لندن، گردش در شهر «ترین» ها

۱
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
لندن، پایتخت انگلیس با جاذبه‌های متفاوت و متنوع خود به یکی از مراکز اصلی گردشگری در دنیا تبدیل شده است.
جاذبه‌های لندن
لندن شهر «ترین‌»هاست؛ شهر بزرگترین ساختمان‌ها، معروف‌ترین موزه‌ها، پربازدیدترین گالری‌ها و ناب‌ترین تجربه‌ها؛ از تجربه‌ ماندن در ارتفاع ۴۰ متری و دیدن منظره‌ی زیبای شهر از بالای چرخ و فلک لندن گرفته تا گشت‌زدن در موزه‌های تاریخی و هنری که عکس‌هایشان را توی کتاب‌ها و مجله‌ها و سایت‌ها دیده‌اید. با آثار تاریخی و گنج‌هایی که صدها سال قدمت دارند و همچنین نقاشی‌ها و مجسمه‌های معاصر، زمان را در لندن گم خواهید کرد. جاذبه‌های لندن را با مجله دلتا بیشتر بشناسید.

مادام توسو لندن

موزه مادام تسو لندن

از جاذبه‌های جالب لندن موزه مادام توسو است که می‌توانید در آن از نزدیک با برخی از معروف‌ترین چهره‌های دنیا روبرو شوید. از شکسپیر گرفته تا لیدی گاگا، چهره‌های تاثیرگذار مختلفی از زمینه‌های گوناگونی چون اجرا، ورزش، سیاست و حتی خاندان سلطنتی را در اینجا می‌بینید. این مجموعه با ۱۴ قسمت تعاملی، از ۳۰۰ مجسمه مومی خیره‌کننده تشکیل شده است. می‌توانید با جانی دپ و بازیگران معروف دیگر روی فرش قرمز عکس بگیرید و در نهایت از پشت صحنه ساخت این مجسمه‌ها دیدن کنید.

کاخ کنزینگتون

کاخ کنزینگتون

کاخ کنزینگتون (Kensington‌ Palace) یکی از خیره کننده‌ترین کاخ‌های سلطنتی تاریخ انگلیس است. در اینجا می‌توانید داستان‌هایی از زندگی ملکه ویکتوریا را که در نمایشگاه ویکتوریا در اتاق کودکی او گردآورده شده تماشا کنید و اطلاعاتی درباره مراحل مختلف زندگی‌ او به عنوان همسر، مادر و ملکه به دست آورید. همچنین می‌توانید از اتاق‌های مخصوص امور دولتی دیدن کرده یا در نمایشگاهی که از لباس‌های شاهزاده‌ای دیانا برپا شده، در حیرت غرق شوید.

کاخ باکینگهام

کاخ باکینگهام

اقامتگاه رسمی ملکه در لندن، یعنی کاخ باکینگهام، ۷۷۵ اتاق عظیم دارد. اینجا یکی از معدود کاخ‌های سلطنتی است که همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. ۱۹ اتاق‌ مجلل و خیره‌کننده کاخ طی ماه‌های تابستان به روی گردشگران باز است. این اتاق‌های باشکوه با ارزشمندترین گنجینه‌های مجموعه سلطنتی شامل نقاشی‌هایی از «رامبراند»، «روبَنس» و «وان دایک» تزیین شده است. نمایشگاه ویژه‌ای که امسال برپا شده، به هدایای سلطنتی اختصاص داشته و داستان حکومت ملکه را طی ۶۵ سال گذشته با هدایای رسمی که دریافت کرده شرح می‌دهد. در این مجموعه هدایایی از جان اف کندی، نلسون ماندلا و چهره‌های دیگر بسیاری به چشم می‌خورد.

وست مینستر ابی

وست مینستر ابی جاذبه‌های لندن

عنوان میراث جهانی حقیقتا شایسته این بنای عظیم و باشکوه است. سالانه بیش از یک میلیون بازدیدکننده برای دیدن این بنای ۷۰۰ ساله راهی لندن می‌شوند. این کلیسا که برای مراسم تاجگذاری انگلیس مورد استفاده قرار می‌گرفته، اکنون یک راوی تاریخ به شمار می‌آید. راهنماهای صوتی به ۱۱ زبان زنده دنیا برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است که به صورت رایگان به همراه بلیت ورودی به آن‌ها ارایه می‌شود. این معماری باشکوه با رنگ سفیدش شما را بهت‌زده می‌کند.

