استفاده هوشمندانه از زیر پله

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فضای زیر پله بخشی از خانه است که معمولاً بدون استفاده باقی می‌ماند و به اصطلاح پرت می‌شود. البته این فضا کاملاً قابل استفاده است و فقط نیاز به کمی خلاقیت دارد.
فضای زیر پله

صرفه‌جویی در بسیاری از جنبه‌های زندگی به کار می‌رود و همیشه نیز منافع شخصی و عمومی زیادی در پی داشته است. طراحی و دکوراسیون نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما باید از هر سانتی‌متر مربع در خانه خود استفاده کنید و هیچ فضایی به هدر نرود. از جمله فضای زیر پله که در اکثر خانه‌ها وجود دارد.

اگر در خانه‌ای زندگی می‌کنید که پله‌های داخلی دارد، زیر پله‌ها فضایی طلایی برای ارائه راهکار‌های خلاقانه است تا آن فضا نیز بی‌استفاده باقی نماند. در این مطلب از مجله دلتا چند راه‌حل برای اینکه بتوانید از فضای زیر پله استفاده کنید، گردآوری کرده‌ایم.

فضای زیر پله گوشه‌ای دنج برای مطالعه

فضای زیر پله گوشه‌ای دنج برای مطالعه

ابعاد کوچک فضای زیر پله، آن‌جا را برای ساخت یک گوشه‌ دنج برای مطالعه ایده‌ئال می‌کند. کافی است با اضافه کردن برخی المان‌ها راحتی و آسایش خود را مهیا کنید و مشغول مطالعه شوید.

ساخت قفسه کتاب در فضای زیر پله

ساخت قفسه کتاب در فضای زیر پله

فضای زیر پله‌ها به گونه‌ای است که جای بسیار مناسبی برای ساخت قفسه‌ کتاب محسوب می‌شود. بر خلاف قفسه‌ها و کتابخانه‌های استاندارد و معمول با این روش فضای خانه اشغال نمی‌شود و از طرفی، جلوه بسیار زیبایی نیز خواهد داشت. به‌علاوه این کتابخانه می‌تواند در طرح‌ها و سبک‌های مختلف ساخته شود.

همچنین می‌توانید یک ردیف کشو دراور هم پایین آن اضافه کنید تا برای نگهداری لوازم جانبی و اضافی دیگر جای مخصوصی داشته باشید.

خلوتی برای بازی کودکان

خلوتی برای بازی کودکان

شاید اختصاص فضای زیر پله برای بچه‌های کوچک زیر سه سال کمی نامناسب باشد اما می‌تواند یک فضای بازی بسیار جذاب برای بچه‌های بزرگ‌تر باشد. یک درِ باریک در گوشه‌ راه پله در نظر بگیرید و یک فضای خصوصی برای کودکان فراهم کنید.

این فضای دنج و مدرن و بریده شده از باکس پله، آن‌را به مکانی جادویی تبدیل می‌کند که بچه‌ها می‌توانند در آن به بازی بپردازند و ساعت‌ها رویا پردازی کنند.

محل کار زیر پله، جایی برای تمرکز

محل کار زیر پله، جایی برای تمرکز

اگر شما یک فضا و اتاق کامل برای ساخت یک دفتر خانگی در اختیار ندارید، می‌توانید زیر پله را به‌عنوان یک جایگزین عالی در نظر بگیرید. کافی‌است چند میز و قفسه‌ در این دفتر مدرن و کوچک قرار دهید، سپس با تمرکز مشغول کار شوید.

همچنین در نظر داشته باشید برای داشتن یک دفتر کار زیر پله، لازم نیست همه ملزومات را آن‌جا قرار دهید؛ گاهی اوقات قرار دادن فقط یک میز و صندلی هم می‌تواند شما را به دفتر کارتان برساند.

محل نگهداری حیوانات خانگی

محل نگهداری حیوانات خانگی

همچنین فضای زیر پله‌ها می‌تواند یک جایگاه دوست‌داشتنی و خصوصی برای حیوانات خانگی بازیگوش شما باشد. حیوانات خانگی نیز گاهی دوست دارند در خلوت خود باشند.

ساخت این فضا برای حیوانات کار سختی نیست و می‌توانید فقط با اضافه کردن یک ظرف غذا و محل خواب نیز صورت گیرد.

تعبیه سرویس بهداشتی

تعبیه سرویس بهداشتی

اگر فضای زیر پله‌های منزل‌تان این اجاره را به شما می‌دهد، می‌توانید با اضافه کردن یک دوش حمام یا فقط توالت فرنگی برای خود یک سرویس بهداشتی خصوصی داشه باشید یا آن‌را برای مهمانان در نظر بگیرید.

تلفیق عملکرد‌های مختلف

تلفیق عملکرد‌های مختلف

شما حتی می‌توانید دو عملکرد مختلف در فضای زیر پله ایجاد کنید. به عنوان مثال هم محل نگهداری حیوانات خانگی باشد و هم فضایی برای کار.

و در آخر هم می‌توانید از فضای زیر پله برای قرار دادن ماشین‌لباسشویی و خشک‌کن استفاده کنید و در عین حال یک جای کوچک نیز برای نگهداری از گربه خانگی‌تان باشد. همچنین به این مسئله نیز فکر کنید آن‌بخش می‌تواند یک انباری کوچک و مرتب برای وسایل اضافی خانه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…