تزیین ورودی خانه

۰
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تزیین ورودی خانه از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا اولین قسمتی است که افراد هنگام ورود به منزل با آن مواجه می‌شوند. به همین دلیل باید با دکوراسیون کلی منزل هم‌خوانی داشته باشد.
تزیین ورودی خانه

تزیین ورودی خانه یکی از کارهایی است که شاید بسیاری از افراد توجه زیادی به آن نمی‌کنند، اما با توجه به این‌که هنگام ورود به خانه، اولین مکانی‌است که مشاهده می‌شود، می‌تواند تاثیر زیادی در روحیه افراد و البته احساس مهمانان نسبت به خانه شما داشته باشد.

در این مطلب از مجله دلتا به این موضوع پرداخته‌ایم که تزیین ورودی خانه را چگونه انجام دهیم. با ما همراه باشید.

ابتدا به تعریف ورودی خانه می‌پردازیم و سپس با در نظر گرفتن شرایط هر بخش و فضا، راهکارهایی برای دکوراسیون آن ارائه می‌دهیم.

ورودی خانه چیست

تعریف ورودی خانه

به بخشی که محیط خارج خانه را به محیط درونی مرتبط می‌سازد، ورودی منزل یا خانه گفته می‌شود.

در واحدهای آپارتمانی، این فضا محلی است که از قسمت در ورودی واحد شروع شده و تا قسمت ورود به نشیمن یا پذیرایی ادامه می‌یابد. این فضا که در تعریف عامیانه به آن راه‌رو نیز گفته می‌شود، محیط اتصال بخش داخلی و خارجی خانه به حساب می‌آید.

در ساختمان‌های حیاط‌‌دار یا در تعریف عام « ویلایی» این فضا ساختار نسبتاً متفاوتی دارد. به این‌صورت که طول ورودی بزرگ‌تر و عرض آن بیشتر است و از طرفی با توجه به ساختار و نقشه‌کشی خانه، ممکن است حتی در این فضا محل در ورودی به اتاق یا در دوم اتاقی دیگر نیز قرار گیرد.

تزیین ورودی خانه

تزیین ورودی خانه

برای تزیین ورودی منزل‌ آپارتمانی، پیشنهاد می‌کنیم دیوارها را آراسته کنید. با توجه به نزدیک بودن دیوارهای راه‌روها به یکدیگر می‌توانید با انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب یا یک دیوارپوش خلاقانه، باعث تغییر بخش ورودی شوید.

همچنین به کمک رنگ‌آمیزی نیز این اتفاق امکان‌پذیر است. توجه داشته باشید این محیط در ذهن مهمان یا کسی که وارد خانه شما می‌شود یک پیش‌زمینه فکری درباره کلیت چیدمان و دکوراسیون منزل شما می‌سازد؛ پس در استفاده از مواد اولیه و مواد مصرفی از هیچ چیز دریغ نکنید.

برای مرحله بعد پیشنهاد ما این است که با تابلوهای کوچک؛ دیوارها را پر کنید.

برای تزیین ورودی خانه به جای استفاده از موکت یا فرش از گلیم‌های کوچک یا صنایع‌دستی زیبا کمک بگیرید تا بخش ورودی شیک و مرتب شود.

نکته مهمی که باید در این ورودی‌های کوتاه و کم عرض رعایت شود، عدم قرار دادن گلدان و وسایل دست و پا گیر در این مکان است.

برعکس موارد آپارتمانی؛ لوازم و وسایلی که در ورودی کوچک و باریک منع شده بود در ورودی خانه‌های ویلایی مورد استفاده قرار دهید. به‌عنوان مثال استفاده از کمدهای بزرگ در محل بسیار کاربردی است.

تزیین ورودی خانه

از قرار دادن گلدان‌های تزیینی یا دکوری در این محل پرهیز نکنید و با چیدمان صحیح آن‌ها مسیری جذاب بسازید.

بدون اغراق جایی بهتر از این نقطه برای نصب آینه قدی نیست؛ چرا که پیش از خروج از خانه و پیش از ورود می‌توانید آراستگی خود را مورد بررسی قرار دهید.

همچنین اگر کفپوش‌های مناسبی در محل ندارید با موکت فضای کف را پوشش دهید.

نور مناسب در هر دو نوع خانه اهمیت بسیاری دارد. برای هر کدام تا می‌توانید از منابع نور مستقیم استفاده کنید.

دیوارکوب‌های معمولی و ساده بهترین نوعِ این پخش کننده‌های نور محسوب می‌شوند.

این نکات به ظاهر ساده، تاثیر چشمگیری در تزیین ورودی خانه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…