده و در بین روشن فکران ایتالیایی محبوبیت زیادی دارد.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری لندن ”لندن؛ گردش در شهر «ترین» ها” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…