گردش با اتوبوس‌ های توریستی

جاذبه‌های لندن گردش با اتوبوس‌ های توریستی

برای یکی از پرفروش‌ترین تورهای لندن گردی، یعنی اتوبوس‌های توریستی، باید حتما از قبل بلیت رزرو کنید. با خرید یک بلیت ۲۴ ساعته می‌توانید در هر جایی که خواستید سوار یا پیاده شوید و محدودیتی برای این کار وجود ندارد. این اتوبوس‌ها در بین معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر در تردد هستند و در مسیرشان از کاخ باکینگهام، برج لندن، «وست مینستر ابی» (Westminster Abbey)، کلیسای جامع سنت پل و میدان ترافالگار عبور می‌کنند.

چرخ و فلک کوکا کولا لاندن آی

چرخ و فلک کوکا کولا لاندن آی جاذبه‌های لندن

«کوکا کولا لاندن آی» (Coca-Cola London Eye) یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های افق شهر لندن به شمار می‌رود. از بالای کابین‌های این چرخ و فلک عظیم، زیباترین و خیره کننده‌ترین مناظر شهر را می‌توانید ببینید. این سازه ۱۰ تنی می‌تواند به طور همزمان در یک کابین تا ۲۵ نفر را بگرداند. پس اگر می‌خواهید مناظر به یادماندنی و ویژه‌ای از بیش از ۵۵ جاذبه معروف لندن را به طور یک جا تماشا کنید، این سواری نیم ساعته را از دست ندهید.

مناظر خیره کننده شارد

مناظر خیره کننده شارد جاذبه‌های لندن

برج خیره‌کننده «شارد» (Shard) در افق لندن به طرزی دیدنی و باشکوه قد برافراشته و منظره‌ای منحصر به فرد را ساخته است. از بالای سکوی مخصوص تماشای شهر بالای آن، معروف‌ترین جاذبه‌های شهر مانند کلیسای جامع سنت پل و چرخ و فلک لاندن آی پیش روی شما هستند. معماری که این ساختمان خیره کننده را طراحی کرد، «رنزو پیانو» (Renzo Piano)، یکی از اساتید سرشناس دنیا بود. برج مرتفع شارد، تنها نقطه‌ای از لندن است که می‌توانید از بالای آن تمام شهر را یکجا ببینید. توصیه می‌کنیم بلیت ورودی خود را از قبل رزرو کنید.

برج لندن

برج لندن جاذبه‌های لندن

می‌توانید به همراه یکی از گاردهای «یومان» (Yeoman) در حوالی برج لندن، یکی از معروف‌ترین سازه‌های جهانی، گردش کنید. در این تور با تاریخ ۹۰۰ ساله آن به عنوان یک کاخ سلطنتی، زندان، محل اعدام، خزانه، باغ وحش و حتی انبار مهمات آشنا می‌شوید. می‌توانید برج سفید را تماشا کنید، از اتاق‌های خواب پادشاه قرون وسطایی و گنجینه‌های خیره‌کننده سلطنتی دیدن کنید و چند عکس یادگاری بگیرید.

سیاهچال لندن

سیاهچال لندن

با ورود به سیاهچال لندن، با یکی از ترسناک‌ترین نقاط تاریخ پایتخت کشور انگلیس در دوران گذشته روبه‌رو می‌شوید. در اینجا با نمایش‌هایی که به صورت زنده ترتیب داده شده‌اند و به همراه جلوه‌های ویژه، حقیقتاً خود را در بخشی دردناک و سیاه از تاریخ انگلیس پیدا می‌کنید. آیا آمادگی شرکت در ۹۰ دقیقه تاریخ تاریک لندن را دارید؟ در این سیاهچال با قاضی‌ها، شکنجه‌گران و افسانه‌های محلی برخورد خواهید داشت که هر کدام داستان خود را برایتان دارند.

تور استودیو برادران وارنر

تور استودیو برادران وارنر لندن

با گشت و گذاری در پشت صحنه قسمت‌های مختلف هری پاتر می‌توانید یک روز جادوی را پشت سر بگذارید. استودیوی برادران وارنر توری ترتیب داده تا علاقه‌مندان این فیلم معروف بتوانند از نزدیک با دنیای آن آشنا شوند. در اینجا لباس‌ها، وسایل و تمام چیزهایی که در فیلم دیده بودید به نمایش گذاشته‌ شده‌اند. حتی لوکیشن‌های معروف آن مانند اتاق کار «دامبِلدور»، تالار اصلی و کلبه هاگرید هم قابل بازدید هستند.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری سیدنی ”سیدنی؛ گذرگاه شگفت‌انگیز استرالیا” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۳۹۹ در ۸:۳۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…