چگونه در هوای گرم آرایش کنیم؟

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گرما باعث می‌شود آرایش کثیف شود یا روی صورت بماسد. شما می‌توانید با استفاده از پرایمر، آرایش سبک و ضد آب و استفاده از محصولاتی که چرب نیستند، تا حدی از این آشفتگی جلوگیری کنید.
آرایش در هوای گرم

آب و هوای گرم باعث می‌شود قیافه و آرایشِ روی صورت کمی به هم ریخته و کثیف به نظر برسد. موها یا صاف شده و حالت خود را از دست می‌دهد یا مجعد و وز می‌شود، آرایش به هم می‌ریزد و هیچ وقت ثابت و تمیز روی صورت نمی‌ماند، سایه چشم از گرما خط می‌افتد و خط چشم می‌ریزد و سیاه می‌شود. برای آشنایی با اصول آرایش در هوای گرم و ماندگاری آن، با مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید.

مراحل آرایش در هوای گرم

مرحله اول

ابتدا با پرایمر آرایشی شروع کنید و با استفاده از اسفنج اپلیکاتور، آن را به کل صورت بزنید. پرایمر سطح پوست را صاف کرده و باعث می‌شود آرایش ثابت بماند.

مرحله دوم

با استفاده از اسفنج اپلیکاتور، یک لایه سبک از مرطوب کننده رنگی که چرب هم نباشد، به صورت بزنید. بعد با یک برس آرایشی بزرگ، کمی فاندیشن پودری روی آن بزنید، چون فاندیشن‌های مایع و کرمی روی صورت لایه‌ای ضخیم و سنگین ایجاد کرده و در گرما حالت ماسیده پیدا می‌کند. مرطوب کننده‌های رنگی، تن رنگی به پوست داده و یک لایه نازک روی پوست ایجاد می‌کند تا پوست بتواند نفس بکشد. فاندیشن‌های پودری هم به همین صورت عمل می‌کند.

مرحله سوم

از یک کانسیلر بدون چربی برای پوشاندن لکه‌های روی صورت استفاده کنید. برای محو کردن سیاهی‌های زیر چشم هم می‌توانید از همان کانسیلر استفاده کنید. دقت کنید که کانسیلر حتما بدون چربی باشد تا در هوای گرم براق و ماسیده به نظر نرسد.

مرحله چهارم

با استفاده از یک برس بزرگ، کمی پودر فشرده یا غیر فشرده روی صورت بزنید تا چربی و رطوبت اضافه را از روی پوست جذب کند و پوست چرب و براق به نظر نرسد.

مرحله پنجم

با استفاده از یک برس آرایشی بزرگ، کمی پودر صورتی یا هلویی روشن روی برجستگی گونه‌ها بزنید.

آرایش در گرما

مرحله ششم

قبل از سایه زدن، روی پلک‌ها پرایمر چشم بزنید. البته این کار در آرایش کردن خیلی متداول نیست، اما باعث می‌شود سایه روی پلک ثابت بماند و خط نیندازد.

مرحله هفتم

با استفاده از یک برس اپلیکاتور کوچک، برای پوشش پلک‌ها، یک لایه نازک سایه چشم بزنید. سایه چشم‌های پودری معمولا مدت زمان بیشتری نسبت به سایه چشم‌های کرمی روی پلک می‌ماند. اما توجه داشته باشید که از یک سایه روشن استفاده کرده و آن را نازک بزنید.

مرحله هشتم

از خط چشم مایع استفاده کنید، چون روی پلک ثابت می‌ماند و نسبت به مداد چشم‌هایی که چرب هستند، زیر چشم نمی‌ریزد و آن را سیاه نمی‌کند.

آرایش چشم در هوای گرم

مرحله نهم

برای مژه‌ها از ریمل ضد آب استفاده کنید. چون ریمل ضد آب در برابر آب مقاوم است و نسبت به ریمل‌های معمولی مدت زمان بیشتری روی مژه‌ها می‌ماند.

مرحله دهم

همیشه همراه خود پد کنترل چربی داشته باشید. اگر متوجه شدید که پوست صورت عرق کرده یا براق شده، از این پدها استفاده کنید تا چربی و عرق پوست را جذب کند. پس از این کار می‌توانید کمی پودر فشرده روی صورت بزنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید بدانید چه رژلبی مناسب فصل گرما است “رژلب مناسب تابستان” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۳۹۹ در ۸:۳۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…