درمان موهای خشک

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گاهی اوقات وقتی به موها دست می‌زنید، حس می‌کنید خشک و زبر شده‌اند. در این حالت موها بسیار شکننده شده و به سختی حالت می‌گیرند که با رعایت چند نکته می‌توان این مشکل را برطرف کرد.
درمان موهای خشک

دلایلی مانند قرار گرفتن بیش از حد موها در معرض نور خورشید، استفاده زیاد از وسایل گرمایشی، رطوبت، سیگار کشیدن و … باعث آسیب رساندن به موها و خشک شدن آنها می‌شود. با مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید تا با نکات و شیوه‌های درمان موهای خشک آشنا شوید.

راه‌های درمان موهای خشک

کوتاه کردن موها

اگر موهای شما خیلی خشک است، هر چند وقت یک بار باید آنها را کوتاه کنید؛ حتی اگر موها خیلی بلند نیست. چون موخوره باعث می‌شود موها به راحتی حالت نگیرد و بسیار خشک و زبر به نظر برسد.
مصرف ویتامین‌ها
بدن برای سالم و قوی بودن به ویتامین‌های خاصی نیاز دارد، اما برخی از این ویتامین‌ها برای سلامت مو و ناخن موثر است. ویتامین A، ویتامین C و بیوتین  (ویتامین H) باعث سلامت و تقویت موها می‌شود.

مصرف امگا ۳ و آنتی اکسیدان‌ها 

امگا ۳ و آنتی اکسیدان‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. پروتئین‌های دریایی از کم پشت شدن موها جلوگیری کرده و باعث می‌شود موها براق‌تر به نظر برسد. به همین خاطر به جای مصرف مکمل، مقدار پروتئین دریایی را مانند سالمون، صدف خوراکی و ساردین در رژیم غذایی خود افزایش دهید. این غذاها سرشار از امگا ۳ است که موها را تقویت و براق می‌کند.
مصرف آنتی اکسیدان هم برای مبارزه با استرس که موها را فرسوده و شکننده می‌کند، مناسب است. برخی غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان عبارتند از: گردو، لوبیا قرمز، زغال اخته، گوجه‌فرنگی و بروکلی.

موهای خشک

موها را هر روز نشویید

شامپو چربی و کثیفی موها را از بین می برد، ولی باعث از بین رفتن سبیوم موها هم می‌شود. سبیوم چربی طبیعی موها است که باعث می‌شود موها حالت براق، زیباتر و طبیعی‌تری داشته باشد. سبیوم بیش از حد هم باعث می‌شود موها حالت چرب پیدا کند.

از وسایل گرمایشی کمتر استفاده کنید

خیلی از افراد برای صاف کردن، فر کردن یا حجم دادن به موها، هر روز از وسایل گرمایشی استفاده می‌کنند. همین کار دلیل مهمی برای خشک و شکننده شدن موها است.

با آب خیلی گرم دوش نگیرید

دوش گرفتن با آب خیلی گرم دلیل مهمی برای خشک شدن موها است. اگر بتوانید با آب ولرم دوش بگیرید، موها سالم‌تر مانده و رشد بهتری دارد. پس از این که موها را با شامپو شستید و نرم کننده زدید، یک یا دو دقیقه با آب خنک بشویید تا پوست سر خنک شده، انرژی دوباره‌ای پیدا کند و موها شادابی خود را به دست بیاورند.

روغن مو برای خشکی

استفاده از روغن‌های ضروری 

چند قطره روغن آرگان به نوک موها بزنید تا ظاهر نرم و براق‌تری داشته باشد. روغن‌های ضروری دیگر مثل روغن نعناع و روغن اسطوخودوس هم باعث کاهش ریزش مو و جلوگیری از شکنندگی موها می‌شود.
روغن آرگان، روغن نعناع، روغن اسطوخودوس و روغن‌های‌ حامل، مثل روغن نارگیل را با هم ترکیب و روی موها اسپری کنید تا هم معطر شود و هم خشکی و شکنندگی کمتری داشته باشد.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یک نرم کننده طبیعی است و تارهای مو را صاف، نرم و براق می‌کند. استفاده از این روغن شکاف بین تارهای مو را که در اثر گرما یا خورشید آسیب دیده، به طور طبیعی پر کرده و خشکی و شکنندگی موها را برطرف می‌کند. روغن نارگیل گرم شده را یک بار در هفته به موها بزنید تا به تدریج خشکی و شکنندگی آنها کمتر شده و ظاهر براق و منعطف‌تری پیدا کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با درمان موی آسیب دیده “ترمیم موی آسیب دیده” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…