اتفاق عجیب بازار مسکن تهران

۱
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
۵۲ درصد معاملات مسکن شهر تهران فقط در ۱۷ محله از ۳۲۰ محله پایتخت انجام می‌شود.
آمار معاملات مسکن در تهران

مدیرکل حقوقی بانک عامل بخش مسکن با بیان اینکه ۱۷ محله پایتخت جز محله‌های بورسی و پررونق تهران در تمام سال تلقی می‌شود، گفت: در آمار معاملات مسکن در تهران باید آمار این ۱۷ محله را از سایر محله‌ها جدا کرد.

به گزارش مجله دلتا داود خلجستانی مدیر امور حقوقی و وصول مطالبات بانک مسکن، با تاکید بر اینکه میانگین قیمت و معاملات ۱۷ محله پایتخت نباید با سایر محله‌ها مقایسه شود، افزود: سرمایه‌گذاری در محله‌های بورسی حتی در اوج رکود، مثبت ارزیابی می‌شود. افرادی که در محله‌های بورسی در بخش مسکن سرمایه گذاری می‌کنند برای این واحدها خریدار پیدا می‌کنند اما اغلب افرادی که در محله‌های غیر بورسی سرمایه گذاری می‌کنند، باید به دنبال خریدار بگردند.

وی افزود: ۵۰ درصد افرادی که در بخش مسکن با هدف سرمایه‌گذاری ورود کردند و با مشکل مواجه شدند، یا محله خود را به درستی انتخاب نکردند یا در محله‌های غیر بورسی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. ۵۰ درصد مابقی که در بخش مسکن سرمایه‌گذاری مسکن با مشکل مواجه شده‌اند، مساحت ملک آن‌ها متناسب با نیاز بازار در آن محله یا منطقه نیست. به این معنا که نوع ساخت و متراژ با نیاز مسکن در آن منطقه مطابقت ندارد.

مدیر امور حقوقی و وصول مطالبات بانک مسکن، گفت: افرادی که وارد سرمایه گذاری در بخش مسکن می‌شوند باید دوگانه «مکان و متراژ» را درست انتخاب کنند.

وی همچنین گفت: در کشور در محله‌های بورسی و پر رونق حدود ۲ میلیون واحد مسکونی کمتر از تقاضای مصرفی داریم و قیمت در این مناطق نیز افزایشی است که اگر رشد قیمت متوقف شود، این توقف ادامه دار نخواهد بود.

خلجستانی افزود: در کشور تعداد زیادی واحد مسکونی در مناطق غیر بورسی و با مساحت بزرگ ساخته شده که متقاضی برای آنها وجود ندارد و به سختی به فروش می‌رسند. ضمن اینکه برای فروش این واحدها در زمان کوتاه مالک و سرمایه گذار باید واحد خود را ۲۰ تا ۳۰ درصد زیر قیمت عرضه کند.

مدیر امور حقوقی و وصول مطالبات بانک مسکن تاکید کرد: سرمایه گذاری و اعطای تسهیلات جهت احداث واحد مسکونی در مناطق غیر بورسی و بزرگ متراژ، منفی ارزیابی می‌شود و توصیه اکید بر عدم پرداخت تسهیلات مشارکت در این مناطق است. سرمایه گذاری در تولید مسکن در مناطق بورسی تهران و کشور، مثبت ارزیابی می‌شود مشروط بر اینکه «متراژ» آن متناسب با نیاز بازار و تقاضای مصرفی باشد.

پیشنهاد مطالعه : برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “کاهش عرضه آپارتمان نوساز” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۳۹۹ در ۸:۳۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…