آنچه خریداران خانه باید بدانند

۰
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آنچه خریداران خانه باید بدانند

خرید خانه کاری هیجان انگیز است. این کار علاوه بر این که به معنای سرمایه‌گذاری برای آینده است، به معنای تعهد به ماندن در یک مکان، حتی برای مدت طولانی است.

به گزارش مجله‎ی دلتا پیش از این که برای خرید خانه تصمیم بگیرید، باید مطمئن شوید که تصمیمی آگاهانه گرفته اید. تصمیمی که نه براساس زیبایی خانه باشد و نه برای این که می‌خواهید حتما خانه ‌ای برای خودتان داشته باشید. در ادامه به چند نکته ضروری که باید پیش از خرید خانه در نظر بگیرید اشاره می شود.

وام بگیرم یا نگیرم

فقط به این سبب که واجد شرایط دریافت وام هستید وام نگیرید. عکس این قضیه هم صادق است؛ یعنی اگر فکر می‌کنید که نمی‌توانید وام بگیرید شاید اشتباه می‌کنید.

مشکلات احتمالی 

پیش از این که خانه‌ ای بخرید باید تا جایی که می‌توانید در مورد آن اطلاعات به دست آورید. حتی مسائل و مشکلاتی  را که در گذشته وجود داشته‌ و اکنون حل شده‌، در نظر بگیرید. با دقت خانه را بازرسی و نتایج کارتان را بررسی کنید. اگر مورد مشکوکی در خانه بود آن را نادیده نگیرید.

آنچه خریداران خانه باید بدانند

محله

یک خانه فوق العاده اگر در محله مناسبی نباشد، خوب نیست. بنا بر این پیش از خرید خانه در مورد محله آن هم تحقیق کنید. از همسایه‌ها در مورد محله و مشکلاتی که تا به حال در آن وجود داشته پرسش کنید.

همچنین بررسی کنید که آیا در این محله، خانه فرهنگ یا باشگاه وجود دارد یا نه. اگر فرزندی دارید در مورد مدرسه‌های محل و معلم هایشان تحقیق و بررسی کنید. ممکن است بخواهید با اعضای انجمن اولیا و مربیان و یا والدین بچه‌های مدرسه دیدار و صحبت کنید تا بیشتر در مورد حال و هوای مدرسه بدانید. ظاهر محله نیز مهم است.

وسایل همراه خانه

اگر صاحب خانه بعضی از اسباب و وسایلش را همراه خانه می‌فروشد؛ قبل از این که قرارداد را امضا کنید، باید دقیقاً بدانید چه چیزهایی همراه خانه به فروش می‌رسد. اگر می‌خواهید خیالتان راحت باشد فهرست آنها را در قراردادتان بنویسید.

عوامل مزاحم

هر خانه‌ ایرادهایی دارد. مثلاً ممکن است وقتی روی پله‌ها قدم می‌گذارید سر و صدا کنند. حتی اگر به یک خانه نو هم بروید، باز هم ممکن است با خانه جدید و یا محله جدید مشکلاتی داشته باشید.

تلاش کنید پیش از این که خانه ای بخرید، تفاوت بین مسائل آزار دهنده کوچک و مسائلی که موجب فسخ قرارداد می‌شوند را متوجه شوید. به عنوان مثال سر و صدا و ترافیک ناشی از تعطیل شدن مدرسه، مسئله ‌ای نیست که موجب فسخ قرارداد شود.

هر چند مرتبه که می‌توانید از خانه‌ ای که قرار است بخرید بازدید کرده و چیزهایی را که ممکن است باعث مزاحمت شما شود ببینید و اگر متوجه موضوعی شدید که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، در پی خانه ای دیگر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…