گل و گیاه مناسب باغچه خانه

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گل های مقاوم خانگی مزیت‌های بسیاری دارند. از یک سو بیشتر فصول سرسبز هستند و از طرفی دیگر، نیاز به نگهداری چندانی ندارند و در شرایط سخت، باز هم شکوفه می‌زنند.
gardening گل و گیاه مناسب باغچه خانه

تصور کنید هوا عالی و آفتابی است، نسیم خنکی می‌وزد، پرنده‌ها می‌خوانند و شما حوصله باغبانی ندارید. در چنین روزی، فقط می‌خواهید در باغچه‌تان بنشینید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید و البته زیبایی باغچه بستگی به انواع گل و گیاه هایی دارد که در آن می‌کارید. در این مقاله می‌خواهیم شما را با گل های خانگی مقاوم برای باغچه آشنا کنیم. با ما در  مجله دلتا همراه باشید.

اولین گام برای داشتن باغچه‌ای زیبا انتخاب گیاهانی است که در آن می‌کارید. بهتر است گل‌هایی در باغچه بکارید که مقاوم باشند و آفت‌ها به آنها آسیب نرسانند. مطمئناً نمی‌خواهید نگران هرس‌کردن باشید.

اما آیا درباره اینکه باید از کجا شروع کنید و چه گیاهانی بکارید، چیزی می‌دانید؟ در این مطلب انواع مختلفی از گل های خانگی مقاوم و گل‌های باغچه‌ای را به شما معرفی خواهیم کرد که کاشت و نگهداری‌شان آسان است و زیبایی باغچه‌تان را دوچندان می‌کنند.

شاه‌اشرفی؛ از گل های خانگی مقاوم

شاه‌اشرفی؛ از گل های خانگی مقاوم

نام لاتین گل شاه‌اشرفی کاسموس به‌معنای هارمونی یا نظم کیهانی است. به‌خاطر گلبرگ‌های منظمش، کشیشی مکزیکی این نام را برای آن انتخاب کرد. این گل به‌راحتی در آفتاب کامل و نیمه‌سایه رشد و دانه‌افشانی می‌کند؛ بنابراین از بهار تا پاییز شکوفه می‌زند.

سوسن پلانتین

سوسن پلانتین

این گیاه چندساله در انواع مختلف آب‌و‌هوا و خاک رشد می‌کند و نیاز چندانی به نگهداری و مراقبت ندارد. فقط بدانید که سوسنِ چندساله حلزون‌ها را به خود جذب می‌کند.

گل صدتومانی

فاوانیا (گل صدتومانی)

این گل عمری بسیار بسیار طولانی دارد. فاوانیا می‌تواند دهه‌ها در نقطه‌ای شکوفه بزند. همچنین، در مقابل خشکی و حشرات مقاوم است. البته مورچه‌ها را به خود جذب می‌کند؛ ولی این حشرات آسیبی به فاوانیا نمی‌زنند.

نرگس زرد؛ از گل های خانگی مقاوم

نرگس زرد؛ از گل های خانگی مقاوم

باغبان‌ها عاشق این گل های خانگی مقاوم کوتاه‌اند؛ زیرا این گل برای موش‌ها و موش‌های کور سمی است. این گل هرساله به باغچه شما برمی‌گردد و به‌راحتی تکثیر می‌شود.

گل مخروطی

گل مخروطی

گل مخروطی با شاخه‌های بلند، به‌شدت سرسخت و دربرابر خشکی مقاوم است. این گل در رنگ‌های متنوع صورتی و بنفش کاشته می‌شود. محبوب‌ترین نوع آن، گل مخروطی بنفش است.

برگ‌گیلاسی

برگ‌گیلاسی

شهرت برگ‌گیلاسی به برگینه‌های زیبایش است که از قرمز پررنگ تا طلایی روشن تا سبز لیمویی متنوع‌اند. اینها گلهای باغچه‌ای مقاوم و چندساله‌ای هستند که سالانه گل می‌دهند.

ادریسی؛ از گل های خانگی مقاوم

ادریسی؛ از گل های خانگی مقاوم

ادریسی از انواع گل های مقاوم برای خانه و باغچه است. بعضی از انواع ادریسی‌ برای رشد در باغچه‌های گلدانی گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شوند.

فرفیون

فرفیون

شهرت این گیاه به مقاوم‌بودن آن دربرابر حلزون‌ها است و ریشه‌هایش برای موش‌های کور سمی‌ است. برگ‌های این گیاه در رنگ‌های متنوعی مانند بنفش، طلایی یا آبی شکوفه می‌زند.

آرالیای ژاپنی

آرالیای ژاپنی یا تار عنکبوت

آرالیای ژاپنی در قسمت‌های تاریک باغچه یا ایوان سرپوشیده به‌خوبی رشد می‌کند و به فضاهای تاریک روشنی می‌دهد. این گیاه به‌دلیل داشتن قسمت‌های سفیدرنگ روی برگ‌هایش که شبیه تار عنکبوت است، به تار عنکبوت هم شهرت دارد.

شمشاد ژاپنی؛ از گل های خانگی مقاوم

شمشاد ژاپنی؛ از گل های خانگی مقاوم

برگ‌های درخشان این گیاه با رگه‌های طلایی‌رنگشان برای قسمت‌های سایه باغچه جزو ملزومات محسوب می‌شوند. این گل در تاریکی هم زیبا به نظر می‌رسد و می‌تواند قسمت‌های شمالی باغچه را حتی در سایه‌ترین بخش‌ها بپوشاند.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۴۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۰۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…